Урок "Запахи. Різноманіття запахів, що нас оточують"

Про матеріал
Розробка уроку з корекції розвитку. 1 клас Метою уроку є актуалізація знань дітей про різноманітність даного органу у людей і тварин, вчити словесно оформлювати те, що сприймається у процесі спостереження. Розвивати дії обстежу вального характеру,пізнавальний інтерес, увагу, мислення, корекція особистості.
Перегляд файлу

Корекція вад розвитку         1 клас                   Урок                           Дата

Тема. Запахи. Різноманіття запахів, що нас оточують.

Мета. Підвести до розуміння, що ніс – важливий орган людського тіла. Ознайомити дітей з його функціями. Актуалізувати знання дітей про різноманітність даного органу у людей і тварин, вчити словесно оформлювати  те, що сприймається у процесі спостереження. Сприяти формуванню уявлення про багатозначність слів «ніс», «носик». Розвивати дії обстежу вального характеру,пізнавальний інтерес, увагу, мислення. Виховувати бережне відношення до свого організму, корекція особистості.

 

Обладнання: дзеркальця (на кожну дитину), картинки для мапи, стаканчики з ароматами (часник, апельсин, квітка, ліки, парфуми).

 

                                                             Перебіг уроку

І.Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчання учнів. Оголошення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні нас чекає дуже цікава розмова. Про що ми будемо говорити ви дізнаєтесь, відгадавши загадки:

 

Часом сопе, часом чхає,      

Сюди-туди зазирає,

На морозі замерзає,

Бо одежини не має.

                                       

Чують ним дорослі й діти

Пахощі парфумів, квітів,

Запах спеченого хліба,

Чи засмаженої риби,

Запах диму чи морозу –

Чує все цікавий…

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Бесіда.

  • Відгадали, що це?
  • Чий це ніс?
  • Де знаходиться ніс? Який він?
  • Що є в носика? Покажіть. (Перенісся, спинка, крила, ніздрі.)
  • Які бувають носи? (Вузькі, великі, прямі, цікаві.) Виберіть ніс, про який можна сказати носик-курносик, горбоносик, товстоносик.
  • Як можна побачити свій ніс?

2.Практична робота.

  • Подивіться в дзеркальця і один на одного, чи однакові у вас носи?
  • Який у тебе ніс?

 

     -Для чого потрібен ніс? В першу чергу для дихання.

Дослід: стуліть губи і закрийте носик рукою.

Можна дихати і ротом, але це незручно і не корисно. А ось до цього чудово пристосований. Повітря, яке ми вдихаємо ніздрями, потрапляє всередину носа, де є багато війок.

  • Для чого війки в носі? Хочете дізнатись? Вони збирають весь пил, що потрапляє до носа разом з повітрям. Таким чином ніс очищує повітря. А зараз дізнаємось, що ще робить наш носик.

Дослід: дмухнемо на долоню носом.

  • Яке стало повітря? (Тепле.) Отже, що носик робить з повітрям? (Нагріває, робить теплим.)
  • То чим корисніше дихати ротом чи носом? Чому?
  • Ви напевне здивуєтесь, але від носа залежить і ваш голос. Ніс разом з носоглоткою робить ваш голос неповторним (М’яким і тихим, голосним і дзвінким.)

 

Дослід: затисніть ніс рукою і скажіть якесь слово.

  • Чуєте, як відразу змінився ваш голос. Він став низьким і неприємним.

2.Продовження бесіди.

  • Що ще ви знаєте про ніс? Що він вміє робити?
  • Що ми відчуваємо носом? (Запахи.)
  • Які бувають запахи? (Сильні, слабкі, приємні, неприємні.)

3.Гра «Вгадай по запаху»

(Дітям пропонується понюхати накриті стаканчики з різними запахами: апельсину, часнику, квітки, парфумів, ліків і відгадати що там.)

 

  • Як ви гадаєте, чи може запах попередити людину про небезпеку? Коли і який? (Зіпсовані продукти, запах диму при пожежі, підгорівши їжа.)
  • Який запах вам подобається?
  • Чим пахне рибак? Лікар? Пожежник? Кухар?

 

  • Коли ніс не відчуває запахів?
  • Що потрібно робити, щоб носик не хворів?
  • Чого не можна робити? (Долубатись в носі, засовувати в ніс якісь предмети.)
  • А коли носик хворий, що робити? (Лікуватись, закапувати, користуватись носовою хустинкою.)

3.Робота з демонстраційним матеріалом.

  • У кого ще є носи?
  • Як називається ніс в поросятка?
  • У кого ніс може бути рукою? Як зветься ніс слона?
  • А в пташки є ніс?
  • Як ви гадаєте, чи відчувають запахи риби?
  • Слово «ніс» можна замінити іншими: у слона – хобот, у мухи – хоботок, у пташки – дзьоб.
  • Чи можуть неживі предмети мати ніс?
  • Одним словом ніс можна назвати різні предмети: кінчик, край, передню частину.
  • Виберіть серед картинок предмети, в яких є ніс.

ІV. Підбиття підсумків.

  • В яких ще предметів є ніс, ви хочете дізнатись? Про це ви запитаєте вдома рідних і завтра розповісте всім діткам.

 

docx
Додав(-ла)
Дорош Наталия
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 травня 2020
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку