Урок "Застосування різних способів розкладання многочленів на множники"

Про матеріал
Урок систематизації знань з використанням технології рівневої дифференціації та ІКТ. На уроці застосовуються інтерактивні методи навчання: робота в парах, робота в малих групах. Особлива увага приділяється формуванню навичок контролю та самоконтролю
Перегляд файлу

Тема уроку : «Застосування різноманітних способів розкладання многочленів на множники»

Ціль:

Освітня (формування математичної компетенції): систематизувати знання учнів на тему «Розкладання многочлена на множники»;  перевірити рівень сформованості навичок використання формул скороченого множення для розкладання многочлена на множники та під час вирішення рівнянь;

Виховна (формування поведінкових компетенцій): виховувати працьовитість та позитивне ставлення до навчання; сприяти вихованню наполегливості у досягненні мети та зацікавленості в кінцевому результаті праці; виховувати взаємоповагу, толерантність;

Розвиваюча (формування умінь здійснювати самостійну науково-пізнавальну діяльність): розвивати логічне мислення, пам'ять, культуру математичної мови та записів; створити умови, що забезпечують формування в учнів навичок самоконтролю та умінь працювати самостійно.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок учнів.

Форми роботи: ігрова, групова та індивідуальна, колективна.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап.

Привітання учнів. Повідомлення теми уроку, форми проведення ( «Школа детективів»). Слайд 1,2

За результатами роботи протягом вивчення даної теми клас розбито на кілька груп за рівнем навчальних досягнень (4-5 груп). Таке розбиття можна здійснити на цьому уроці за результатами «Опитування свідків» и «Зіставлення фактів».

Діти! Запрошую Вас проявити свою кмітливість, ерудицію, логічне мислення, спритність на занятті у «Школі детективів». Кожен із вас отримає індивідуальну картку, до якої будуть вноситися результати етапів навчання. Вам доведеться уважно поставитися до оцінювання, тому що ви оцінюватимете самих себе. Додаток  1, Слайд 3

  1. Актуалізація опорних знань.

Увага! Заняття почалося!

Кожен детектив повинен розуміти, що вина обвинуваченого має бути доведена. А для цього потрібні докази. Сьогодні ми розглянемо деякі види доказів.

Усна робота «Огляд місця злочину»

 Заповніть пропуски ( назвіть відсутній елемент) Слайд 4

 

                 Кожна правильна відповідь оцінюється у 0.5 бали.

Бліц опитування.  Способи розкладання многочлена на множники.

Ми зупинимося на способі розкладання многочлена на множники за допомогою формул скороченого множення. Перевіримо, як детективи вміють уважно слухати та чітко відповідати на запитання.

          Робота в парах «Опитування свідків» (учні промовляють правила один одному)    Слайд 5

  • різницю квадратів двох виразів;
  • квадрат різниці двох виразів;
  • сума кубів двох виразів;
  • квадрат суми двох виразів.

                 Кожна правильна відповідь оцінюється у 0.5 бали (краще використовувати взаємоперевірку)

Логічні пари «Зіставлення фактів»

Вчитель проектує завдання на екрані  Слайд 6

Встановіть відповідність між словесним та математичним записом формул скороченого множення

  1. Різниця квадратів чисел

 

А  

  1. Неповний квадрат суми виразів

 

Б  

  1. Квадрат різниці виразів 

 

В 

  1. Різниця квадратів виразів

 

Г

  1. Квадрат суми виразів 

 

Д 

  1. Квадрат різниці виразів 

 

Е

 

 

Ж

 

 

З 

 

Кожна правильна відповідь оцінюється у 0.5 бали.

  1. Застосування знань, умінь та навичок.

Учні отримують конверти «Цілком таємно»  Слайд 7

У конвертах містяться завдання для кожного учня групи та відповіді для самоперевірки (дозволяється їх використання лише після виконання завдання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота за рівнями ( учні працюють у групах; передбачається можливість отримання консультацій всередині групи під час виконання цього завдання).

«Аналітична робота»

Рівень А (середній рівень) Розкладіть многочлен на множники:

 

  

  

Підказка:  у завданнях 3), 4) винесення за дужки спільного множника + формула скороченого множення.

В окремому маленькому конверті містяться відповіді для самоперевірки.

  

 Кожен пункт  оцінюється в 1 бал.

Рівень Б (достатній рівень) Розкладіть многочлен на множники:

В окремому маленькому конверті містяться відповіді для самоперевірки.

  

 Кожен пункт  оцінюється в 1,5 бали.

Рівень В (високий рівень)  Розкладіть многочлен на множники:

В окремому маленькому конверті містяться відповіді для самоперевірки.

  

 Кожен пункт  оцінюється в 2 бали.

Спільна робота   Робота учнів біля дошки

Розкладіть многочлен на множники:

Слайд 8

Важливу інформацію про злочинця можуть дати відбитки рук та взуття. Відбитки рук індивідуальні, їх дослідження вимагає наявності технічних засобів перевірки. Тому на нашому занятті ми зупинимося на більш простому варіанті проведення розслідування – вивченні відбитків взуття.

Робота за рівнями (кожна група має набір «відбиток ніг» з рівняннями). Слайд 9

«Пошуковці» Троє учнів ( по одному від групи )працюють біля дошки. Якщо хтось із представників групи виконує це завдання самостійно або швидше, ніж той, хто відповідає біля дошки, він записує в свою картку вказаний за дане завдання бал.

Рівень А (середній рівень) Розв'яжіть рівняння:

Рішення кожного рівняння оцінюється в 0,5 бали.

Рівень Б (достатній рівень) Розв'яжіть рівняння:

Рішення кожного рівняння оцінюється в 0,5 бали.

Уровень В (високий рівень)  Розв'яжіть рівняння:

Рішення кожного рівняння оцінюється в 1 бал. 

Розв'язавши рівняння, ми дізнаємося, який предмет тренує розум. Кожна група надає свої літери для складання слова.

-4

0; 

7

0; 

1,5

А

М

Т

М

Т

К

Е

И

 

0;

-5

0;  8

0;

-1,5

А

Ф

Ц

У

!

А

М

П

 

«Фізпідготовка детективів» Профілактика шийного остеохондрозу Слайд10

  • Учні малюють носом цифри від 1 до 9 та кілька горизонтальних вісімок;
  • Учні, сидячи на стільці, по черзі торкаються кожною рукою підлоги.

Вправа на концентрацію уваги.

Діти! Матеріали розслідування зібрані, тепер нам потрібно їх систематизувати та зробити висновки. Пропоную цей етап провести у вигляді самостійної роботи..

Оцінювання:

  1. Кожне завдання по 1,5 бали.
  2. Кожне завдання по 1,25 бали.
  3. Кожне завдання по 1 балу.
  4. Кожне завдання по 1 балу.

Самостійна робота  «В залі суду»

Варіант 1 

1.  Розкладіть многочлен на множники:

Підказка:  в завданнях 1), 2) винесення за дужки загального множника + формула скороченого множення.

2. Розв'яжіть рівняння:

3.  Розкладіть многочлен на множники:

4. Розв'яжіть рівняння:

Варіант 2

1.  Розкладіть многочлен на множники:

Підказка:  в завданнях 1), 2) винесення за дужки загального множника + формула скороченого множення.

2. Розв'яжіть рівняння:

3.  Розкладіть многочлен на множники:

4. Розв'яжіть рівняння:

Варіант 3

1. Розкладіть многочлен на множники:

Підказка:  в завданнях 1), 2) винесення за дужки загального множника + формула скороченого множення.

2. Розв'яжіть рівняння:

3.  Розкладіть многочлен на множники:

4. Розв'яжіть рівняння:

Варіант 4

1.  Розкладіть многочлен на множники:

Підказка:  в завданнях 1), 2) винесення за дужки загального множника + формула скороченого множення.

2. Розв'яжіть рівняння:

3. Розкладіть многочлен на множники:

4. Розв'яжіть рівняння:

  1. Підбиття підсумків уроку

 

Навчання у «Школі детективів» закінчено. Вітаю, тепер ви – справжні детективи! За роботу на уроці ви можете отримати 2 оцінки:

  • Сума балів за карткою;
  • Оцінка за самостійну роботу.

Рефлексія Слайд11  

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Чи комфортно було на уроці?( намалюйте у рядку «Рефлексія» смайлик, що відповідає вашому настрою на уроці            )
  • Чи була інформація корисною?

 

  1. Домашнє завдання.

 

Алгебра. 7: збірник задач і контрольних робіт / Мерзляк А.Г., В.Б.Полонский,Е.М.Рабинович, М.С.Якир.-Х.:Гімназія,2015.

3 варіант А(до 6 балів): №123(1-3),125(1),132(1,2), 134(1),140(1,2)

                                Б:№ 144(1,2,4,5,8),145(1,2),146(1-4)

 

 

Додаток 1

 

 

Детектив_________________________________________________________

 

 

№ п/п

Етапи розслідування

Результат

 

1.

«Огляд місця злочину»

 

 

2.

 

«Опитування свідків»

 

А) різницю квадратів двох виразів;

Б) квадрат різниці двох виразів;

В) сума кубів двох виразів;

Г) квадрат суми двох виразів.

 

 

 

3.

 

 

«Зіставлення фактів»

 

 

4.

 

 

«Аналітична робота»

 

 

5.

 

 

«Пошуковці»

 

 

6.

 

«В залі суду»

 

 

 

7.

 

«Рефлексія»

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники
Додано
11 січня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку