Урок "Загальна характеристика Ссавців"

Про матеріал

Матеріал є актуальним для вчителів біології, що працюють у 7 класах з допрофільним вивченням біології. Передбачається використання групових форм роботи. Метою є вивчення загальних ознак, притаманних класу Ссавці, через роботу у пошукових групах

Перегляд файлу

Тема: Загальна характеристика класу Ссавці

Мета:

  • повторити особливості типу Хордові, ознайомитися загальною характеристикою класу Ссавці, навчитися розпізнавати тварин на зображеннях, у колекціях;
  • розвивати вміння працювати з підручником; удосконалювати навички роботи у групі;
  • виховувати любов до природи; почуття краси природи та радість її пізнання.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Очікувані результати: після уроку учень: оперує зазначеними термінами; називає середовища існування та способи життя ссавців; особливості зовнішньої будови ссавців.

Поняття та терміни: хордові, хребетні, вібриси, остюки, підшерстя, залози, плацента.

Обладнання: підручник за 7 кл. Л.І. Остапченко «Біологія», таблиця «Зовнішня будова собаки», інструктивна картка, інтернет.

Інтернет-ресурси: https://uk.wikipedia.org/wiki/Ссавці.

 

 

 

Хід роботи

І. Організаційний етап

Обираються песиміст та оптиміст, які будуть визначати негативні та позитивні моменти наприкінці уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

  1. Від яких тварин походить тип Хордові?
  2. Яка головна ознака типу Хордові?
  3. Що таке хорда?
  4. Які інші ознаки типу Вам відомі?
  5. До якого підтипу відноситься людина?
  6. Чи маєте Ви хорду на даному етапі свого розвитку?

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку

Слово вчителя

Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з різними групами типу Хордові. Найбільш прогресивним є група ссавців.

  • Які ознаки притаманні класу Ссавці?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання

  • Чому людину можна віднести до класу Ссавці?

V. Вивчення нового матеріалу

Робота учнів у групах (3-4 людини). Учні заповнюють інструктивну картку працюючи з підручником та/або інтернет-джерелами. Кожне наступне завдання група отримує після виконання попереднього.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Взаємоперевірка груп, виконання тестових завдань інших груп

Дати відповідь на питання:

  • Чому людину можна віднести до класу Ссавці?

VІІ. Підбиття підсумків уроку

VІІ. Рефлексія

Оптиміст та песиміст визначають позитивні та негативні моменти уроку (що сподобалось, що не сподобалось)


Інструктивна картка

1.Визначте основні риси притаманні класу Ссавці. Для цього прочитайте текст підручника на стр. 97 та заповніть пропуски у реченні.

  1. Усі ссавці вигодовують свої дитинчат _____________.
  2. У ссавців є залози: _______, _______, ________, _______
  3. Тіло ссавців складається з ________, ________, ________, ________, _____.
  4. Складна поведінка у зв’язку з розвитком _________ системи: є умовні та безумовні рефлекси, інстинкти.
  5. Теплокровні тварини.
  6. Середовища життя:________, _________,_______.
  7. Хорда існує у період ______________________розвитку
  8. Кровоносна система __________________типу
  9. Травна система _____________________типу, є травні залози: слинні, печінка, підшлункова залоза
  10. Дихальна система представлена ____________
  11. Видільна система представлена_____________

2. Ознайомтеся з будовою шкіри ссавців. Заповніть пропуски.

Будова шкіри:

Зовнішній шар – епідерма=живі+зроговілі епітеліальні клітини

Середній шар – дерма (власно шкіра): сполучна тканина+потові+сальні залози+рецептори+волосся.

Внутрішні шар – гіподерма (підшкіряна широва клітковина) = сполучна тканина+кровоносні судини

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

3. Заповніть таблицю

Залоза

Функція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Які органи чуття розвинені у ссавців?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Які типи зубів мають у ссавців? ___________________________________________ Від чого залежить наявність того чи іншого типу?_____________________________

6. Що таке плацента? _____________________________________________________

_______________________________________________________________________

7. Які сезонні явища спостерігають у житті ссавців?____________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Складіть 6 тестових завдань, користуючись підручником п.23. Будь ласка, не помічайте правильні відповіді.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
5939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку