Урок"Загальна характеристика типу Круглі черви"

Про матеріал
Сформувати знання про будову, процеси життєдіяльності, спосіб життя і пристосування круглих червів до середовища існування; формувати навички дослідницької діяльності; розвивати навички самостійної роботи, вміння виділяти головне, порівнювати; здійснювати гігієнічне виховання учнів
Перегляд файлу

                                                                                                     

Тема:  Загальна характеристика типу Круглі черви

Мета: сформувати знання про будову, процеси життєдіяльності, спосіб життя і пристосування круглих червів до середовища існування; формувати навички дослідницької діяльності; розвивати навички самостійної роботи, вміння виділяти головне, порівнювати; здійснювати гігієнічне виховання учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-розслідування.

Обладнання: комп’ютер, медіа проектор, презентація, відео сюжети, дидактичні картки з завданням, додаткова література про особливості будови, представниках і життєвому циклі круглих червів, зошити.

Методи: розповідь, бесіда, рольова гра, робота в групах, перегляд відеоматеріалів, гра, повідомлення учнів.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент ( 1хв)

IІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів. (7 хв)

Учитель: Сьогодні ми продовжимо вивчати Типи червів. І до того, як перейти до вивчення нової теми, повторимо матеріал попереднього уроку. До дошки піде…

Робота на мультимедійній дошці.

1-й учень: Скласти з ілюстрацій схему  «Цикл розвитку печінкового сисуна і бичачого ціп’яка. (середній рівень)

Три учні працюють з дидактичними картками.

Картка № 1. (достатній рівень)

В чому полягає біологічне значення:

А) великої плодючості паразитичних червів?

Б) гермафродитизма?

Картка № 2. (високий рівень)

Який з плоских червів, печінковий сисун чи ціп’як, більш пристосований до паразитичного способу життя?

Картка № 3 (достатній рівень)

Обведіть в кружечок правильні твердження:

1. Плоским червам притаманна радіальная симетрия.
2. Паренхіма в тілі плоских червів слугує для запасання поживних речовин.
3. Для плоских червів характерна дихальна система.
4. Органи чуття характерні для паразитичних плоских червів.
5. Зараження людини бичачим ціп’яком відбувається при контакті з твариною.

6. У паразитичних плоских червів не розвинена травна система.
7. Війчасті черви відносяться до вілоно живучих плоских червів.

8. Видільна система плоских червів починається зірчатою клітиною.

Учитель: Поки учні працюють, давайте влаштуємо коротеньку прес-конференцію. Уявіть себе кореспондентами газети . Придумайте назву своєї газети, яка б відповідала темі та задайте питання гельмінтологу ….

Біля дошки один учень, інші задають питання з місця, наприклад:

  1. До якого типу тварин відносяться класи  Trematoda (Сисуни) і Cestoda (Стьожкові)?
  2.  Хто такий паразит?
  3. Хто такі ендопаразити?
  4. Що таке паразитизм?
  5. Що таке цикл розвитку?
  6. Хто такий проміжний хазяїн?
  7. Хто такий остаточний хазяїн?
  8. Які пристосування до паразитизму вам відомі?

Учитель:Перевіряємо, чи все вірно складено на дошці?

Учні коментують цикли розвитку червів, дидактичні картки з відповідями здають учителю.

IIІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.(5 хв)

Учитель: Тема нашого уроку: “Загальна характеристика Типу Круглі черви”

Учні записують тему в зошит.

Учитель: Для визначення мети уроку я продемонструю вам невеличкий уривок з сенсаційного фільму, який шокував увесь світ.

Демонстрація відео сюжету.(1,5 хв.) (http://www.youtube.com/watch?v=kiRthG7RUQc)

Учитель: Після перегляду відео сюжету у мене з’явилося 3 питання: Що це за черв? Як він потрапив в око? І як запобігти подібному? Саме тому епіграфом уроку я вибрала латинську приказку «Хто попереджений - той озброєний».

Тому, пропоную вам провести урок-розслідування, в якому візьмуть участь 4 групи експертів:

1.біологи;

2.лікарі-епідеміологи

3.архіваріус;

4. туроператори;

Завдання групі біологів:

  1. Вивчити особливості зовнішньої і внутрішньої будови круглих червів.
  2. На основі вивченого, надати коротку характеристику за малюнком.

Завдання епідеміологам:

  1. Визначити цикл життя круглих червів на прикладі людської аскариди та прослідкувати пересування аскаради по організму людини.
  2. По результатам підготувати усний звіт.

          Завдання туроператорам:

         З’ясувати  чи зустрічалися їх клієнти з випадками зараження червами в інших                країнах.

         Завдання архіваріусу:

          З’ясувати, коли землею правили черви, використовуючи інтернет-ресурси. (http://www.naturalist.if.ua/?p=1393)

На виконання цього завдання 7 хв.

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу.(15 хв.)

Заслуховування звіту архіваріуса ( по ходу розповіді учитель демонструє зображення того, про що йдеться у розповіді учня) (3 хв.)

Заслуховування звіту біологів з фіксацією усього сказаного в досьє кожним учнем групи. (3 хв)

Заслуховування звіту епідеміологів з демонстраціє результатів на дошці. (3 хв.)

Пропоную вам переконатися у достовірності інформації епідеміологів.

Перегляд відео фрагменту «Життєвий цикл аскариди»(2,5 хв) (http://www.youtube.com/watch?v=VhpQONhk_gY)

Підсумок, чи вірно зробили дослідження епідеміологи.

Заслуховування звіту туроператорів про хвороби інших країн. (2 хв.)

V. Узагальнення і систематизація знань. (5 хв)

Учитель: Зараз давайте пограємо, я называю ознаки, характерні для плоских червів – ви плескаєте у долоні, ознаки характерные для круглих червів – мовчите.

– Тіло в поперечному розрізі кругле.
– Двустороння симметрія тіла.
– Кровоносная система замкнутая.
– Тіло складається з двох шарів екто і ентодерми.
– Тіло складається з двох трьохшарів екто і ентодерми, мезодерми.
– Гермафродити.
– порожнина тіла відсутня
– роздільностатеві.
– Тіло сплющено в дорзовентральному напрямку
– Травна система має анальний отвір.
– порожнина тіла заповнена рідиною.

 

Учитель: Вивчивши вже 2 типи червів, подумайте і скажіть, що б ви порадили учням школи, як захиститися від зараження паразитичними червами?

Учні:

  • Мити руки, овочі чи фрукти перед їжею;
  • Завжди кип’ятити воду;
  • Не брати траву,зірвану на дорозі в рот;
  • Ретельно проварювати і прожарювати м'ясо.
  • Знищувати мух і тарганів

Учитель: Виконуємо наступне завдання.

Вам необхідно узагальнити одним словом чи фразою перелік слів, які ви бачите на дошці.
      Рот з губами, кишечник, анальний отвір.

  • Гиподерма, кутикула, продовгуваті м’язи.
  • Яичники, яйцеводи, матка, статевий отвір.
  • Сімяники, сімяпровод, кутикула

IV. Підсумок уроку. Рифлексія (3 хв)

Учитель:Шановні учні, чи сподобався вам урок? Перед вами карта емоційних островів. Прикріпіть свій кораблик на той острів, який відповідає вашому емоційному стану.
V.  Повідомлення Домашнього завдання. (1 хв)

У своїх групах:підготувати доповідь:

  • лікарям: як людина заражається трихінелою;
  • біологам: круглі черви-паразити рослин
  • архіваріус:  історичне значення представників типу
  • туроператори: значення в житті людини

VІ.  Виставлення та аргументація оцінок. (1 хв)

 

1250473979_korabli_raskraska-8.jpgКОРАБЛИКИ.jpg1250473979_korabli_raskraska-8.jpgКОРАБЛИКИ.jpg1250473979_korabli_raskraska-8.jpg 1250473979_korabli_raskraska-8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2022
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку