Конспект уроку природознавства у 3 класі
Тема. Закріплення знань про свійських тварин.
Мета уроку:
Обладнання: мультимедійна презентація, пазли, підручник, картки з назвами тварин, із зображенням тварин, завдання для самостійної роботи, відео, матеріал для лепбука
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Ранкове коло
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про тварин. Закріпимо, систематизуємо та розширимо свої знання про свійських тварин, та їх значення для людини;
1.Гра «Вгадай тваринку»
Зранку паслись біля сосен
На травиці Ме та Му.
Вигрівався Няв на сонці,
Бе перешкоджав йому.
Поруч Кря в ставку купався,
Рох під кущиком дрімав.
А тепер ти мусиш друже,
Кожного ім’я назвати,
Я вважаю, їх не дуже
Важко буде розпізнати.(корова, коза, кіт,вівця,качка,порося)(свійські)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Фронтальна перевірка. «Мозковий штурм»
2.Складання пазлів ( по парах) (корова, собака)
3.Тести(слайди)
4.Гра «Переплутанка в професіях»
— Свійських тварин розводять не лише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Як же називаються професії людей, які працюють біля тварин? З‘єднайте назву професії з визначенням.
— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських тварин? (Тваринники)
— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)
(Перевірка за слайдами )
5.Фізкультхвилинка
Третьокласники-малята! Ми-маленькі бджоленята.
Над квіточками покружляєм, мед солодкий позбираєм.
Ми до сонця полетим, потім-трішечки поспим.
Бджоленята, годі спати! Бо урок в нас розпочатий!
Всі швиденько підвелись, за роботу знов взялись!
6. Літературні дослідження. Робота над прислів’ями
-Діти, як ви думаєте, де можна більше дізнатися про тварин та їхнє життя?
Правильно, з книжок. Ми з вами багато разів, на різних уроках звертались до різних тварин.
На математиці – розв’язували задачі, на уроці української мови- записували речення, на малюванні малювали, на праці робили аплікації із зображенням тварин.
На уроках читання вивчали багато цікавих казок з участю тварин. Діти , а давайте пригадаємо в яких казках зустрічалися тварини? («Колобок», «Колосок», «Ріпка», «Рукавичка») Правильно.
- Поясніть прислів’я.
Корова у дворі — їжа на столі.
Корова сама молока в дійницю не наллє.
Любиш поганяти — люби й коня годувати.
7. - Вдома ви підготували проекти «Домашній улюбленець».
(повідомлення учнів)
8. Слухання звуків природи.
Щоб краще запам’ятати вивчене на уроці пропоную вам відгадати голоси тварин, назвати їх і визначити якими вони є дикими чи свійськими.
- котик
- коник
- вовк
- собака
- півник
- корова
9. Гра «Відповідності» (усно)
- Діти, а чи знаєте ви чим тварини платять людям за їх любов, ласку? (так). Тоді пограємо в гру, яка називається «Відповідності». До назви тварини з першої колонки треба дібрати слова з 2 колонки, чим же платять тварини за любов?
Корова мед
Кури молоко, сир, масло
Вівці яйця, м'ясо
Бджоли шерсть
10. Правила поведінки з свійськими тваринами.
- Діти, а ви знаєте, що з тваринами треба вести себе обережно? (так)
Зараз ми з’ясуємо з вами правила поведінки із свійськими тваринами. Погляньте на екран (відео)
- А як треба поводитися зі свійськими тваринами?
-А які ще правила поведінки з домашніми тваринами ви знаєте? (бездомних, чужих тварин чіпати не можна, особливо дражнити, кричати, кидатися чимось, адже вони можуть агресивно себе вести).
11. Виготовлення лепбука «Свійські тварини»( групова робота)
Сьогодні ми з вами закріпили вивчене про свійських тварин і як підсумок виготовимо лепбук.
IV. Підбиття підсумків. Рефлексія. Д/З
- Сьогодні всі дуже гарно працювали, відповідали на питання, були активні (оцінювання учнів).
- Що нового ви дізналися?
- Який емоції у вас викликав сьогоднішній урок?
Добре, відкриваємо щоденники, записуємо Д/З: опрацювати с. 119-121, усно підготувати відповіді на питання на с. 121 (Завдання від Матінки Природи).
Дякую за урок! Урок закінчено!