Урок математики в 3-А класі 16.10.2023
Тема. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата. Розв´язання проблемних ситуацій зі свого життя.
Очікувані результати :
- обчислює периметр квадрата та прямокутника відомими способами;
- розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи;
- визначає знайомі геометричні фігури, на предметах навколишнього середовища, малюнках;
- класифікує та порівнює геометричні фігури ( за формою, розміром, периметром, іншими ознаками тощо).
- добирає числові дані, необхідні і достатні для розв′язання проблемної ситуації.
- обгрунтовує вибір дій для розв′язання проблемної ситуації,
Хід уроку
I. Організаційний етап
- Подивіться один на одного і подаруйте посмішку. Візьміть уявно частину радості і віддайте своєму сусідові, щоб йому стало вдвічі краще працювати на уроці.
Каліграфічна хвилинка
- Які чарівні перетворення відбулись у природі з настанням осені?
- Які осінні місяці ви знаєте? Якими числами в календарі позначають ці місяці?
- Запишіть їх у порядку зростання (9 10 11). Продовжте рядок.
- Найкращі цифри, що вам сподобались обведіть олівцем. Оцініть смайликом.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Усна розминка «Що є що?»
- Зараз ми пограємо у гру «Відгадайка»
- Ви вже мабуть здогадалися про що ми говоритимемо на уроці. (геометричні фігури)
- Прикметник геометричні походить від іменника геометрія (від дав.-гр. γη — Земля і μετρέω — вимірюю, 1. землеміряння) Геометрія це багатозначне слово — означає 2. розділ математики, наука про просторові форми; 3. форму чого-небудь.
- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на знаходження периметра.
Очікування
- Що ви очікуєте від уроку (які завдання виконуватимемо)? Сформулюйте одним-двома словами…
- Героями нашого уроку сьогодні будуть лише дві геометричні фігури. А які саме – відгадайте за ознаками.
Ця фігура
чотирикутник
Всі його кути прямі, а
протилежні сторони рівні.
-Так - це прямокутник.
- Які слова допомогли вам здогадатись?
- Дійсно, багато предметів, що нас оточують мають форму прямокутника.
-Перевіримо вашу увагу : назвіть речі навколо нас, які мають форму прямокутника.
В мене всі прямі кути.
Вони схожі як брати.
І чотири сторони,
однієї довжини
-Так - це квадрат. Які слова допомогли вам здогадатись?
Наступне завдання: накреслити квадрат, довжина сторони якого 5 сантиметрів. Використавши великі літери латинського алфавіту – назвіть його.
-Як ви назвали свій квадрат?
Відпочинок для очей.(Бджілка)
-Які геометричні фігури малювала вам бджілка?
- Пограємо у гру « Yes чи No»
- Якщо ви погоджуєтеся з твердженням піднімаєте пальчик догори, якщо ні - донизу.
Будь-який квадрат – це прямокутник.(Так)
Будь-який прямокутник- це квадрат. ( НІ, бо у квадрата всі сторони рівні, а у прямокутникиа - протилежні)
Будь-який чотирикутник- це багатокутник. (Так)
Будь-який багатокутник – це чотирикутник.(Ні, бо багатокутник може мати 3, 4, 5 і більше кутів)
- Діти, а чи знаєте, ви, що геометрична фігура прославила нашого співвітчизняника.
-Казимир Малевич український художник – авангардист отримав всесвітнє визнання завдяки своїй унікальній роботі
« Чорний квадрат». Що цікаво! Картина намальована не чорною фарбою. Малевич змішав усі барви, якщо змішати всі кольори, вийде чорний колір.
Дуже цікаву історію написання картини нам розкаже дитина дня Капітолінка.
Для виставки Малевич мав написати кілька картин. Час уже спливав, і художник чи то не встигав дописати картину до виставки, чи то не був задоволений результатом і зопалу замазав її, намалювавши чорний квадрат. У цей момент у майстерню зайшов один з його друзів і, побачивши картину, закричав: «Геніально!» Після чого Малевич і вирішив скористатися випадком і придумав якийсь вищий сенс свого «Чорного квадрата».
- За скільки була викуплена з торгів робота художника ? Загугліть, будь ласка.
(За 1мільйон доларів)
Попрацюємо в парі.
- Сторона квадрата Малевича 106см. Зробіть чарівні перетворення і запишіть довжину сторони квадрата в мм, дм, м.
Перевірка. Оцініть роботу в парі за допомогою цеглинок ЛЄГО.
- Які ще одиниці вимірювання довжини ви знаєте?(кілометр)
- Розташуйте відомі вам одиниці довжини у порядку зростання Міліметр (мм) Сантиметр (см) Дециметр (дм) Метр (м) Кілометр (км)
Взаємооцінювання(Обміняйтесь зошитами і оцініть роботу товариша смайликом )
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Попрацюємо в групах.
Згадайте правила роботи в групах.
Щоб справитись з завданнями, давайте повторимо…
- Що таке периметр?(сума всіх сторін)
- Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною а ?
Р=а+а+а+а
- Як по іншому можна знайти периметр квадрата?
Р= а*4
-Чому дорівнює периметр прямокутника зі сторонами а і в?
Р=(а+в)*2 Як по іншому можна знайти периметр прямокутника? Р=а+в+а+в Р=а*2+в*2
І група
Довжина сторони квадрата Малевича 10дм 6см. Знайдіть периметр рами, якщо сторона рами на 4см більша. (Р=44дм)
ІІ група
Довжина рами 8дм, а ширина на 4 менша . Знайдіть периметр рами. (24дм)
ІІІ група
Периметр рами квадратної форми 40см. Знайдіть сторону квадратної рамки. (10см)
ІV група
Периметр рами квадратної форми 80см. Знайдіть сторону квадратної рамки. (20см)
V група
- Чи однакові периметри квадратної рамки зі стороною 4см та прямокутної рамки зі сторонами 3см і 5см.(Так. 16см)
- Для чого знадобляться вміння знаходити периметр нам у житті? (Скільки потрібно сітки, щоб обгородити сад, город , чи помістяться меблі в класі, скільки потрібно мережива, щоб обшити серветку …)
Оцініть: Якщо інформація для вас корисна – зелена цеглинка, не потрібна інформація – червона)
- Виберіть групкою одну фігуру, яка вам сподобалась і складіть її. Про готовність сигналізуємо.
Які геометричні фігури і скільки використовуємо в цій грі?
( трикутників-5; квадратів 1; паралелограм-1)
Отже, геометричні фігури – це ще й ЦІКАВО!!!
Підсумок уроку. Рефлексія.
Чи збулися ваші очікування?
Які нові таємниці відкрили?
Що вам сподобалося?
Д/З : Виміряйте довжину та ширину свого підручника математики та знайдіть його периметр.