Тема. Застосування дужок для запису виразів. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки
Мета. Формувати уявлення про математичні вирази з дужками; актуалізувати знання назв найпростіших математичних виразів «сума» та «різниця»; учити читати вирази з дужками, встановлювати порядок виконання дій у виразах із дужками; формувати вміння знаходити значення виразів, що містять дужки, уміння розв’язувати складені задачі; вдосконалювати обчислювальні навички.
Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення.
Виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: презентація
Тип уроку: комбінований
Освітні джерела:
Перебіг уроку
І. Організаційна частина. Створення емоційного настрою
Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій упродовж уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
12-6=6 7-5 =2 12+5=17
+ = - =
(22, 66, 20, 60, 26, 62)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
Тема нашого уроку «Застосування дужок для запису виразів. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки».
Ми познайомимося як записувати вирази з дужками, правильно їх читати, який порядок дій у таких виразах.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з правилом порядку дій у виразах з дужками
- Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою,береться в дужки: ( ). Ці значки — не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах. Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.
17 - (4 + 5) = 17 - 9 = 8
Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5»
- Прочитайте правило, с.50
- Пояснимо порядок дій у виразі 2 + (8 + 3) - 8 = 5
Фізкультхвилинка
2. Обчислення значення виразів, №311 (колективно 1, 2 ст; самостійно 3 ст.)
(5 + 3) + 6 = 14 (14 – 6) + 8 = 16 (7 + 5) – 4 = 8
5 + (3 + 6) = 14 14 – (6 + 8) = 0 7 + (5 – 4) = 8
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Гімнастика для очей
Було – 18 ж.
Пофарбувалися – 8 ж. і 2 ж.
Залишилося - ?
- Складемо план розв’язування задачі.
- Як розв’язати задачу іншим способом? 1 група розв’язує задачу другим способом, 2 група – з коментуванням колективно.
VІІ. Підсумок уроку
Рефлексія «Сходинки успіху»
VІІІ. Домашнє завдання
Розв’язати задачу №316 (1 група – скласти вираз, 2 група- по діях); обчислити вирази №317