Урок закріплення вивченого матеріалу з математики у 3 класі

Про матеріал
Урок математики "Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА

Номер слайду 2

ЗАВДАННЯ

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Обчисли і запиши довжину частини смужки.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Маса 1 шоколадки становить 90 г. На день корисно споживати лише 1/6 її маси. Яка маса такого шматочка шоколаду?

Номер слайду 7

Для випікання паски Плюсикова мама придбала 270 грамів родзинок. 1/3 від усієї маси родзинок з’їв Плюсик, решту залишив для паски. Скільки грамів родзинок залишилось?

Номер слайду 8

Кметик пофарбував 6 яєць, а Плюсик – стільки ж, як Кметик, та ще стільки, та ще півстільки, як Кметик. Скільки яєць пофарбував Плюсик?15 яєць

Номер слайду 9

Продовжіть речення. Я запам’ятав…Мені було легко…Раніше я ніколи не знав, що…Мені потрібно повторити…

Номер слайду 10

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Перегляд файлу

Тема: Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа.

Мета: вчити учнів застосовувати правило знаходження частину від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань, формувати  вміння  учнів знаходити частину від числа, вправляти у розв’язуванні  задач, які включають знаходження частини від числа; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність; виховувати старанність у навчанні, допитливість.

Обладнання: презентація, лепбуки для роботи на уроці, картки з домашнім завданням, смужки паперу, зображення Кметика і Плюсика, пирога, пиріжків, крашанок, паски,               скатертина-пазл, правило знаходження частини від числа, таблиці «Фрукти» для каліграфічної хвилинки, відеофізкультхвилинка.

Хід уроку

І. Організація класу

- Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми працюватимемо над темою «Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа».

Завдання, поставлені перед нами:

  • знаходити частину від числа;
    - читати і записувати частини цілого у вигляді дробу;
    - розв'язувати задачі на знаходження частини від числа.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Чи знаєте ви, яке свято незабаром святкуватимуть українці? (Великдень) Наші гарні знайомі Плюсик та Кметик запросили до себе на гостину друзів. Допоможімо їм створити красиву скатертину та наготувати ласощів до свята.

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Бліц-опитування

Плюсик вирішив спекти фруктовий пиріг. Приготуємо тісто. Його рецепт знаходиться у великодньому кошику. Вам потрібно прочитати і дати короткі відповіді на запитання.

  1. Частину від числа або величини називаємо… (дробом)
  2. Ця частина більша чи менша за одиницю? (менша)
  3. У записі дробу два числа розділяє... (риска дробу)
  4. Число під рискою дробу називається (знаменник)
  5. Знаменник показує,.. ( на скільки частин поділено число або величину)
  6. Число над рискою дробу називається… (чисельник)
  7. Чисельник показує… (скільки таких частин узято)
  1. Каліграфічна хвилинка
  • Кметик допоміг Плюсику і нарізав фрукти, а нам залишилось їх як слід розкласти. Подивіться на малюнки. Порівняйте дроби, що відповідають частинам фруктів. Розташуйте в порядку від найменшого до найбільшого.

 

 

 

 

 

Запишіть каліграфічно дроби на позначення частин числа. Яку особливість ви помітили?

(Чим більший знаменник дробу, тим менша частинка, яка йому відповідає)

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовка до сприймання

-В другому класі ми з вами вивчали поняття половина, третина і чверть.

  • Як дізнатись половину від числа? (слід число або величину поділити на 2)
  • Як дізнатись третину від числа? (слід число або величину поділити на 3)
  • Як дізнатись чверть від числа? (слід число або величину поділити на 4)

Перевіримо, як ви вмієте використовувати ці відомості. Попрацюйте у групах! У лепбуках за допомогою наліпок відновіть рецепт крему. Про виконану роботу просигналізуйте сигналом групи.

  1. Пояснення вчителя
  • Наш пиріг майже готовий для випікання. Залишилось лише прикрасити його смужками тіста – і можна ставити в духовку. Але є одна умова: від кожного учня мені потрібна не ціла смужка, а тільки її частина.  Візьміть у руки смужки. Виміряйте їх довжину. (довжина становить 12 см)
  • Як можна утворити половину цієї стрічки? (слід зігнути її навпіл)
  • Яким дробом ми позначимо кожну з утворених частин? (1/2)
  • Що значить знаменник дробу? (на скільки частин поділили)
  • Що значить знаменник дробу? (скільки таких частин взяли)

Щоб знайти частину від числа, потрібно число поділити на знаменник і знайдений результат помножити на чисельник.

12 : 2 ∙ 1 = 6 (см)

Відповідь: довжина частини смужки 6 см.

Перевіримо, чи правильно ми здійснили обчислення. Візьміть лінійки і виміряйте  по черзі кожну з утворених частин. Їх довжина повинна становити 6 см.

  • Пиріг майже готовий, залишилось тільки спекти його. А поки він випікається, спробуємо здогадатись, який смаколик уже встигли приготувати Плюсик і Кметик.
  1. Первинне закріплення

3.1. Тренувальні вправи

- Знайдіть частини від числа і дізнайтесь, що ще збирається поставити на стіл Плюсик.

1/5 від 50 і;   1/ 8 від 240  к;

1/5 від 65 п;   1/ 8 від 480  и

1/5 від 90 ж;   1/ 8 від 640  р;

1/ 8 від 800 и.

- Прочитайте слово-ключ за допомогою шифрограми.

13  60 80 10 18 30 100

п  и р і ж к и

3.2. Текстова задача

- Наш пиріг готовий. Прикрасимо його тертим шоколадом, а заразом й дізнаємось, яка кількість шоколаду вдень буде для нас не лише смачною, а й корисною.

Маса 1 шоколадки становить 90 г. На день корисно споживати лише 1/6 її маси. Яка маса такого шматочка шоколаду?

  • Про що йде мова в задачі? (про шоколад та його частини)
  • Яка маса 1 шоколадки? (маса 90 г)
  • Яку частину становить маса шматочка шоколаду? (1/6)
  • Про що запитується в задачі? (Яка маса такого шматочка шоколаду?)
  • Чи можемо дати відразу відповідь на запитання задачі? (так, можемо)
  • Як шукатимемо частину від числа? (щоб знайти частину від числа, потрібно поділити число на знаменник і помножити на чисельник)

Розв’язання:

90 : 6 ∙ 1 = 15 (г)

Відповідь: маса шматочка шоколаду 15 грамів.

  • Так гарно і довго працювали, час і відпочити.
  1. Відеофізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Текстова задача
  • Настав час для головного великоднього смаколика – паски.

Для випікання паски Плюсикова мама придбала 270 грамів родзинок. 1/3 від усієї маси родзинок з’їв Плюсик, решту залишив для паски. Скільки грамів родзинок залишилось?

  • Про що йде мова в задачі? (Про родзинки)
  • Яка загальна маса куплених родзинок? (270 грамів)
  • Чи відомо, скільки грамів родзинок з’їв Плюсик? (Ні, але відомо, що вони становлять 1/3 від загальної маси)
  • Чи відомо, скільки грамів родзинок залишилось? (Ні, але відомо, що вони становлять решту)
  • Про що запитується в задачі? (Скільки грамів родзинок залишилось?)
  • Чи можемо одразу дати відповідь на питання задачі? (Ні, бо невідомо, скільки родзинок з’їв Плюсик)
  • Чи можемо ми про це дізнатися? (так, можемо)
  • Як знайти частину від числа? (слід число поділити на знаменник і помножити на чисельник дробу)
  • Якщо знатимемо, скільки грамів  родзинок з’їв Плюсик, чи зможемо дізнатись, скільки залишилось? (так, зможемо)
  • Якою дією? (дією віднімання)
  • Чи дамо ми відповідь на питання задачі? (так)

Розв’язання:

  1. 270 : 3 ∙ 1 = 90 (г) – родзинок з’їв Плюсик;
  2. 270 – 90 = 180 (г)

Вираз: 270 – 270 : 3 ∙ 1 = 180 (г)

Відповідь: на випікання паски залишилось 180 г родзинок.

Гарна робота! Нагадайте Кметикові, як слід шукати частину від числа.

(Щоб знайти частину від числа, потрібно число поділити на знаменник і знайдений результат помножити на чисельник)

  1. Логічна задача
  • Ну і який же великодній стіл без крашанок! Кметик пофарбував 6 яєць, а Плюсик – стільки ж, як Кметик, та ще стільки, та ще півстільки, як Кметик. Скільки яєць пофарбував Плюсик? (6 + 6 + 3 =15)
  1. Цікава інформація про дроби (резерв)

Плюсик дякує вам за кмітливість, а в нагороду хоче повідати вам цікаві факти про дроби. Вони розміщені у ваших лепбуках.

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія

Скатертина для святкового столу пошита, частування готове. Наш урок добігає кінця. Пропоную пригадати його і розповісти те, що найбільш запам’яталось. Для цього продовжіть речення:

  • Я запам’ятав…
  • Мені було легко…
  • Раніше я ніколи не знав, що…
  • Мені потрібно повторити…

Дякую за урок. Найбільш активними сьогодні були(…), гарно попрацювали(…), дякую за старання учням (…).

VІІІ. Домашнє завдання

Завдання на картках

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Осадча Ганна Іванівна
    супер, дякую за такий труд!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1009
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку