Конспект уроку з української мови
Тема уроку: Заповнюємо карти думок
Мета уроку:
Навчальна: Удосконалювати вміння: уважно читати текст подумки; опрацьовувати інформацію за допомогою карти думок; розповідати, про що йдеться в тексті, за допомогою карти думок.
Розвивальна: Розвивати вміння працювати у групі, порівнювати інформацію з допомогою діаграми Венна.
Виховна: Виховувати любов до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
• Привітання.
• Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- У яких кліматичних поясах розташовані полюси Землі?
- Які погодні умови поблизу полюсів?
- Чи відомо Вам про рослинний і тваринний світ цієї місцевості?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Сьогодні на уроці ми з Вами будемо подорожувати до полюсів нашої планети. Ми дізнаємось про особливості Арктики та Атлантиди. Будемо створювати карти думок.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
На сьогоднішньому уроці ми будемо заповнюватимуть карту думок. Карти думок допомагають зрозуміти інформацію, виділити в ній головне, запам’ятати текст.
Учні класу розподіляються на 4 групи. Кожна група має опрацювати текст ( у підручнику вміщено два тексти – «Арктика» і «Антарктида»), та створити власну карту думок.
Алгоритм роботи
Презентуючи свої роботи, одна група розповідає, інша, що опрацьовувала ту ж тему, доповнює.
V. Фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть,
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу - все гаразд.
VI. Закріплення матеріалу.
Учні заповнюють діаграму Венна, порівнюють Арктику та Антарктиду.
VII. Релаксація
Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.
• Обертати очима по колу.
• Рухати вгору, вниз.
• Рухати вліво, вправо.
• Заплющити та розплющити очі.
VIII. Підсумок уроку.
Завершіть речення.
1. Сьогодні на уроці я дізнався/лася…
2. Мені найбільше сподобалося…
3. Я хотіла б / хотів би дізнатися більше про…