Урок. "Їжа корисна і шкідлива. Здоров’я і харчування. Їжа, корисна для здоров’я. Народні традиції харчування. Практична робота: вибір корисної для здоров’я їжі

Про матеріал

Здоров'я і харчування. Їжа, корисна для здоров'я. Народні традиції харчування. Практична робота: вибір корисної для здоров'я їжі пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров'я продуктів і шкідливість переїдання; познайомити із традиційними національними стравами; навчити вибирати корисну для здоров'я їжу; виховувати естетичні смаки.

Перегляд файлу

1

 

 ОСНОВИ ЗДОРОВЯ

4 клас

РОЗДІЛ . Фізична складова здоров’я

 

Автор: Онищенко Галина Іванівна,

вчитель початкових класів

спеціаліст

Розаліївського НВО «ЗОШ І-ІІІ

ступенів – дитячий садок»

Білоцерківського району,

«Старший вчитель»

ТЕМА: Здоров’я і харчування. Їжа, корисна для здоров’я. Народні традиції харчування. Практична робота: вибір корисної для здоров’я їжі

 

Мета: пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров'я продуктів і шкідливість переїдання; познайомити із традиційними національними стравами; навчити вибирати корисну для здоров'я їжу; виховувати естетичні смаки.

 

Обладнання: демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Продукти харчування», мультимедійна презентація «Їжа корисна і шкідлива» підручник Н.М.Бібік, Т.Є.Бойченко  «Основи здоров’я», 3 клас, Київ «Навчальна книга», 2003 р., зошит з друкованою основою Н.О.Будна, З.Л.Головко «Основи здоровя» 3 кл., Т.Навчальна книга – Богдан 2012 р.

 

 

ХІД УРОКУ

 І. Організація класу.

 - Будь ласка, позбудьтеся поганого настрою на час уроків, звісно. Якщо у когось така проблема є (час – до 10 с). А в цьому нам допоможе «Скринька поганого настрою». Перед вами коробочка, прикріплена до стіни, з написом «Скринька поганого настрою»

  • Напишіть на аркуші свою проблему;
  • Вкиньте «проблему» у скриньку;
  • Забудьте про неї на час уроку;
  • Поверніть хороший настрій;
  • Проблему розв’яжемо індивідуально після уроків

 

ІІ. Вправа «Мозкова атака»

  • Для чого людині потрібно харчуватися?
  • Які повинні бути продукти?
  • Яких правил харчування потрібно дотримуватися?
  • Як потрібно поводитися з продуктами?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Вступне слово вчителя

  - Вірно. Щоб ви нормально росли й розвивалися, організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які ви вживаєте, повинні бути різноманітними. З ними потрібно поводитися бережливо і перед їдою завжди мити руки.

 

2. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні у нас дуже цікава тема уроку. Як ви вже здогадалися, ми будемо з вами говорити про їжу, продукти харчування, про народні традиції харчування.  Зараз кожен з вас подумає і запише на «овочах» і «фруктах» свої очікування від сьогоднішнього уроку. (Діти записують очікування, а вчитель розвішує  їх на намальоване  деревце.)

 

3. Робота за підручником (с. 16)

Читання тексту.

— Для чого потрібно їсти?

— Чому не можна обійтися без їжі?

  Що вона дає для життя?

— Розгляньте малюнки на с. 16. Пригадайте чотири основні гру­пи продуктів. Які з цих продуктів вам найбільше до смаку?

— Чому не потрібно їсти багато солоних і копчених продуктів?

— Які продукти корисні для здоров'я?

— Чим корисні яблука?

— Чому солодощі слід намагатися вживати якнайменше? (Над­лишок цукру призводить до ожиріння, від солодкого руйнуються зу­би, з'являються висипання на шкірі.)

 

4. Перегляд презентації «Їжа корисна і шкідлива»

 

5.  Практична робота: Вибір корисної для здоров'я їжі

Робота з предметними малюнками.

  Порівняйте поняття: корисна їжа і смачна їжа; корисна їжа і здорова їжа.

 

6.  Робота в зошиті (с.14 № 1)

Гра «Завжди, іноді, ніколи»

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Розгляньте малюнки. Назвіть зображені на них предмети. Обведіть ті предмети, які ніколи не можна вживати у їжу чорним кольором; ті, які можна вживати завжди, — зеленим; а ті, які  дозволяється вживати іноді, — червоним.

 

IV.   Фізкультхвилинка

СОНЕЧКО

Прилетіло сонечко                     (Поставити руки на парту долонями від себе.

Загинати пальчики по черзі.)

На мою долонечку —                    (Показати долоні, потягнути.)

Крильця червоненькі,                  (Повторити перші рухи.)

Цяточки чорненькі.                   (Натиснути кожним пальчиком на парту)

По всіх пальчиках ходило,           («Походити» пальчиками по парті.)

З мізинчика полетіло.                 (Показати мізинчики і зробити рух вгорі,

 

7.   Poбoтa за підручником (c. 17)

— Виберіть корисні для здоров'я страви на сніданок, обід полуденок та вечерю.

Сніданок: яєчня, кусень хліба, сир із сметаною, чай.

Обід: борщ, кусень хліба, овочі, курка, компот.

  1. Вивчення правил повноцінного харчування.

Висновок:

  • Бажано щодня їсти в один і той самий час.
  •  Вранці корисно споживати кашу.
  •  Найкраще на вечерю з'їсти страву з овочів.
  •  Вечеряти за 1,5-2 години до сну.

2) Вивчення скоромовки на с. 17 підручника.

— Про що скоромовка?

— Що робив лелека?

— Розкажіть, які правила поведінки за столом вам відомі.

 

8.   Робота у зошиті (с. 14—15)

1) № 2. Відгадайте загадки і з'єднайте їх із малюнками-відгадками.                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвалить його кожен,   Білий, як сніг, у пошані у всіх, 

Любить його кожен,    До рота попав, там і пропав

І дня ми без нього,       (Цукор)

Прожити не можем. (Хліб)

 

Маленьке, кругленьке із горщика впало.

Нема таких ковалів, щоб його скували. (Яйце)

 

Химерний, маленький, бокатий, товстенький.

Чимось смачним напхавсь, в окропі скупавсь. (Вареник)

Рідке, а не вода; біле, а не сніг. (Молоко)

 

2) Народні традиції харчування (с.15)

Гра «Так чи ні»

 

Українські страви – це:

O борщ      O салат

O бутерброд     O плов

O пшоняна каша    O паска

O пампушки     O куліш

O шашлик      O кутя

O галушки     O торт

O вареники     O узвар

O пельмені     O піца

O гарбузова каша    O пироги

 

— Назвіть повсякденні та святкові страви.

— Які страви вживають у ваших родинах?

 

V.Підсумок уроку

 

Робота в парах

- Для того, щоб підвести підсумок нашого уроку, складемо прислів’я.  Якщо правильно це зробимо, ви дізнаєтесь: «Для чого людині потрібно харчуватися?»

 

 

 

 

 

 

 

(Треба їсти, щоб жити, але не жити, щоб їсти)

 

— Для чого ми вживаємо їжу?

— Яка їжа належить до здорової і корисної?

— Які правила повноцінного харчування ви запам'ятали?

— Чи дотримуєтесь ви правил повноцінного харчування?

— Що корисно споживати на сніданок?

— Що корисно споживати на обід?

— Що корисно споживати на вечерю?

— Що корисно споживати на підвечірок?

— Чим шкідливе переїдання?

— Назвіть щоденні українські страви.

— Назвіть святкові українські страви.

 

 

VIIІ. Домашнє завдання

 Розповісти рідним про правила повноцінного харчування. У зо­шиті на с. 11 виконати разом із батьками практичну роботу. Перерахувати правила повноцінного харчування.

 

 

 

Інформація для вчителя

 

УКРАЇНСЬКА ТРАДИЦІЙНА КУХНЯ

Україна здавна славиться своєю багатою національною кухнею. Борщі і пампушки, паляниці і галушки, вареники і ковбаси, печеня і напої з фруктів і меду відомі усьому світу. Українська кухня нараховує сотні рецептів. Для більшості страв українців характер­ний складний набір компонентів (так, у борщі їх нараховується близько 20), а також комбінування декількох способів теплової обробки продуктів (смаження, варіння, тушкування, запікання). Така технологія обумовлює неповторні смакові якості, аромат, соковитість :трав. Найрізноманітніші овочі і фрукти, м'ясо, птицю, гриби, ягоди — усі дарунки землі використовує різноманітна і винахідлива українська кухня.

З м'ясних продуктів споживається в першу чергу свинина, потім — яловичина і птиця. Найчастіше м'ясо смажать чи тушкують. Популярними є такі страви, як печеня по-домашньому, українські битки, шпигована часником і салом буженина, тушкована з капустою салом свинина, крученики, завиванці, фарширована птиця. Особливо смачні страви з м'яса, що готуються в порційних горщиках.

Серед перших страв головне місце посідає борщ, рецептура якого нараховує понад 30 варіантів. Здавна неабияке значення у харчуван­ні українців мала риба. Улюбленими рибними стравами завжди бу­ли карась, запечений у сметані, щука тушкована з хроном, короп, тушкований з цибулею у сметані, судак, запечений із грибами і ра­ками, короп, фарширований грибами і гречаною кашею.

Популярні в Україні різні каші: пшоняна, гречана, гарбузова та ін. Постійно присутні в українському меню найрізноманітніші бо­рошняні страви: вареники, галушки, гречаники, сочники, шулики, потапці, присканці, млинці. Завдяки смаковим якостям і можливос­ті приготування нашвидку широкої популярності здобули страви з яєць, насамперед яєшня із салом і ковбасою. Широко представлені в українській кухні солодкі страви, для готування яких використо­вуються сливи, яблука, груші, абрикоси, вишні, смородина, полуни­ця, малина, мед, мак, горіхи.

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Державний стандарт початкової загальної освіти. – К., 2005.

2. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. – К.: Початкова школа, 2006. –  462 с.

3.Куріпка В. І. Навчальні ігри на уроках читання. 1–4 класи. – Х.: Вид. гр. "Основа", 2008. – 160 с.;

4. Липова Л., Ясинська А. Про експериментальні методи викладання. // Початкова школа. – 1997. –  №5. – С. 58-62.

5. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів. – К.: Генеза, 2002. –  496 с.

6.  Савченко О.Я. Основні напрями реформування шкільної освіти. // Шлях освіти. – 1998. –  №1. – С.2-6.

7.Байбара Т.М. Я і Україна: Підручник для 4 кл. / Т.М. Байбара, Н.М.БібікК.: Форум, 2003.-176 с.

 

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
24 липня 2018
Переглядів
4909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку