Тема: Захист проєкту «Людина, яка мене надихає».
Мета:
Хід заняття:
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Розкажіть про свої ранкові враження. Продовжте речення:
- Сьогодні я помітив…
- Мене вразило те, що…
- Мене розвеселило…
- Мене засмутило…
– Подивіться уважно на дошку. Кого ви впізнали? Що ви можете розповісти про цих людей?
- Як ви думаєте, що може об’єднувати всіх цих людей?(Це видатні особистості, які в різні часи розвитку нашої країни прославили свою Батьківщину, створивши якісь матеріальні чи духовні цінності).
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми презентуємо черговий (третій) проект. Проєктна діяльність – корисна справа насамперед для учнів: допомагає дитині розкритися, вчить висловлювати свої думки, збагачується словниковий запас та кругозір учнів. І що зараз не маловажно – вчить дітей користуватися різними джерелами інформації.
Сьогодні спробуємо презентувати новий проект, який має чудову назву – «Людина, яка мене надихає». Світ навколо нас обертається з шаленою швидкістю, навколо нас щодня крутиться багато людей, подій. Щось нам подобається, щось – ні. Когось ми любимо, а когось не хочемо любити, кимсь захоплюємось, гордимося, наслідуємо. Від когось чи чогось ми в шаленому захваті і прагнемо і собі бути схожими на них. Людину надихає все нове, незвідане, таємниче, прекрасне – і це правильно! Людина повинна рухатися у своєму розвитку вперед.
Нас повинно щось постійно надихати просто тому, що ми – люди, а людина – істота творча, мудра і талановита.
В кожного з нас є свої вподобання, хтось вас надихає ставати кращими, до чогось прагнути, щоб здійснити свою мрію.
Дуже цікаво буде послухати, хто ж вас, діти, надихає. Але було би не зовсім чесно не розповісти, хто ж у цьому житті надихає мене. В житті часто бувають моменти, коли просто опускаються руки і не бачиш ніякого виходу з ситуації. Але зберешся, подумаєш: руки-ноги є – комусь буває ще гірше, як мені - і проблема якось розсмоктується.
А якщо тих рук і ніг немає – від слова – взагалі? Що може зробити людина, не маючи рук і ніг? Якою вона має бути безпорадною, страшно навіть уявити! Але це не про героя моєї розповіді. Я сьогодні справді розповім вам про людину, яка не має рук і ніг, але досягла так багато! Мова піде про Ніка Вуйчича.
(Розповідь учителя про Ніка Вуйчича, перегляд відеофільму «Жити без обмежень: історія людини-легенди Ніка Вуйчича»)
( Розповідь учениці про родину Степаненків із Краматорська, яка пережила жахіття бомбардування на залізничному вокзалі. Перегляд відеофільму «Ця родина пережила удар по Краматорську»).
Тому я не здивувалася, коли Богдан вирішив нам детальніше розповісти про Олександра Мацієвського, подвиг якого є одним із безсмертних символів незламності та патріотизму українців.
(Розповідь учня про Олександра Мацієвського, перегляд відеофільму про нього).
(Розповідь учениці про учасника українсько-російської війни Руслана Недзельського, показ слайдів).
Руслан Недзельський – герой на фронті й у тилу. Щоб захищати Україну від російського агресора, залишив роботу за кордоном. На фронті втратив ногу, але не силу духу. Разом з побратимом розпочав невеликий бізнес у рідному селі. Йому 34 роки. Після реабілітації за кордоном, одружився, невдовзі у їх сім’ю прийшла радість – народилася донечка Рута.
На фронт пішов у 2014-му – одним з перших добровольців. З початком повномасштабного вторгнення знову взяв до рук зброю. Воював у складі 59-ї бригади.
Поранення Руслан дістав у Донецькій області. З-під танкового обстрілу його витягнув друг дитинства, сусід Артем Домарецький. Він і досі – на фронті. Руслан вдома – працює за двох. Місцева громада виділила земельну ділянку під автомийку. Оперативно були оформлені усі документи. Руслан – боєць! Попри усі складнощі, він знайшов себе, розпочав справу, корисну людям. Такі, як він – гордість України.
ІV. Підсумок презентації. Повідомлення теми наступного проекту.