Корекція вад розвитку 1 клас Урок Дата
Тема. Запахи. Різноманіття запахів, що нас оточують.
Мета. Підвести до розуміння, що ніс – важливий орган людського тіла. Ознайомити дітей з його функціями. Актуалізувати знання дітей про різноманітність даного органу у людей і тварин, вчити словесно оформлювати те, що сприймається у процесі спостереження. Сприяти формуванню уявлення про багатозначність слів «ніс», «носик». Розвивати дії обстежу вального характеру,пізнавальний інтерес, увагу, мислення. Виховувати бережне відношення до свого організму, корекція особистості.
Обладнання: дзеркальця (на кожну дитину), картинки для мапи, стаканчики з ароматами (часник, апельсин, квітка, ліки, парфуми).
Перебіг уроку
І.Організаційна частина.
ІІ. Мотивація навчання учнів. Оголошення теми і мети уроку.
-
Діти, сьогодні нас чекає дуже цікава розмова. Про що ми будемо говорити ви дізнаєтесь, відгадавши загадки:
Часом сопе, часом чхає,
Сюди-туди зазирає,
На морозі замерзає,
Бо одежини не має.
Чують ним дорослі й діти
Пахощі парфумів, квітів,
Запах спеченого хліба,
Чи засмаженої риби,
Запах диму чи морозу –
Чує все цікавий…
ІІІ. Робота над темою уроку.
1.Бесіда.
-
Відгадали, що це?
-
Чий це ніс?
-
Де знаходиться ніс? Який він?
-
Що є в носика? Покажіть. (Перенісся, спинка, крила, ніздрі.)
-
Які бувають носи? (Вузькі, великі, прямі, цікаві.) Виберіть ніс, про який можна сказати носик-курносик, горбоносик, товстоносик.
-
Як можна побачити свій ніс?
2.Практична робота.
-
Подивіться в дзеркальця і один на одного, чи однакові у вас носи?
-
Який у тебе ніс?
-Для чого потрібен ніс? В першу чергу для дихання.
Дослід: стуліть губи і закрийте носик рукою.
Можна дихати і ротом, але це незручно і не корисно. А ось до цього чудово пристосований. Повітря, яке ми вдихаємо ніздрями, потрапляє всередину носа, де є багато війок.
-
Для чого війки в носі? Хочете дізнатись? Вони збирають весь пил, що потрапляє до носа разом з повітрям. Таким чином ніс очищує повітря. А зараз дізнаємось, що ще робить наш носик.
Дослід: дмухнемо на долоню носом.
-
Яке стало повітря? (Тепле.) Отже, що носик робить з повітрям? (Нагріває, робить теплим.)
-
То чим корисніше дихати ротом чи носом? Чому?
-
Ви напевне здивуєтесь, але від носа залежить і ваш голос. Ніс разом з носоглоткою робить ваш голос неповторним (М’яким і тихим, голосним і дзвінким.)
Дослід: затисніть ніс рукою і скажіть якесь слово.
-
Чуєте, як відразу змінився ваш голос. Він став низьким і неприємним.
2.Продовження бесіди.
-
Що ще ви знаєте про ніс? Що він вміє робити?
-
Що ми відчуваємо носом? (Запахи.)
-
Які бувають запахи? (Сильні, слабкі, приємні, неприємні.)
3.Гра «Вгадай по запаху»
(Дітям пропонується понюхати накриті стаканчики з різними запахами: апельсину, часнику, квітки, парфумів, ліків і відгадати що там.)
-
Як ви гадаєте, чи може запах попередити людину про небезпеку? Коли і який? (Зіпсовані продукти, запах диму при пожежі, підгорівши їжа.)
-
Який запах вам подобається?
-
Чим пахне рибак? Лікар? Пожежник? Кухар?
-
Коли ніс не відчуває запахів?
-
Що потрібно робити, щоб носик не хворів?
-
Чого не можна робити? (Долубатись в носі, засовувати в ніс якісь предмети.)
-
А коли носик хворий, що робити? (Лікуватись, закапувати, користуватись носовою хустинкою.)
3.Робота з демонстраційним матеріалом.
-
У кого ще є носи?
-
Як називається ніс в поросятка?
-
У кого ніс може бути рукою? Як зветься ніс слона?
-
А в пташки є ніс?
-
Як ви гадаєте, чи відчувають запахи риби?
-
Слово «ніс» можна замінити іншими: у слона – хобот, у мухи – хоботок, у пташки – дзьоб.
-
Чи можуть неживі предмети мати ніс?
-
Одним словом ніс можна назвати різні предмети: кінчик, край, передню частину.
-
Виберіть серед картинок предмети, в яких є ніс.
ІV. Підбиття підсумків.
-
В яких ще предметів є ніс, ви хочете дізнатись? Про це ви запитаєте вдома рідних і завтра розповісте всім діткам.