Урок" Живлення і травлення. Різноманітність травних систем"

Про матеріал
Конспект уроку до теми "Травні системи тварин". Використані інтерактивні методи навчання (проєкти,порівняльні таблиці,презентації ,тощо ...)
Перегляд файлу

Урок№1

Тема: Процеси життєдіяльності тварин. Особливості обміну речовин                  гетеротрофного організму. Живлення і  травлення. Різноманітність                   травних систем.

Мета  уроку: освітня  :ознайомити учнів із основними процесами життєдіяльності тварин;                  із особливостями обміну гетеротрофного організму; різноманітністю                  травних систем  тварин.

розвивальна:розвивати уміння порівнювати і узагальнювати; продовжувати                   формувати вміння узгоджено працювати  в  мікрогрупах;                    формулювати висновки  й  доводити  власну     або колективну думку. виховна:     продовжити формування навичок самоаналізу; виховувати інтерес                  до знань.

Обладнання і матеріали: таблиці, слайди, інтернет- ресурси.

Базові поняття й терміни:Гетеротрофне живлення, травлення, обмін речовин.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи навчання: інформаційно-рецептивний,  частково-пошуковий,                                  дослідний.   

Форми організації навчальної діяльності учнів:індивідуальна,                                   фронтальна, диференційовано-групова.

                                           Хід  уроку.

I Організаційний етап     «коло радості”.

Учитель вітає учнів, запрошує стати в коло та  промовляє  слова: « Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулось, спочатку сам усміхнись життю.»

( Учні  усміхаються один до одного).

 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Хто такі тварини?

Які основні риси є характерними для тварин?

Чим тварини відрізняються від рослин?

Яке живлення називають автотрофним? Яким організмам воно  притаманне?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Чи приходилось вам спостерігати як  їдять ваші домашні тварини?

Які особливості їхнього харчування?

Яким чином  їжа потрапляє в організм тварини?Як перетравлюється?

Сьогодні ми дамо відповіді на ці та інші запитання?

Оголошення теми та мети  уроку.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

1. Поняття життєві процеси тварин.

Фрагмент відео « Життєві процеси  тварин».

Робота в групах.

За матеріалами  відео учні  складають схему( Слайд№2)

 Кожна  група отримує картку із  короткою характеристикою одного процесу життєдіяльності тварин .( Додаток №1).

2.Поняття обмін речовин, гетеротрофне живлення( розповідь вчителя з елементами бесіди)

Базові визначення: ( Слайд №3)

а) Обмін речовин-сукупність процесів надходження речовин в організм, їх 

хімічних і фізичних  перетворень  у  ньому, а також виведення назовні продуктів обміну.

б) Живлення- процес  надходження в організм тварин поживних речовин, необхідних для його нормальної .

в) Гетеротрофне  живлення- процес надходження  органічних речовин  в організм  тварин ззовні.

Робота в парах. Порівняти автотрофний  і  гетеротрофний  тип  живлення за  таблицею.

 

 

 

№з/п

      Тип живлення

Ознаки  подібності

  Ознаки відмінності

 

   

   1.

 

     

     Автотрофний

 

 

     2.

   

    Гетеротрофний

 

 

 

( Слайд №4)

 

 

3.Різноманітність травних систем тварин . (Міні-проект « Дослідники»)

Робота в групах.( кожна група вивчає окреме питання)

І група. Основні види та етапи гетеротрофного живлення.

ІІ група. Класифікація тварин  за способом живлення.

ІІІ група. Різноманітність та ускладнення  травної системи різних груп  тварин.

У. Рефлексія. Захист проектів.( Слайди №5,6,7)

УІ. Підсумки уроку. Самооцінювання. Оцінювання.

УІІ. Релаксація. Учні стають у коло. Взявшись за руки тричі промовляють:

« Один за  всіх і всі за одного!»

УІІІ. Домашнє завдання.  І-рівень. 

Дайте визначення  понять живлення,обмін речовин?

            (Слайд №8)                                                    

 ІІ- рівень. Порівняйте автотрофний і гетеротрофний  тип живлення.   ІІІ- рівень. Як взаємозв’язані будова  і функції травної 

                                                   системи різних  груп  тварин  ?     

  ІУ-рівень.  Проаналізуйте  ускладнення                     будови   травної системи   тварин як  приклад  адаптації  організмів .  

                                                                                                 

                                                             

    

 

 

 

 

 

 

 

           

                  

                

                 

          

 

 

            

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
3 квітня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку