Урок для учнів 10 класу біолого-хімічного профілю.
Операційні цілі уроку: 1) учні мають характеризувати форми запліднення у тварин і рослин, переваги внутрішнього запліднення над зовнішнім. 2) учні мають пояснювати значення штучного запліднення для подолання безпліддя у людини, порівнювати зовнішнє та внутріщнє запліднення |
Тема:
Мета:
Операційні цілі:
Обладнання:
Тип уроку: Форма проведення: |
Запліднення та його форми
1) поглибити знання учнів про особливості запліднення у тварин і рослин; визначити біологічне значення процесу запліднення. 2) розвивати вміння користуватися набутими знаннями, самостійно набувати знання із різних джерел інформації; розвивати увагу і мислення; 3) виховувати позитивне та самостійне ставлення до навчання.
1) учні мають характеризувати форми запліднення у тварин і рослин, переваги внутрішнього запліднення над зовнішнім. 2) учні мають пояснювати значення штучного запліднення для подолання безпліддя у людини, порівнювати зовнішнє та внутріщнє запліднення таблиці, слайд-презентація
засвоєння нових знань.
комбінований урок Хід уроку
|
№ уроку 10 клас (профіль) Дата______________
І. Організаційний етап. Рефлексія.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Біологічний диктант
ІІІ. Оголошення теми уроку та формулювання мети.
Зверніть іще раз увагу на слайд із темою уроку, запишіть тему в зошит. Давайте розглянемо план уроку, в плані виділено основні терміни, які ми повинні на уроці засвоїти. І давайте разом із вами сформулюємо мету нашого уроку.
“Запліднення та його форми”
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вивчення нового матеріалу неможливо без повторення попереднього матеріалу. Виконання вправи( інтернет ресурс)
VІ. Вивчення нового матеріалу
2. Створення проблемної ситуації і постановка проблемного завдання.
Із визначення випливає, що після запліднення розвиток нового організму проходить майже однаково у всіх представників царства Тварини або представників царства Рослини. Чому ж внутрішнє запліднення має переваги над зовнішнім у тварин?
Хто які має гіпотези щодо цього? Записати на дошці.
Білий капелюх – розкажіть фактами та цифрами про зовнішнє та внутрішнє запліднення.
Жовтий капелюх – Виділіть переваги кожної з форм запліднення та біологічне значення.
Чорний – виділіть недоліки кожної форми запліднення. Яке запліднення було еволюційно першим?
Червоний – яка форма запліднення на вашу думку більш вимагає затрат енергії? Чому?
Зелений – розвяжіть завдання.
Синій – порівняйте дві форми запліднення і зробіть висновок.
Група отримує завдання, на які повинна знайти відповідь у підручнику та додатковій літературі, зробити короткі записи, презентувати свою роботу, виділивши в ній головне, листочки із записами прикріпити на дошці для ознайомлення інших груп.
Можливі додаткові питання
Записати в зошит
Повернення до проблемного запитання і обговорення вірних гіпотез
VІІ. Узагальнення і закріплення знань
Вправа «Продовж речення»
Гра “Хто швидше”
Установіть послідовність подій під час запліднення
А – зустріч сперматозоїда з яйцеклітиною
Б – злиття ядер статевих клітин
В – статевий акт
Г – злиття яйцеклітини із сперматозоїдом
Д – рух сперматозоїда до шийки матки
Е – проникнення сперматозоїда в піхву
Є – утворення зиготи
Ж – рух сперматозоїда по маткових трубах
VІІІ. Підбиття підсумків
Оголошення домашнього завдання
Оцінювання груп і окремих учнів
Рефлексія
Чи змінився колір ваших карточок?
Чим це можна пояснити?
“Ніколи шлях до знань не пролягає по шовковій траві, всіяній ліліями: завжди людині доводиться збиратися по голих скелях”. Рескін Джон.
Дійсно, ніколи навчання чомусь не було гладким, завжди трапляються якісь перешкоди, завжди потрібно долати “голі скелі”, щоб дістати крупинку знань. Я вам бажаю, щоб скелі знань були вами подолані і це подолання принесло вам радість і задоволення.
Дякую за увагу! До побачення!