Урок "Закріплення таблиці множення числа 2. Обчислення значень виразів на дві дії. Розв’язування задач."

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання учнів про множення як суму однакових доданків; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння множити число 2; розв’язувати складені задачі, що містять обчислення добутку чисел; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення  таблиці  множення  числа  2.  Обчислення значень виразів на дві дії. Розв’язування задач.

Мета: актуалізувати знання учнів про множення як суму однакових доданків; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння множити число 2; розв’язувати складені задачі, що містять обчислення добутку чисел; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.

Очікувані результати:

-         застосовує в обчисленнях знання таблиці множення на 2;

-         застосовує правило виконання дій  у виразах з дужками і без дужок;

-         розв’язує прості задачі;

-         планує розв’язання сюжетної задачі.

Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон.

Тип уроку: урок закріплення знань, вмінь та навичок учнів.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок,

Починати час урок.

Будемо ми працювати всі,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

                                               Діти – просто молодці!

Вправа «Очікування»

-         Що ви очікуєте від уроку?

             Від уроку я очікую…

             Наш урок буде…

             На уроці ми будемо…

Девіз уроку:

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

II. Контроль, корекція  та закріплення знань учнів.

Вправа «Мозковий штурм»

     Що називається множенням?

     Як називаються числа при множенні?

     Що показує перший множник?

     Що показує другий множник?

Усний рахунок.

а) До зайчати на обід                           

Завітав дружок-сусід.                        

На пеньок зайчата сіли                     

І по 2 морквинки з’їли.                      

Хто нам скаже одним словом,                              

Скільки з’їдено морквинок?(2*2=4)

б) Йшли 4 їжаки

І несли по 2 грибки.

А ви їм допоможіть –

ті грибочки полічіть.(2*4=8)

в) –В кожну миску 2 котлети

Клала лиска Віолетта,

Мисочок у лиски 6

А котлет? Хто відповість?(2*6=12)

г) Двоє вулицею йдуть,

По 5 саджанців несуть.

Скільки ямок треба,діти,

Щоб ті саджанці садити?(2*5=10)

Каліграфічна хвилинка

     Сьогодні ми повторимо написання  цифри 7. Із скількох елементів вона

складається?

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я берусь.

- Напишіть рядочок цифри 7. ( Письмо цифри за зразком вчителя)

Математичний диктант (Учні записують тільки відповіді)

     Скільки очей у 9 котів? (2*9=18)

     Скільки вух у 5 зайців? (2*5=10)

     Скільки крил у 7 горобців? (2*7=14)

     Скільки вух у 6 мавп? (2*6=12)

     Скільки ніг у 3 страусів?(2*3=6)

     Скільки очей у 8 мишок?(2*8=16)

     В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?(2*6=12)

III. Розвиток математичних знань

1. Удосконалення вмінь замінювати додавання множенням (с.92, №544)

- Учні одного першого класу хочуть піти до зоопарку, але не можуть зрозуміти, скільки коштує квиток. Допоможіть дітям! Запишіть у вигляді суми доданків та множення.

2.  Виконання завдання № 546 (с. 92).

Міркую так: по два круга у шести овалах

2·6=12;

по 2 круга у двох рядах чотирикутника

2·2=4;

всього маємо 12+4=16

3.  Засвоєння таблиці множення числа 2. (с. 92, № 543)

 Складіть за схемою приклади та розв’яжіть їх (усно).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4. Удосконалення вмінь розв’язувати прості задачі на множення (с. 92, № 545)

- Що позначає число 2? (Скільки метрів тканини витратили на одну сукню.)

-  Що запитується в задачі? (Скільки потрібно тканини для п’яти суконь?)

-  Нумо представимо задачу у вигляді схеми. Її можна розв’язати додаванням, але ми знаємо, що суму однакових доданків можна замінити множенням. –

-  Розв’яжімо цю задачу за допомогою дії множення (2 · 5 = 10).

5. Формування вмінь розв’язувати складені задачі, що містять обчислення добутка чисел (с. 92, № 547)

- Скільки підвіконь у класі? (4.)

- Що нам відомо про три підвіконня? (На них стоїть по 2 вазони.)

- Що позначає число 3? (Кількість вазонів на четвертому підвіконні.)

 - Що запитується в задачі?

- Щоб відповісти на запитання задачі, необхідно знати кількість вазонів на трьох підвіконнях.

- Якою дією це дізнаємося? (Множенням — 2 · 3.)

- Чи можемо ми зараз відповісти на головне запитання задачі?

6.Удосконалення обчислювальних навичок. Самостійна робота (с. 92, № 548)

- Чи були у завданні вирази, між якими можна поставити знак «дорівнює»? Яке у них спільне значення?

- Порівняйте третій та четвертий приклади. Що цікавого помітили? Чим вони схожі? Чим різняться?

7. Гра «Пазли — множення». Робота в парах

 Складіть пазли.

 

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Вправа «Мікрофон»

- Дітки, на початку уроку ми з вами поставили собі мету, чи досягли ми її?

- А що нам допомогло впоратися зі складнощами?

- Які моменти уроку вам запам’ятались найбільше?

- А хто може сказати, що він став знати таблицю множення на 2 ще краще?

2.  Пояснення домашнього завдання (с. 92, № 549, 550)

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 січня
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку