Урок "«Закріплення знань про слова – назви предметів, ознак, дій"

Про матеріал
Повторити і поглибити знання учнів про слова – назви предметів, ознак, дій; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; збагачувати словниковий запас учнів, розширювати уміння працювати зі словником; розвивати творчу уяву, навички діалогічного і монологічного мовлення ; виховувати любов до рідного краю та природи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

« Закріплення знань про слова – назви предметів, ознак, дій»

2 КЛАС

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Смик Марія Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Залавя, 2017


Тема: Закріплення знань про слова – назви предметів, ознак, дій.

 

Мета: повторити і поглибити знання учнів про слова – назви предметів, ознак, дій; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; збагачувати словниковий запас учнів, розширювати уміння працювати зі словником; розвивати творчу уяву, навички діалогічного і монологічного мовлення ; виховувати любов до рідного краю та природи.

 

 Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.                                        Обладнання: ілюстрації, гілочка росту, картки, музична фізкультхвилинка, презентація.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Вправа «Привітання».

Діти, поверніться, привітайтеся з гостями.

- Уже дзвінок нам дав сигнал…

- (діти)І на урок він нас покликав.

- А отже часу не втрачаймо

- (діти)Роботу швидше починаймо.

  • Діти, подумайте і скажіть, чого ви чекаєте від нашого уроку?

(Відповіді дітей : щоб він був цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним, вдалим, пізнавальним, спокійним, ефективним, неперевершеним )

  • А ви на уроці якими повинні бути?

(Відповіді дітей: дисциплінованими, уважними, зібраними, творчими, активними, вправними, наполегливими, дружними, ерудованими, упевненими, моторними, точними)

  • Закрийте оченята і скажіть собі: « Я все можу! В мене все вийде!». Чого я вам також бажаю.

ІІ.Оголошення теми уроку

- Сьогодні ми закінчуємо мандрівку у казкову країну Слово. Відгадайте тему нашого уроку.                                                                                                             

 1. Метод «банани».                                                                                                                      Обведіть кружечком кожну другу літеру: АСПЛКОДВДАГНДАРЗБВТИШПЛРРЕАДТМЧЕКТМІОВНОІЗРНТАЛКБДФІХЙ                                                                       

 

- Отже, тема уроку «СЛОВА –НАЗВИ ПРЕДМЕТІВ, ОЗНАК, ДІЙ ». Ми повторимо матеріал про слова-  назви предметів, ознак,дій ,  складатимемо з ними речення , розпізнаватимемо їх.

2.Повідомлення плану уроку

Настала весна. Природа почала швидко оживати і пробуджуватись. Зявляється молоденька  травичка. Розпускаються листочки на деревах. Почали квітнути перші рослини. Ви  погляньте  чарівник  залишив  навмисне одного кущика без квіточок. Давайте спробуємо  пробудити його. За кожне правильно виконане завдання на кущі зявиться квіточка. А плоди вашої старанності ми зможемо побачити в кінці уроку.

У вас на партах є вирізані з паперу гілочки калини, грона – тільки зображення. За кожну правильну відповідь, за кожне виконане завдання ви будете зафарбовувати ягідку.  В кого буде дорідніше гроно, той отримає високий бал.

Раскраска КАЛИНА

 

 

 

3.Визначення мети і завдань уроку

  • Отже, все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А будемо працювати під таким гаслом (слайд презентації)

 

III. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправа «Гілочка росту»

  • Давайте підсумуємо знання, які ми одержали протягом кількох уроків Прикріпіть  на гілочці росту  картки,  які розкажуть нам, як зростали ваші знання з цієї теми. Поясніть значення цих карток.

 

Поделки своими руками - необычное дерево / Игротека / Чудик.Ru - зачатие, беременность, роды, воспитание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спочатку ми знайомилися зі слово….далі вчили слова назви предметів…..

- Отже,  виконали перше завдання і на нашому кущику з’являється перша квіточка

А хто вішав картку, може замалювати в себе одну ягідку.

2. Каліграфічна хвилинка.
А тепер, діти, відкрийте зошити, покладіть їх правильно на парті, ноги поставте на підлогу. Запишемо число і класна робота.
 

- Прочитайте слова зображені на екрані. (калина, символ)

-Давайте поділимо їх на склади. Ка-ли- на, сим- вол.

Випишіть  каліграфічно  у зошити спочатку приголосні літери з цих слів, а потім голосні, далі  з нового рядка запишіть слова.

-Поставимо наголос, погукайте слово.

- Складіть речення із цими словами. (відповіді дітей)

Запишемо одне речення у зошитки з абзацу. Поведи клас  Вікторія за собою .

- Я починаю писати речення у новому рядку з абзацу з великої букви. (учениця диктує  речення). В кінці крапка тому, що закінчилося речення, закінчилася думка.

- Підкресліть слово, про кого говориться в реченні.

 

Пригадаймо прислів’я про калину. (Любуйтеся калиною, коли цвіте, а дитиною — коли росте. Заливається, як соловейко на калині. Дівчина, як у лузі калина. Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині. Без верби і калини нема України.)

  • Без верби і калини нема України. – чому так говорять? (Верба і калина народні символи України.)
  • Як можна назвати по іншому Україну? (рідна земля, Батьківщина)
  • Які ще народні символи нашої Батьківщини  ви знаєте?(лелека, верба, мак …)

- Діти, скажіть, до яких слів ми віднесемо слово калина, символ? (слова – назви предметів)

- Виконали наступне завдання і на нашому кущику знову  з’являється квітка.

Хто відповідав, не забутьте замалювати ягідку.

 

3. Гра – вправа «ЗАСЕЛИ БУДИНОЧКИ» в парах.

А зараз попрацюємо в парах. Діти у нас на дошці і у вас на партах є трьохповерховий будинок   і слова . Вам потрібно заселити будинок словами відповідно до питань, на які вони відповідають. А один учень заселить будинок  біля дошки.(Одна дитина виконує на дошці).

Слова : калина, земля, Батьківщина; захищати, любити, шанувати; українська, рідний, материнський.

  • Як назвемо кожну групку слів?(Іменники, прикметники, дієслова)
  • Давайте перевіримо, чи правильно виконане завдання на дошці, а ви звірте зі своїми будиночками на парті.
  • Складіть речення з будь-яким словом. Якщо завдання виконане правильно, замалюйте одне гроно калини.

Справились із завданням і ще одна квіточка на нашому кущі…

3.Вирішення проблемної ситуації.

 - Діти, я прочитаю вам речення,а  ви визначте , як називають слова, які в ньому вжиті.  В долині калина.                                                                                                  

 - Поширте це речення за допомогою прикметників .   долині червона калина.)

- А тепер доповніть його ще дієсловами. (Зацвіла в долині червона калина.)

- Запишіть це речення в зошити. Підкресліть головні слова в реченні. Давайте пригадаємо, як вони підкреслюються? ( Слова, які відповідають на питання Хто?Що? – однією лінією. Слова, які відповідають на питання Що робити? – двома.)

Перевіряю в одного учня.

Виконали, оцініть себе, замальовуючи гроно, хто виконав правильно.

Ще одна квіточка..

- З якого вірша ці слова? Хто його автор?(Зацвіла в долині ... Тарас Шевченко)

Так, калину дуже любив наш Великий Кобзар – Тарас Шевченко. Для нього калина – це символ дівочої краси.

Розкажіть вірш Тараса Шевченка про калину.

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явор молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

 

Музична фізкультхвилинка «Україно – ми твоя надія»

6. Робота в групах.                                                                                                                   Діти, зараз ми попрацюємо в групах. Кожна група отримує завдання, яке має виконати на протязі 5 хвилин.

І група.

Складіть речення з деформованого тексту. Випишіть дієслова.

  • водойм росте поблизу Калина
  • квіточками калина  Навесні білим зацвітає
  • порівнюють Її з нареченою

( Поблизу водойми росте калина. Навесні калина зацвітає білим цвітом. ЇЇ порівнюють з нареченою. Росте, зацвітає, порівнюють.  )

ІІ група

Записати слова за зразком. З одним словом  скласти речення

Зразок : Символ – символічний

Україна – (український)

Рід – (рідний)

Калина –  (калиновий)

Патріот – (патріотичний)

  • Як можна назвати всі слова першої колонки? (іменники)
  • Як можна назвати слова, які ви утворили? (прикметники)

 

 

ІІІ група

З’єднати слова протилежні за значенням. З одним з них складіть речення.

Любов                                     ненависть

Друг злість

Доброта ворожнеча

Дружба  ворог

 

  •           Хочу звернути вашу увагу на слова першої колонки, що ми можемо про них сказати. (це хороші слова). Ми повинні жити завжди з любов’ю, дружбою, добротою в наших серцях. Чого  я вам всім бажаю. А слова другої колонки хай обходять нас стороною.

 

  • Доповідачів я прошу вийти до дошки.

Діти перевіряють дивлячись на екран. Доповідач вішає виконане завдання на дошку.

  • Молодці! Справились із завданням. Оцініть свою роботу замалювавши ягідку калини.  А наш кущ розцвітає все більше і більше..

 

7. Гра «Доповни речення»

Пограємо в гру «Незакінчене речення». Візьміть картки, які є у вас на парті. Я зачитую початок речення, а ви закінчуєте його, піднявши відповідну картку.

  • Слова, які називають предмети відповідають на питання… (Хто? Що?)
  • Слова, які називають ознаки предметів відповідають на питання… (Який? Яка? Яке?)
  • Слова, які називають дії предметів відповідають на питання… (Що робив ? Що робить? Що буде робити?)

Не забутьте себе оцінити…Квіточка за виконане завдання…

8. Самостійна робота

Робота по варіантах

Зараз ви попрацюєте самостійно, виконаєте завдання по варіантах. Увага на екран.(слайд)

  1. Спишіть вірш.

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край.

  1. Знайдіть виділене слово.
  2. Варіант. Добери до нього  слова, що відповідають на питання Що робить? (росте, розвивається….)
  3. Варіант. Добери до нього слова, що відповідають на питання Яка? (Маленька, слухняна,добра, )
  • Перевіряємо..
  • Чому Батьківщину називають найкращим краєм?

- Оцініть себе. Чіпляємо квіточку на наш кущик.

9. Гра «Оживи деревце»

У нас на дошці висять деревця,але вони не звичайні. На кожному з них є запитання, а листочки на них ще не з’явилися, проте вони є в мене, для того, щоб почепити листок на дерево,  необхідно поставити до нього запитання. А зараз я вам пропоную оживити дерева  листочками. Оживимо?  Встаньте, будь ласка, в кого день народження навесні… Прошу вас вийти до дошки, взяти по два листочки і оживити  деревця…

На дошці три дерева з питаннями: Хто? Що?; Який? Яка? Яке?; Що робити?.

Діти чіпляють листочок з словом на відповідне деревце.

 Слова на листочках: весна, свято, добро, любов, рідний, працьовитий, мирний, щасливий, любити, учитись, поважати, дякувати.

  • Перевіримо.

Чіпляємо квіточку на наш кущ. І зафарбовує одну ягідку той, хто виконував завдання.

 

V. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Як ви думаєте, щоб трапилось , якби зникли всі слова назви предметів, ознак та дій?

( відповіді дітей)

  • Чи справдились ваші очікування від цього уроку?

А плоди своєї праці ми може побачити на нашому кущі, який зацвів  білим цвітом та рясних гронах калини на ваших партах. Підніміть свої калинові грона.

Вчитель переглядає, викликає до дошки дітей у яких найбільше зафарбованих ягідок і оцінює їх.

Дякую вам за співпрацю, ви були розумничками. Поверніться до гостей,  попрощайтеся.

doc
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
4546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку