В розробці розглянуте поняття загартовування і йог значення, в метою сформувати в учнів уявлення про види і способи загартовування, навчити виконання гартувальних процедур,розвивати життєві навички , спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя, навчити аналізувати, систематизувати, порівнювати інформацію; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Відділ освіти Костянтинівської районної адміністрації Методичний кабінет
Віролюбівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Розробка плану-конспекту
уроку на тему:
5 КЛАС
Учитель предмету: основи здоров’я:
Кулінченко О.Л.
2018 р.
РОЗРОБКА ПЛАНУ- КОНСПЕКТУ УРОКУ В 5 КЛАСІ
За підручником Воронцової Т.В.,Пономаренко В.С. «Основи здоров’я»
Тема: Загартовування, його значення. Комплексне загартовування сонцем,
повітрям і водою.
Мета: розглянути поняття загартовування і йог значення, сформувати в
учнів уявлення про види і способи загартовування, навчити
виконання гартувальних процедур,розвивати життєві навички ,
спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя, навчити
аналізувати, систематизувати, порівнювати інформацію; виховувати
дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: плакати «загартовування», «правильна постава», «»; підручник Воронцової Т.В., Пономаренко В.С.
«Основи здоров’я», 5 клас; картки – завдання, робочий зошит.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
№ |
Етапи уроку |
І. |
Організація учнів до уроку |
ІІ. |
Актуалізація знань учнів Перевірка домашнього завдання. Бесіда. Поділ на 3 групи за питаннями. Завдання: 1 картка. виберіть ті фізичні характеристики людини, які відповідають правильній поставі: лопатки розташовані симетрично,плечі опущені, живіт випинається вперед, ноги прямі, одне плече вище за друге, підборіддя дещо підняте, спина трохи зігнута.
2 картка. Запишіть на дошці ті види діяльності людини, які сприяють збереженню правильної постави.
3 картка. Запишіть на дошці ті види діяльності людини, які призводять до порушення правильної постави.
|
ІІІ. |
Мотивація навчальної діяльності. Гра Асоціації . Учні передають по колу маленький м’яч, м’яку іграшку і говорять слова, добираючи асоціацію до слова «здоровий». Підсумуємо. - Що потрібно нам робити щоб бути здоровим? Визначення разом з учнями мети уроку. Вправа . Очікування Запишіть на квіточках чого ви очікуєте від нашого сьогоднішнього уроку? |
ІV. |
Вивчення нового матеріалу. |
1. |
Обговорення стартового завдання. Доповніть речення. Загартовування – це …… ( вправи для зміцнення здоров’я) |
2. |
Розповідь вчителя. Загартовування – це система процедур і вправ,спрямованих на підвищення опору організму шкідливим впливам. Воно робить людину сильною та здоровою. Завдання загартовування полягає в тому, щоб привчити організм швидко й правильно реагувати на зміни навколишніх умов. Дуже велику роль загартовування відіграє в профілактиці простудних захворювань. Братися до загартовування можна в будь-якому віці. Чим раніше вип. Почнете загартовувати свій організм, тим здоровішим і більш стійким до різних захворювань він буде. Загартовування може бути місцевим і загальним. Якщо процедури місцеві, загартовуються окремі частини тіла( наприклад руки або ноги), якщо загальні - впливу зазнає все тіло чи більша його частина. |
3. |
Колективне обговорення - бесіда. Учитель зображує на дошці схему:
Замалюйте цю схему собі в зошит. Для роботи використовуйте різнокольорові олівці. |
4. |
Об’єднання в групи по кольорам. |
5. |
Робота з плакатом в групах «Вивчення способів загартовування» Кожна група називає види загартовування, що відповідають кожному з основних способів. |
6. |
Руханка-об’єднання в групи по. Фізкульт.хвилинка Вправи для поліпшення постави.
|
7. |
Робота з підручником в групах «Вивчення способів загартовування»
Інформацію розповідає 1 представник групи. а 2- показує пантоміму (інсценізація отриманого на карточці завдання в вигляді пантоміми), інші учні називають який це вид загартовування. |
8. |
Руханка-об’єднання в групи по інтересам. |
9. |
Рефлексія. Робота в групах.
|
V. |
Підсумок уроку. Відповісти на питання: « Що ви нового дізнались про загартовування?» , «Чи справдилися ваші сподівання і очікування?» Зробити висновки за допомогою підручника «Як треба загартовуватися?»
|
VI. |
Оцінки.
|
VII. |
Домашнє завдання. * прочитати параграф підручника, записати правила загартовування в зошит. |
|
Вранці встанеш ти раненько, До криниці йди хутенько. Гріє сонечка промінчик, Прихопи рушник, гребінчик. Гігієну рота знай, Щіточку не забувай, Щоб здоров’я було в нас, Прибирати треба клас. Будемо усі здорові, А життя в нас кольорове.
|
Вчитель
Маркывської ЗОШ І-ІІІ ст. О.Л. Кулінченко
Вранці встанеш ти раненько,
До криниці йди хутенько.
Гріє сонечка промінчик,
Прихопи рушник, гребінчик.
Гігієну рота знай,
Щіточку не забувай,
Щоб здоров’я було в нас,
Прибирати треба клас.
Будемо усі здорові,
А життя в нас кольорове.
МЕТА:розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, пропагувати здоровий спосіб життя .
Слово вчителя. ХХІ століття-це вік наукового й технічного прогресу, коли без знань, науки не обійтись жодному з нас. Кожен може здійснити свої мрії у житті. А це не завжди легко і просто, тому що мрій досягають, доклавши великих зусиль. Ще треба мати силу й волю, а це доступно лише тим, котрі здорові фізично та духовно.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочівати.
Хто здоровий не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров’я -це прекрасно.
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Людина завжди прагнула до зміцнення свого здоров’я , збільшення сили, спритності, витривалості.Але, на жаль, мрії про здоров’я не завжди здійснюються.
Іноді і дорослі, і діти наче навмисно все роблять для того щоб утратити своє здоров’я. Вони ведуть неправильний спосіб життя, набувають шкідливих звичок, яких потім не можуть позбутися.
Вчитель. Я вірю, до снаги нам світ змінити,
Здоров’ю скажем “так!”, хворобам “ ні!”.
І довго та щасливо будуть жити
Здорові люди на оновленій землі!
Єдина річ цінується найбільше
Лише тоді, коли немає вже її,
І ти не знаєш втрати більшої-
Здоров’я найцінніше на Землі!