Тема: Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа.
Мета: вчити учнів застосовувати правило знаходження частину від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань, формувати вміння учнів знаходити частину від числа, вправляти у розв’язуванні задач, які включають знаходження частини від числа; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність; виховувати старанність у навчанні, допитливість.
Обладнання: презентація, лепбуки для роботи на уроці, картки з домашнім завданням, смужки паперу, зображення Кметика і Плюсика, пирога, пиріжків, крашанок, паски, скатертина-пазл, правило знаходження частини від числа, таблиці «Фрукти» для каліграфічної хвилинки, відеофізкультхвилинка.
Хід уроку
І. Організація класу
- Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні на уроці ми працюватимемо над темою «Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа».
Завдання, поставлені перед нами:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Актуалізація опорних знань
Плюсик вирішив спекти фруктовий пиріг. Приготуємо тісто. Його рецепт знаходиться у великодньому кошику. Вам потрібно прочитати і дати короткі відповіді на запитання.
Запишіть каліграфічно дроби на позначення частин числа. Яку особливість ви помітили?
(Чим більший знаменник дробу, тим менша частинка, яка йому відповідає)
V. Вивчення нового матеріалу
-В другому класі ми з вами вивчали поняття половина, третина і чверть.
Перевіримо, як ви вмієте використовувати ці відомості. Попрацюйте у групах! У лепбуках за допомогою наліпок відновіть рецепт крему. Про виконану роботу просигналізуйте сигналом групи.
Щоб знайти частину від числа, потрібно число поділити на знаменник і знайдений результат помножити на чисельник.
12 : 2 ∙ 1 = 6 (см)
Відповідь: довжина частини смужки 6 см.
Перевіримо, чи правильно ми здійснили обчислення. Візьміть лінійки і виміряйте по черзі кожну з утворених частин. Їх довжина повинна становити 6 см.
3.1. Тренувальні вправи
- Знайдіть частини від числа і дізнайтесь, що ще збирається поставити на стіл Плюсик.
1/5 від 50 і; 1/ 8 від 240 к;
1/5 від 65 п; 1/ 8 від 480 и
1/5 від 90 ж; 1/ 8 від 640 р;
1/ 8 від 800 и.
- Прочитайте слово-ключ за допомогою шифрограми.
13 60 80 10 18 30 100
п и р і ж к и
3.2. Текстова задача
- Наш пиріг готовий. Прикрасимо його тертим шоколадом, а заразом й дізнаємось, яка кількість шоколаду вдень буде для нас не лише смачною, а й корисною.
Маса 1 шоколадки становить 90 г. На день корисно споживати лише 1/6 її маси. Яка маса такого шматочка шоколаду?
Розв’язання:
90 : 6 ∙ 1 = 15 (г)
Відповідь: маса шматочка шоколаду 15 грамів.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Для випікання паски Плюсикова мама придбала 270 грамів родзинок. 1/3 від усієї маси родзинок з’їв Плюсик, решту залишив для паски. Скільки грамів родзинок залишилось?
Розв’язання:
Вираз: 270 – 270 : 3 ∙ 1 = 180 (г)
Відповідь: на випікання паски залишилось 180 г родзинок.
Гарна робота! Нагадайте Кметикові, як слід шукати частину від числа.
(Щоб знайти частину від числа, потрібно число поділити на знаменник і знайдений результат помножити на чисельник)
Плюсик дякує вам за кмітливість, а в нагороду хоче повідати вам цікаві факти про дроби. Вони розміщені у ваших лепбуках.
VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія
Скатертина для святкового столу пошита, частування готове. Наш урок добігає кінця. Пропоную пригадати його і розповісти те, що найбільш запам’яталось. Для цього продовжіть речення:
Дякую за урок. Найбільш активними сьогодні були(…), гарно попрацювали(…), дякую за старання учням (…).
VІІІ. Домашнє завдання
Завдання на картках