Урок "Застосування дужок для запису виразів. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки"

Про матеріал
Конспект уроку з математики (2 клас), розробленого за освітньою програмою під керівництвом О. Я Савченко та підручником "Математика" Наталя Будна, Марко Беденко. Дана розробка уроку побудована з урахуванням основних положень Концепції «Нова українська школа», на засадах компетентнісного та діяльнісного підходів, з використанням елементів інноваційних та інтерактивних технологій.
Перегляд файлу

Тема. Застосування дужок для запису виразів. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки

Мета. Формувати уявлення про математичні вирази з дужками; актуалізувати знання назв найпростіших математичних виразів «сума» та «різниця»; учити читати вирази з дужками, встановлювати порядок виконання дій у виразах із дужками; формувати вміння знаходити значення виразів, що містять дужки, уміння розв’язувати складені задачі; вдосконалювати обчислювальні навички.

Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення.

Виховувати інтерес до вивчення математики.

           

Обладнання: презентація

Тип уроку: комбінований

 

Освітні джерела:

  1. Програма для створення презентацій Power Point
  2. Ютуб-канал. Фізкультхвилинка «Бадьора руханка»
  3. Навчальний ресурс Wordwall (створення вправ, вікторин, ігор). Інтерактивна вправа «Відкрийте коробку»
  4. Онлайн-сервіс learningapps.org (створення інтерактивних  вправ). Індивідуальна робота
  5. Навчальна платформа Kahoot! (онлайн-тестування). Усний рахунок. Обчислення виразів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина. Створення емоційного настрою

Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій упродовж уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  •          Знайдіть помилку у складанні виразів:

12-6=6                       7-5 =2                  12+5=17

  •          Яка схема підходить до розв’язання задачі?

                   +    =                             -           =

  •          Яку обернену задачу склала перша група?
  1. Усний рахунок
  •          Виконати завдання на ігровій платформі Kahoot!
  •          Виконати геометричне завдання на освітній платформі IZZІ. Назвати многокутники. Яка ознака змінюється?
  1. Індивідуальне опитування
  •          Виконати завдання на інтерактивному аркуші LiveWorksheets   (сервіс для створення інтерактивного контенту). Оцінку написати в чат 
  1. Каліграфічна хвилинка
  •          За допомогою цифр 2, 6, 0 утворити й записати двоцифрові числа, цифри можуть повторюватися)

(22,  66, 20, 60, 26, 62)

  •          Яке число найменше? Найбільше?
  •          Що спільного в усіх числах? (двоцифрові, парні)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •          Допоможіть вирішити проблему. У підручнику побачила приклади:
  1.    – 4 + 2 = 8  і  10 – (4 + 2) = 4
  •          Числа однакові, дії теж, але ж чому відповіді різні? (Висловлювання учнів)
  •          Отже, дужки є причиною різниці у відповідях. Треба вивчити тему, яка пов’язана з дужками.

ІV. Повідомлення теми й мети уроку

Тема нашого уроку «Застосування дужок для запису виразів. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки».

Ми познайомимося як записувати вирази з дужками, правильно їх читати, який порядок дій у таких виразах.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з правилом порядку дій у виразах з дужками

- Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою,береться в дужки: ( ). Ці значки — не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах. Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.

17 - (4 + 5) = 17 - 9 = 8

Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5»

- Прочитайте правило, с.50

- Пояснимо порядок дій у виразі 2 + (8 + 3) - 8 = 5

Фізкультхвилинка

2. Обчислення значення виразів, №311 (колективно 1, 2 ст; самостійно 3 ст.)

(5 + 3) + 6 = 14                (14 – 6) + 8 = 16                  (7 + 5) – 4 = 8

5 + (3 + 6) = 14                14 – (6 + 8) = 0                    7 + (5 – 4) = 8

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах. Обчислення виразів №313 ( 1 група виконати завдання на ігровій платформі Kahoot!, 2 група – працює в зошитах)

Гімнастика для очей

  1. Розв’язування задачі №312

Було – 18 ж.

Пофарбувалися – 8 ж. і 2 ж.

Залишилося - ?

  •          Який вид задачі?
  •          Чи можемо дізнатися, скільки жабок залишилося зеленими? (Ні, ми не знаємо, скільки пофарбувалися)
  •          Чи можемо  дізнатися, скільки жабок пофарбувалися, якщо знаємо, що білими стали 8, а синіми – 2)? (Так.)
  •          Якою дією? (Додаванням)
  •          Коли знайдемо, скільки пофарбувалися, чи зможемо знайти, скільки залишилися зеленими? (Так)
  •          Якою дією? (Відніманням)

      -    Складемо план розв’язування задачі.

      -    Як розв’язати задачу іншим способом? 1 група розв’язує задачу другим способом, 2 група – з коментуванням колективно.

VІІ. Підсумок уроку

  •          Над якою новою проблемою ми сьогодні працювали?
  •          Продовжіть речення про результати своєї роботи на уроці, переглянувши інтерактивну вправу «Відкрийте коробку»

Рефлексія «Сходинки успіху»

VІІІ. Домашнє завдання

Розв’язати задачу №316 (1 група – скласти вираз, 2 група- по діях); обчислити вирази №317

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку