Урок "Закрн збереження і перетворення механічної енергії"

Про матеріал
Урок фізики в 7 класі з розділу "Механічна робота та енергія". Сприйняття навчального матеріалу учнями 7 класу, як свідчить досвід роботи, найбільш ефективне та результативне, якщо це відбувається через активну самостійну діяльність. Це забезпечує використання прийомів, які надає технологія критичного мислення. Використання цих прийомів доречно на різних етапах уроку. Що і використано при плануванні даного уроку. Спробуйте!
Перегляд файлу

Урок № 5

Тема уроку «Закон збереження і перетворення механічної енергії механічної енергії».

Мета уроку:

 - формувати вміння вчитись, комунікативну та предметну компетентності: сформулювати закон збереження механічної енергії,     формувати розуміння його сутності, а саме, збереження енергії шляхом перетворення механічної енергії, розуміння незворотності енергетичних процесів;

- розвивати логічне та абстрактне мислення, вміння аналізувати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, систематизувати;

- виховувати настирність, цілеспрямованість, працелюбство, відповідальне ставлення до навчання, раціонального споживача.

Обладнання: математичний маятник, пружинний маятник, музичний струнний інструмент, м’яч, пружинний пістолет, який стріляє кульками.

 

 Прийом: «Фізичний футбол»:

Учні ставлять запитання своїм однокласникам з теми «Кінетична та потенціальна енергія. Повна енергія» (учень, який дав правильну відповідь, має право поставити наступне запитання).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Демонстрація руху математичного маятника, пружинного маятника з наступним колективним обговоренням питання «Які види енергії наявні в коливальних системах в певні моменти коливального процесу?»

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Формування нових знань. Прийом «Ажурна пилка» : учні групами опрацьовують навчальний матеріал, а потім викладають навчальний матеріал однокласникам та відповідають на запитання, які виникли у однокласників, дотримуючись плану:

  • Аналіз замкнутої системи. Наявність в ній механічної енергії. Перетворення одного виду механічної енергії в інший.
  • Виконання закону збереження механічної енергії в ідеальній системі.
  •  Виконання закону збереження механічної енергії за наявності сили терті в замкнутій системі.

VІ. Формування вміння застосовувати отримані знання при розв’язуванні задач.

Задача 1 (експериментальна).

Три кульки випускають з пружинного пістолета з однакової висоти з однаковою швидкістю: І - вертикально вниз, ІІ – горизонтально, ІІІ – під кутом до горизонту.  Яка з них матиме більшу швидкість при падінні на землю?

Задача 2.

Тіло масою 2 кг вільно падає з висоти 20 метрів. На якій висоті кінетична енергія буде дорівнювати потенціальній?. Опором повітря знехтувати.

VІІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання результатів діяльності учнів.

VІІІ. Аналіз завдання додому: вивчити параграф 30, відповідати на запитання,

 Задача: Із пружинного пістолета вистрелили кульку вертикально вгору. Як, маючи тільки лінійку, визначити початкову швидкість кульки?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 38.Закон збереження і перетворення механічної енергії
Додано
22 березня 2021
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку