урок загальнення з історії України 9 кл тема "Українські землі в складі Російської імперії в к.ХVІІІ - першій половині ХІХ ст"

Про матеріал
На основі шаблона квесту з історії України, опублікованого колегою на освітньому проекті На Урок розроблені завдання для учнів різних рівнів.на основі матеріалів підручника О.Пометун...Оцінювання по балам змінне , як і все інше.Дякую колезі за шаблон! Сподіваюсь , що мої завдання теж полегшать роботу колегам!
Перегляд файлу

Шаблон уроку перевірки знань у вигляді КВЕСТУ.

Пояснювальна записка:

Вчитель може перетворити квест ( урок, самостійна, практична чи контрольна робота) у морську подорож, подорож по печерам, лабіринту чи на літаку, машині часу –можна роздрукувати тематичні бланки-завдань і картки учасника, прикрасити клас чи одягтись по дрескоду чи принести реквізит по темі ( за це можна додати бал до роботи).

Гра – це завжди цікаво і актуально для будь-якого віку. Урок- квест - це не складно, весело, пізнавально . Командна гра-квест –дасть змогу перевірити, набути нові знання і виховує вміння співпрацювати (від кількості учнів і парт-30 учнів -15 пар і 15 парт задіяно)).

Завдання можуть бути однаковими для всіх, а можуть бути варіанти ( до 15) - вирішувати вчителю ( залежить від теми і мети роботи, креативності вчителя)-завчасно вчитель готує картки із завданнями.

Кожна парта із завданням –це квест кімната -на виконання якого учні витрачають від 1 до 2 хв. (перевірити завчасно, щоб всі учні змогли впоратись)

Найкращим учням - переможцям квесту можна вручити тематичні наклейки у зошит, медальку РОЗУМНИК чи якісь тематичні сертифікати.

Вчитель слідкує за чесною грою, за часом із секундоміром : по команді –гонга, свистка, фанфар чи оплеска діти міняються партами за часовою стрілкою.

В учнів - картка учасника для відповідей. За цими картками вчитель оцінює роботу.

Критерії оцінювання: (можна розробити свої)

11 балів-правильно виконані 10 завдань               10 балів - правильно виконані 9 завдань

8балів - правильно виконані 9 завдань                   7 балів - правильно виконані 8 завдань

6 балів - правильно виконані 7 завдань                   5 балів - правильно виконані 6 завдань

4балів - правильно виконані 5 завдань                   3 бали - правильно виконані 4завдання

Якщо дитина відмовляється грати або не хоче працювати сама –можна запропонувати стандартну к.р. або додатковий бал на старті. Але таких у моєму досвіді не було.

Якщо дитина набере більше балів –можна поставити дві оцінки або використати зайві бали на наступному квесті чи уроці. ( дітям завжди подобається така пропозиція ще і з правом вибору)

За  невірну відповідь внаслідок неуважності -мінус 1 бал

Можна приготувати додаткові питання на картках для дітей, які швидко виконують завдання або хочуть мати додаткові бали –вони високо піднімають руку –це прохання дати додаткове завдання ( за них теж зараховують бал у відповідному місті у картці учасника) -додатковий час не надається.

 

 

План квесту:

5 хв –вводне. Вчитель оголошує тему уроку, правила, роздає картки учасника, діти їх підписують, відповідає на запитання.                            Квест - 30хв

10 хв вчитель збирає картки, відповідає на запитання, питає, що було важко. Дає домашнє завдання.

Шаблон завдань квесту:

1 завданнядати визначення  поняттям за 3 хв( письмово) розкриє найбільше питань з теми  «Хто швидше і якісніше»( економічне, суспільно – політичне – по черзі)

Понятійний мінімум : мануфактура,асиміляція, русифікація, фільварок, декабристи, автономісти,кріпак, промисловий переворот, консерватори,порто – франко, масони,братчики.

2 завдання    розгадати вікторину  по темі

Питання

Відповідь

1

Військово- адміністративна одиниця Російської імперії поч..ХІХ ст.

Генерал - губернаторство

2

Як називався в ті часи наш обласний центр?

Катеринослав

3

Міста де проводилися найбільші ярмарки в Україні

Київ, Харків, Катеринослав,Суми

4

Чи вірно, що Наполеон мав плани зробити з України «буферну зону» для нападу на Росію?

+

5

Яке товариство декабристів діяло перед повстанням в Україні?

Південне

6

Хто керував тривалим  антикріпацьким повстанням на Поділлі

Устим Кармелюк

7

Кам’яновугільний  центр України – місто..

Юзівка

8

Хронологічні рамки промислового перевороту

к.30-60(п.70)-х ХІХ ст

9

Яка особливість торгівлі в порто – франко?

безмитна

10

Яке козаче військо перейшло на бік Росії у 1828р.?

Задунайське

3 завдання   розкрити меми або(та) підібрати пари

І.Чумаки в Малороссии 1870-1880-е 80,5х143.3. Иван Константинович Айвазовский  Поясніть фразу

 

    ІІ. Поясніть  чому могли заблукати                                               інопланетяни?!

D:\Рабочий Стол\7 кл до дидакт\mqdefault.jpgD:\Рабочий Стол\8-В -ПРЕДМЕТ\Боровик\157678222.jpgD:\Рабочий Стол\8-В -ПРЕДМЕТ\Боровик\images.jpg

 

 

 

 

ІІІ.Пам’ятники кому і де поставлені? Чи могли ці історичні особи зустрічатися ? Розкрийте зміст діалогу?

 

D:\Рабочий Стол\7 кл до дидакт\The_Bronze_Horseman_(St._Petersburg,_Russia).jpg                                                   D:\Рабочий Стол\8-В -ПРЕДМЕТ\Боровик\Без названия (2).jpg  

Пари 1)В.Білозірський;  2) Мануфактура; 3)УстимКармелюк;  4) В.Капніст;  5)Є.Гребінка 6)І.Котляревський 7)І.Кутузов

 

А) «Енеїда»; Б) Поділля  В) КМТ; Г) Автономісти; Д)Київ,генерал –губернатор; Е)… «Любов до істини»;Є)Новгород – Сіверський гурток; Ж)Перший … капіталістичного підприємства; З) Романтизм;

  1. завдання    тематичні картинки – підписати назву, тему, подію….

D:\Рабочий Стол\8-В -ПРЕДМЕТ\Боровик\Без названия (3).jpg1                                             2 D:\Рабочий Стол\8-В -ПРЕДМЕТ\Боровик\Без названия (5).jpg          3D:\Рабочий Стол\7 кл до дидакт\img11.jpg           

 

5 завдання   Робота з  історичними  джерелами

І. Як оцінює письменник дії Йосипа Гладкого? Чи погоджуєтесь ви з ним?

Зі статті сучасного українського письменника Богдана Сушинського

Козаки знали про невеличку гребельку, що перетинала дунайські плавні. Саме нею провів Йосип Гладкий російське військо. Гладкого... прямо на переправі, обдарував Микола І чином полковника і Георгіївським хрестом, усі інші старшини, що прийшли з ним, теж дістали по хрестові. За те, що, полишивши свою Задунайську Січ напризволяще, забувши кривди, що їх завдала козакам Російська імперія, прибігли до царя і кинули до ніг козацькі клейноди... Імператор сподівався, що за кошовим подадуться інші козаки, і турки залишаться без такої надійної військової сили. Коли в 1828 р. стало відомо про перехід частини козаків на чолі

ІІ. На яких умовах створено Азовське козацьке військо? Чому козакам не дозво лено було селитися на батьківських землях? З положення про оселення запорозьких козаків у Новоросійському краї (27 травня 1832 р.) Для оселення запорозьких козаків призначається в Катеринославській губернії Олександрійський повіт: так звана Бердянська земля. До складу Запорозького козачого війська приєднати міщан Петровського посаду, 238 душ, із землею їх володінь і з їх рибними заводами, надаються їм всі права, козачому війську даровані. З таким приєднанням військо буде мати у спільному володінні рибні заводи на Азовському морі... Військові повинності воно виконує за прикладом козацьких військ... З поселеннями запорозьких козаків взяти їм назву Азовського козачого війська.

ІІІ Чи можемо ми вважати Михайла Максимовича типовим представником першого етапу українського національного відродження? Чому? А представником романтизму? Чому ви так думаєте?

 Український історик першої половини XX ст. Дмитро Дорошенко про збірку Михайла Максимовича Передмова Максимовича до збірки 1827 р. була прапором, на якому виписане магічне слово для тих часів: «народність». «Настав той час — так починалася ця передмова — коли вже пізнають справжню ціну народності. Найкращі наші поети беруть чужоземні твори вже не як основу й зразок для власних писань, а тільки як помічний засіб для повнішого розвитку самобутньої поезії, яка вродилася на рідному ґрунті. І з цього погляду уваги заслуговують пам’ятки, де виявляється народність: це — пісні, в яких звучить дума, перейнята почуттям, і казки, в яких відсвічується народна фантазія».

ІV Як ви думаєте, чому час та місце написання «Історії русів» укрито таємницею, а її автор залишився невідомим? Яке значення мала поява «Історії русів» для розвитку національно-визвольного руху на українських землях? Сучасна історична думка про «Історію русів» Орест Субтельний: «“Історія русів”... скоріше політичний трактат, ніж наукова праця. Вона прославляла козацьку минувшину, і хоч автор не виступав за негайну незалежність України, він вбачав в українцях окремий від росіян народ і закликав надати йому самоврядування. Він доводив, що Україна, а не Росія є спадкоємницею Русі. “Історія русів” сповнена почуття національної гідності...» Наталя Полонська-Василенко: «Тяжко відшукати в історії не тільки України, а й інших країн твір, який мав би такий величезний вплив на сучасне та наступні покоління, як “Історія русів” і який був би так «засекречений», як ця книга... й досі її поява залишається таємницею». Сергій Плохій: «Ця праця, що стала надзвичайно популярною на теренах колишньої Гетьманщини в 1830–1840-х роках, зробила важливий внесок в історію українського націотворення, перетворивши історію козацького стану на розповідь про зростання козацької спільноти».

V   Як мало бути організовано управління Слов’янською федерацією? На яких засадах планувалося ґрунтувати суспільний устрій? Як ви думаєте, чому в переліку слов’янських племен, які повинні увійти до Слов’янської федерації, українці стоять на першому місці?

 Із записів Василя Білозерського Як сини своєї батьківщини, одушевлені бажанням добра до неї, ми повинні йти до здійснення в ній Божої правди, царства свободи, братської любові і народного добробуту. Одначе окреме існування її (України) неможливе: вона буде між кількома огнями, буде під натиском і може підпасти гіршій долі, ніж яку потерпіли поляки. Одинокий спосіб для привернення прав полягає в об’єднанні слов’янських племен в одну сім’ю, з охороною закону, любові і свободи кожного. Зі Статуту Кирило-Мефодіївського б

6 завдання  що зайве у логічному ланцюжку, що об’єднує всі інші                                         1)Ручна праця, завод, розподіл праці, прості механізми=                                                      2) Йосип Гладкий, Росія, Прусія, Туреччина, 1828, Задунайська Січ=                              3) 1817, 1846, 1857, Одеса , безмитна торгівля, контрабанда =                                                4) м. Новгород-Сіверський. автономістський гурток ,  до 1769 р, 1828 р.=                              7 завдання   встановити послідовності( + дати): Новгород –Сіверський гурток, діяльність КМТ; місія Капніста в Пруссію, початок промислового перевороту, польське повстання,вихід з друку «Енеїди»,повстання декабристів,повстання Чернигівського піхотного полку, Вторгнення Наполеона

Хронологічний довідник:1791, 1799, 1812, 14 грудня 1825, 29 грудня – 3 січня 1825/26,80- 90-і  ХVІІІст., 1830/1831; к.1845 – березень 1847,к.30-х ХІХст.

8 завдання   за описом вгадати про що мова або про кого

  1. Один з членів  КМТ,радикал, поет, художник,засланий на 10р за революційну діяльність без права писати й малювати;
  2. Один з лідерів КМТ, автор «Книги буття українського народу»;
  3. Автор 5 томної «історії Малоросії» де вперше обґрунтовано правомірність незалежної української державності;
  4. Консерватор, учасник Полтавської масонської ложі «Любов до істини»,автор переробленого давньогрецького твору..
  5. Лідер Південного товариства декабристів ,автор «Руської Правди», не надавав у своїй програмі автономію Україні

9 завдання*дати висновок або есе по темі

10 завдання  робота з картою - знайти, позначити, дописати

 

 

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку