Спеціальна школа в м. Дубно
КОНСПЕКТ УРОКУ
З КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
1 клас
Тема: Зима. Сезонні зміни у природі взимку.
Підготувала
вчитель початкових класів
Міщеня І.І.
2023
Формування компетентностей:
предметні :
а) знаннєва складова:
навчальна: формувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі, сезонні зміни, вміння орієнтуватися у різноманітності тваринного світу; збагачення словникового запасу;
б) діяльнісна складова :
розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву;
корекційна: корегувати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, зв’язне мовлення та слухове сприймання; формувати навички контролю та самоконтролю.
виховна: виховувати вміння працювати в колективі, прищеплювати любов до природи, позитивний настрій у дітей. Виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
ключові:
- вільне володіння державною мовою;
- математична компетентність;
- екологічна компетентність;
- навчання впродовж життя.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення уроку: урок-подорож.
Обладнання: ілюстрації, макет потягу, розрізні картки, набі геометричних фігур з паперу для виготовлення сніговита, мнемо таблиця.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він чудовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І дружно промовимо: «Доброго ранку!»
2. Нервово-психічна підготовка
Діти, відгадайте загадку:
Тільки до нас вона прийде,
Сніг, морози приведе,
І холодна сама,
Хто це, дітки?
(так, зима)
ІІ. Основний етап
Сьогодні у нас буде дуже цікавий і незвичайний урок, урок-подорож. Ми потрапимо на потязі у гості до зими, а вона для нас підготувала дуже-дуже багато сюрпризів, а яких саме дізнаєтесь згодом.
Дорога біла стелиться і краю їй нема.
Сніжок мете метелиця. Чекає нас зима.
Ми вирушимо потягом, зберемося на мить,
Але спочатку, діти, вагончики зберіть.
1.Дидактична гра «Логічний потяг»
У нас є потяг, а до нього треба причепити вагончики. Кожен вагончик має свою картинку. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож, потрібно уважно слухати мої запитання і давати на них правильні відповіді. Скажіть мені, будь ласка, а зима яка?
( Холодна! Морозна! Весела! Біла! Снігова!)
Перша зупинка «Снігова».
- Діти, ми поговоримо з вами про ознаки зими. (розповідь вчителя)
А тепер за допомогою гри ми побачимо, як ви зрозуміли, про що я вам розповідала.
2. Дидактична гра «Зимові слова»
Діти плещуть у долоні, чуючи слово, пов’язане із зимою. ( Сніжинки, велосипед, Новий рік, листопад, санки, м’ячик, сніговик, квіти, лід, зелена трава, бурульки, квіти, рукавички)
3.Гра «Сніжинка»
-Діти, що у вас лежить на парті? (сніжинки)
- Вони однакові?( звернути увагу на розмір, форму)
- Порахуйте скільки їх.
4. Гарно ми порозважались, але час вирушати далі.
- Наступна зупинка
гра «Склади з частин ціле»
вчитель розділяє дітей на дві підгрупи. Кожній дитині першої підгрупи роздає розрізані картинки з зображенням тварин, а другій підгрупі – птахів.
(Вовк, лисиця, заєць, олень)
(Тварини)
(Горобець, синиця, снігур, ворона)
( Птахи)
(Птахи літають, бо у них є крила. У тварин чотири лапи, а у пташок дві ніжки. У пташок є дзьоб. Тіло тварин вкрито хутром, а пташок – пір’ям)
Звернути увагу дітей, що це зимуючі птахи та тварини)
Фізкультхвилинка:
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо –
Знання здобуваємо!
5. Молодці, дітки. Але наша подорож на зимовому потязі на цьому не закінчується, так як сьогодні ми з вами побували в гостях у володарки зими, то потрібно виготовити їй подарунок. Тож давайте приступимо до роботи і зробимо сніговика.
- З яких геометричних фігур складається наш сніговик?
(Коло, трикутник, квадрат)
Складіть кожний свого сніговичка.
6. Вивчення вірша за допомогою мнемо таблиці.
ІІІ. Заключний етап
- Про яку пору року ми говорили?
- Які ознаки зими ви запам’ятали?
- Які завдання найбільш сподобались?
2. Приведення організму у спокійний стан.
3. Приведення в порядок робочих місць.
4. Створення установки на відпочинок.