«Анаграми»
Умови: на аркуші записано послідовність літер, які складають слова. Необхідно переставити літери так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою та комп’ютерами.
Церосорп –
Кніво –
Ортомін –
Грампора –
Рипрент –
Лякир –
Зирокан –
Нюколам –
«Анаграми»
Умови: на аркуші записано послідовність літер, які складають слова. Необхідно переставити літери так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою та комп’ютерами:
Церосорп –
Кніво –
Ортомін –
Грампора –
Рипрент –
Лякир –
Зирокан –
Нюколам –
«Анаграми»
Умови: на аркуші записано послідовність літер, які складають слова. Необхідно переставити літери так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою та комп’ютерами.
Церосорп –
Кніво –
Ортомін –
Грампора –
Рипрент –
Лякир –
Зирокан –
Нюколам –
«Розгадай слово»
Умови: На аркуші записана шифровка з паролем, який треба розгадати і записати по літерах в клітиночки.
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
«Розгадай слово»
Умови: На аркуші записана шифровка з паролем, який треба розгадати і записати по літерах в клітиночки.
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
«Розгадай слово»
Умови: На аркуші записана шифровка з паролем, який треба розгадати і записати по літерах в клітиночки.
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
«Розгадай пароль»
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
Розгадай пароль»
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
Розгадай пароль»
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
Розгадай пароль»
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
Розгадування кросворду ______________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
у |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
е |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
По горизонталі:
Розгадування кросворду________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
у |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
е |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
По горизонталі:
Комунальний заклад «Вільшанський ліцей»
Дергачівської районної ради
Харківської області
Методична розробка нестандартного уроку
«У пошуках скарбів»
(Тема «Текстовий процесор Microsoft Word»)
(10 клас)
Підготувала і провела
вчитель інформатики
Романенко Валентина Сергіївна
Тема. У пошуках скарбів (Тема «Текстовий процесор Microsoft Word»)
Мета: закріпити знання про системи опрацювання текстів; повторити правила створення документа, прийоми введення тесту та його редагування і форматування, будову вікна текстового процесора; розвивати вміння та навички роботи учнів з набору тексту в текстовому редакторі, його редагування та форматування; виховувати в учнів допитливість, вміння мислити, висловлювати власну думку, працювати колективно, сприяти формуванню особистості.
Обладнання: торбинка з цукерками та бубликами, картки з цифрами 1 та 2, золоті монети, мапа подорожі.
Тип уроку: урок-змагання
Хід уроку
І. Організаційний момент.
На початку уроку кожен учень отримує картку з цифрою 1 або 2. Якщо учень отримав картку з цифрою 1, то він буде членом першої команди, якщо з цифрою 2 – то другої. Відповідно до цифри на картці учні займають свої місця за столами. На кожному столі знаходиться мапа подорожі. (Додаток 1.)
ІІ. Хід змагання.
Вчитель. Діти, ви отримали картки, які дали змогу визначити до складу якої команди будете входити. Кожна команда повинна обрати собі капітана та дати назву.
Команди називають себе і обирають капітанів.
Вчитель. Кожна команда – це окремий корабель на чолі з капітаном. Сьогодні наші кораблі «Геймер» та «Віндовс» попливуть на Острів Скарбів за Великим Скарбом.
Отже, вирушаємо! Зі Сходу та із Заходу вирушили за моря-океани у далеку подорож два кораблі: «Геймер» та «Віндовс». Пливли вони на Острів Скарбів. Одночасно висадились на острів і вирушили у пошуках Великого Скарбу, слідуючи вказівкам на мапі та долаючи перешкоди, що траплялись на шляху: пройшли крізь Ліс Духів, обминули Зибучі Піски, перепливли Озеро Піраній, подолали Долину Скорпіонів і нарешті дісталися Водоспаду Мерця, за яким знаходилась печера зі скарбами. Діставшись печери, команди побачили, що вони не самі на цьому острові. Що ж було робити, як поділити скарб. Потрапити до нього багатства було непросто, тому що в печері на шукачів чекали інші випробування, і тільки найсміливіший, найрозумніший і найкмітливіший міг отримати скарби.
Було вирішено змагатися.
Що ж команди, ви готові?
Отже, перше випробування «Хто перший» (на швидкість думки)
Умови змагання: командам треба продовжити фразу, прочитану вчителем. Наприклад, компактний …диск, глобальна …мережа і т.д. Команда, що першою підняла руку має право на відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує золоту монету. Та команда, яка отримала найбільшу кількість монет, стає переможцем цього випробування.
(Підрахунок монет, визначення лідера цього конкурсу)
Вчитель. Йдемо далі.
Випробування друге «Дай правильну відповідь».
Умови змагання: кожна команда отримує по 10 питань. Відповідати починає команда-лідер. Якщо члени команди не дають відповідь на запитання або дають неправильну відповідь, право відповісти переходить до команди-суперника. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 золоту монетку. Перша група питань.
Питання 1 команді:
Вчитель. Наступна група питань для другої команди.
Питання 2 команді:
(Підрахунок монет, визначення переможця цього конкурсу)
Вчитель. Наступним випробуванням стане розгадування кросворду.
Умови змагання: кожна команда отримує кросворд. Підказкою для відгадування слів служить ключове слово «документ». Та команда, яка швидше розгадає кросворд, отримує 1 додаткову золоту монету. За кожне правильно відгадане слово – 1 монетка. На розв’язання завдання дається 5 хвилин.
По горизонталі:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
у |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
е |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
Правильні відповідні:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
р |
е |
д |
а |
к |
т |
о |
р |
|
|
|
|
2 |
в |
і |
к |
н |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
к |
у |
р |
с |
о |
р |
|
|
|
4 |
п |
р |
о |
к |
р |
у |
т |
к |
и |
|
|
|
|
|
5 |
а |
л |
ь |
б |
о |
м |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
т |
е |
к |
с |
т |
|
|
7 |
к |
о |
п |
і |
ю |
в |
а |
н |
н |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
ш |
и |
ф |
т |
|
|
|
|
|
(Підрахунок монет, визначення переможця цього змагання)
Вчитель. Тепер переходимо до випробування «Анаграми».
Умови змагання: на аркушах паперу записано послідовність літер, які складають слова. Необхідно переставити літери так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою та комп’ютерами. Відповідь дає команда, яка першою впорається із завданням. За кожну правильну відповідь команда отримує золоту монету. На завдання дається 2 хвилини.
Канілій – лінійка
Срокур – курсор
Котрадер – редактор
Церосорп – процесор
Кніво – вікно
Цабаз – абзац
Ортомін – монітор
Грампора – програма
Рипрент – принтер
Вчитель. Наступний конкурс «Хто більше».
Умови змагання: записати якомога більше термінів та понять, пов’язаних з темою «Текстовий процесор Microsoft Word». На виконання завдання дається 2 хвилини. Починає зачитувати та команда, у якої найбільша кількість монеток.
Вчитель. Пройшовши всі випробування, команди майже досягли мети. Але на заваді стала кам'яна брама. А щоб її відкрити, треба відгадати пароль. Тож переходимо до останнього випробування., яке й вирішить подальшу долю Великого Скарбу.
«Розгадай пароль»
Умови змагання: участь беруть дві команди разом. Вони отримують шифровку з паролем, який треба розгадати і записати по літерах в клітиночки. Команда, яка першою назве пароль, отримає додатково 1 золоту монету. На розгадування паролю командам дається 1 хвилина.
1 |
А Б В |
6 |
Н О П |
2 |
Г Д Е |
7 |
Р С Т |
3 |
Є Ж З |
8 |
У Ф Х |
4 |
И І Й |
9 |
Ч Ш Ь |
5 |
К Л М |
0 |
Ц Щ Ю Я |
Вчитель. Ось і підійшла до кінця наша з вами подорож у пошуках скарбів. Давайте підрахуємо ваші монети і визначимо, хто ж отримає головний скарб. (Діти підраховують отримані монети).
ІІІ. Підсумок змагання та нагородження переможців.
Наші вітання найсміливішим, найрозумнішим та найкмітливішим. Ви отримуєте свій головний скарб, заради якого змагались. (Торбинка з цукерками та бубликами). Крім того, команда нагороджується грамотою за перемогу у змаганнях. А команда-суперниця отримує грамоту за участь.
Вчитель нагороджує учасників змагань і виставляє оцінки за роботу.
IV. Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал. Підготуватися до підсумкового уроку по темі «Системи обробки текстів. Текстовий процесор Microsoft Word».