Урок: "Живопис як вид образотворчого мистецтва. Матеріали та інструменти художника. Малюнок «Золота осінь»

Про матеріал
— Для того щоб, малювати фарбами нам обов’язково потрібна палітра — дощечка з діркою для пальця, на якій фарби змішують. Є різноманітні матеріали, де фарби змішують: для масляних і акрилових фарб підійде шматок дерева, для гуашевих і акварельних — лоток для льоду або тарілка. Ще потрібний мольберт — дерев’яна підставка для малюнка, пензлі круглі та пласкі, вода, мастихін — маленька лопатка для змішування та нанесення фарб. Живопис — вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюють за допомогою кольору.
Перегляд файлу

Тема. Живопис як вид образотворчого мистецтва. Матеріали та інструменти художника. Малюнок «Золота осінь»

Мета:

  • Навчальна: надавати учням початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із матеріалами та інструментами художника-живописця; продовжувати навчати передавати форму та колір листка дерева, працювати на вологому папері; розкрити практичну та естетичну роль образотворчого мистецтва;
  • Розвивальна: формувати в учнів уміння сприймати й аналізувати колір та форму реального предмета; розвивати спостережливість, увагу, зорову пам'ять;
  • Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, гарний смак і бажання малювати; налаштовувати дітей на навчальну та творчу роботу.

Образотворчий ряд: таблиці, репродукції картин П. Левченко «Золота осінь», І. Левітана «Осінь».

Літературний ряд: казка про осінь

Музичний ряд: П. Чайковського «Пори року. Жовтень»

Очікуваний результат: знати –матеріали та інструменти художника-живописця; вміти – передавати форму та колір листка дерева, працювати на вологому папері.

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриєм.

Навчимось його красу не руйнувати,

А примножувати, любити, оберігати.

О. Крижанівська

  1. Актуалізація опорних знань
  2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
  • Сьогодні до нас на урок завітала гостя-невидимка. Хто вона? Прослухайте уважно вірш.

Невидимка ходить гаєш,

лист багряний аж горить.

Пташки в вирій вже зібрались,

килим з листя шелестить.

  • Про яку пору року йдеться у вірші? (Осінь)
  • На вашу думку, чому ми говоримо, що осінь чарівниця?
  • Які кольори найхарактерніші для осені?
  • А зараз послухайте уважно, учні, казку про осінь.

Казка про осінь

         Живе на світі осінь чарівниця Осінь. Красива, роботяща. Усюди в неї лад: і в саду, і в городі, і у хаті. А сама чепуруха сяде на осонні і милується своєю роботою.

А ще три є помічники є в неї.

Вересень усіх до школи

закликати дуже рад.

Жовтень листям золотистим

вже засипав весь наш сад.

Листопад листок останній

відірвав і вдаль поніс.

Журавлі курличуть в небі.

Осінь плаче, і не жаль їй сліз.

      Та найбільше любить мати середульшого сина. Статний, роботящий, він ще й талант має. Щоранку бере Жовтень палітру з фарбами і йде по лісу. А там його фантазія не знає меж: золотом розфарбовує листочки берези, червонить листя клена і дикого винограду, дубове листя обливає коричневою фарбою, на горобині та калині розвішує яскраві ягоди і сітки павутини, притрушує росою та туманами шапочки грибів.

  • Мій художник-живописець, — з любов'ю каже Осінь.

    А Жовтень лише сміється. І від того гарячого розмаїття фарб і теплої усмішки у всіх стає радісно на душі і спокійно.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку
  • На сьогоднішньому уроці ми станемо художниками-живописцями, вирушимо до майстерні і наше завдання допомогти Жовтню у роботі, де панують фарби.
  1. Вивчення нового навчального матеріалу

Інструменти для художника-живописця

  • Для того щоб, малювати фарбами нам обов’язково потрібна палітра — дощечка з діркою для пальця, на якій фарби змішують. Є різноманітні матеріали, де фарби змішують: для масляних і акрилових фарб підійде шматок дерева, для гуашевих і акварельних — лоток для льоду або тарілка.

    Ще потрібний мольберт — дерев’яна підставка для малюнка, пензлі круглі та пласкі, вода, мастихін — маленька лопатка для змішування та нанесення фарб.

Демонстрація матеріалів та інструментів, потрібних для живопису.

  • А що ж таке живопис?

Живопис — вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюють за допомогою кольору.

Робота з підручником (с.24)

  • Розгляньте картини С. Васильківського «Весна» та Д. Далі «Літо»
  • Що ви на них бачите?
  • Чим вони вам подобаються? (Бо реально відображений навколишній світ)

Матеріали для художника-живописця

  • Чим ми можемо скористатися, щоб виконати кольоровий малюнок?
  • Художники працюють з різноманітними фарбами, кожна з яких має свою назву і свій секрет використання.
  • Акварель — фарба, що розчиняється водою; гуаш — непрозора фарба, яку розчиняють водою до густини сметани; для олійних фарб існують спеціальні розчинники; акрилові фарби – яскраві професійні фарби для малювання на склі, полотні, картоні.
  • Олійними та акриловими фарбами працюють художники, а я з вами – акварельними або гуашшю.

Ознайомлення з художньою технікою монотипія

— Коли уважно придивитися до малюнків на с. 27 підручника, то можна побачити, що задній план – велика різноколірна пляма.

Отже, монотипія – це малюнок створений на основі відбитка.

- Ось ми і познайомилися з основними матеріалами та інструментами, які допомагають у роботі художникам-живописцям.  

 - Чи є у вас такі на парті? Сьогодні вони допоможуть нам у виконанні нашої роботи.

Фізкультхвилинка.

 Наші руки просять праці!

 Ми їх трохи розімнемо

 І долоні розітремо.

 Ми нагріли рученята-

тепер можна працювати!

 Інструктаж.

 - Зараз послухайте мене уважно. Зараз ми будемо малювати кленовий листочок.

- У кожного на парті є альбом для малювання. Відкрили всі альбоми.

- Перше наше завдання намітити положення листка на аркуші паперу тонкими лініями.

- Визначити, які саме кольори присутні на листку-моделі.

 - Вам треба зволожити аркуш паперу водою, потім поставити ляпку фарбою. нахиліть аркуш паперу в різні боки й дмухніть на ляпку, щоб фарба розтеклася. Під час роботи з акварельними фарбами невеликі патьоки роблять малюнок живим.

 - Коли фарба висохла, ви дивитеся й уявляєте, собі, що це листочок.

- Зайву воду видалити віджатим пензлем або серветкою.

 - Вам треба домалювати деталі, яких, на вашу думку, не вистачає у зображенні.

 - А зараз подивіться на дошку. На дошці в нас є малюнки, утворені з відбитків. Подивіться які вони всі різні і гарні. Яку красу можна утворити з відбитків.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

- Отже, з чого починаємо роботу?

 - Що поставимо фарбою на зволожений папір?

 - Що робимо далі?

  1. Самостійна робота учнів.

 - Отже, приступаємо до роботи. Побачивши зразок малюнка, утвореного з ляпки у вашому альбомі та малюнки які є на дошці, кожен може спробувати пофантазувати і зі своїх відбитків утворити листочок.

   Під час роби вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу учням.

  1. Підведення підсумків.

1. Обговорення учнівських робіт. Оцінювання.

2. Бесіда:

 - Про який вид образотворчого мистецтва ми сьогодні говорили?

 - Що таке живопис?

 - Які матеріали та інструменти ми сьогодні вчили?

 - Що вам найбільше сподобалось на сьогоднішньому уроці?

 - Які емоції  у вас викликав урок?

3. Прощання.

4. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку