Урок-змаганняя з теми «Розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь. Ігри патріотів» для 5-го класу

Про матеріал

Урок-змагання з теми

«Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь. Ігри патріотів»

для 5-го класу

Перегляд файлу

Описание: E:\School\Изображения\Емблема ЗОШ№3.jpg 

Миколаївська загальноосвітня школа I-III ступенів №3

Миколаївської міської ради Миколаївської області

 

 

Урок-змаганняя з теми

«Розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь. Ігри патріотів»

для5-го класу

 

 З досвіду роботи вчителя математики вищої категорії
Миколаївської загальноосвітньої середньої школи

І-ІІІ ступенів №3

Прохоренко Людмили Валентинівни

 

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_094651.jpg

 


 

Тема: «Розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь»

Мета освітня: закріпити, розширити та систематизувати знання та вміння з теми розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь;

Мета розвивальна:розвивати логічне та критичне мислення, вміння аналізувати ситуацію та приймати рішення;

Мета виховна:виховувати патріотів своєї держави,сприяти зміцненню здоровя дитини.

Тип уроку:урок закріплення та розширення знань , навичок та умінь;

Вид уроку: урок-змагання;

Обладнання: картки самоконтролю, мультимедійний проектор.

ПЛАН УРОКУ

1)Формулювання теми та мети уроку.

2)Активізація пізнавальної діяльності учнів.Індивідуальна робота. «Збери імя гетьмана» (усний рахунок).

3)Перевірка домашнього завдання.«З яким багажем ти йдеш в подорож? »

(Самоперевірка.Знайди помилку в презентації).

4)Закріпленнязнань та вмінь з теми.Робота в парах: «Козацька естафета»(розв’язування рівнянь на дошці –написати рядок і передати хід побратиму).

5 )Формування логічного мислення. Групова робота «Козацька рада» (розв’язування логічних задач).

6)Козацька фізкультхвилинка

7) Формування нових знань та вмінь з теми. Розв’язування задачі за допомогою складання рівняння. Фронтальна робота «Дошка пропозицій».

8)Перевірка набутих знань та вмінь з теми. Самостійна робота навчального характеру. «Дістанься до кладу першим».

6)Рефлексія. Підсумки уроку.

 

                      ХІД УРОКУ

 

  1. Формулювання теми та мети уроку

 

«Дорогідіти ,шановнігості,радавітати вас на нашомууроці з теми «Розв’язуваннярівнянь та задач за допомогоюрівнянь. Ігрипатріотів»

Яка мета уроку? Післявідповідідітейформулюється мета уроку.

 

C:\Users\Людмила\Desktop\Презентация\ДППД 2014-2015 5 КЛАС\2.JPG

 

«Епіграфом до нашого уроку я вибрала слова видатного українського поета В.Сосюри»

 

C:\Users\Людмила\Desktop\Презентация\ДППД 2014-2015 5 КЛАС\3.JPG

 

 

II. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

 

«Урок буде проходити як змагання між трьома козацькими сотнями.»

  

 

«Чи хочете ви дізнатися за яким  скарбом ми вирушаємо? Тоді слухайте легенду».

 

C:\Users\Людмила\Desktop\Презентация\ДППД 2014-2015 5 КЛАС\5.JPG

 

«У кожній козацькій сотні був сотник. Отже,ми переходимо до виборів сотника. Ним стане той,хто швидка та правильно розв’яже усно вправи  та збере імя гетьмана.» (Індивідуальна робота)

 

 

Після визначення переможців та вручення їм відзнаки сотника  діти записують свій результат в картку самоконтролю згідно встановленої шкали оцінювання. Потім підраховується загальна кількість балів отриманих кожною сотнею.

А тепер коротка історична довідка про власника скарбу:

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_095907.jpg

 

 

 

III.Перевірка домашнього завдання (за підручникам А.Г.Мерзляк «Математика» 5 клас)

«З яким багажем ти йдеш в подорож? Ваше завдання виконати самоперевірку та знайти помилки в презентації.» (Самоперевірка).Домашнє завдання носить диференційований характер,включає в себе завдання логічного характеру та завдання на повторення.

 

 

Післяперевірки Д.З. учні  записують свій результат в картку самоконтролю згідно встановленої шкали оцінювання. Підраховується загальна кількість балів отриманих кожною сотнею.

 

 

 

 

IV. Закріплення знань та вмінь з теми

Робота в парах «Козацька естафета»

Спочатку учні в парах обговорюють план розв’язування рівняння ,а потім під керівництвом сотника пишуть один рядок рівняння та передають хід побратиму.

 

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_100810.jpg

Після роботи в парах та проведення естафети учні  записують свій результат в картку самоконтролю згідно встановленої шкали оцінювання. Підраховується загальна кількість балів отриманих кожною сотнею.

 

V. Формування логічного мислення

 

Групова робота «Козацька рада» (розв’язування логічних задач).

Перемагає та група яка швидко і точно дасть відповідь на питання. На обговорення відводиться 1 хвилина,а потім за сигналом групи дають відповідь.

 

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_101524.jpg

 

Після групової роботи учні  записують свій результат в картку самоконтролю згідно встановленої шкали оцінювання. А потім підраховується загальна кількість балів отриманих кожною сотнею.

 

VI.Козацькафізкультхвилинка.

 

«Ви гарно попрацювали і вже на пів дорозі до скарбу,але трохи втомилися,тому час провести козацьку фізкультхвилинку!» Діти стають біля парт і проводять фізкультхвилинку,виконуючи комплекс вправ під керівництвом фізрука класу та проговорюють вірш.

 

 

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_102007.jpg

 

 

VII.Формування нових знань та вмінь з теми.

Фронтальна робота «Дошка пропозицій»

Розвязування задачі за допомогою складання рівняння.

  • «Як на вашу думку потрібно розв’язати цю задачу?» Діти пропонують свої способи розв’язання задачі, згідно з прийомом «Дошка пропозицій»,потім обирають правильний варіант. Пишуть пояснення та складають рівняння.
  • «А як  розв’язати рівняння іншим способом?»Прийом «Дошка пропозицій» .
  • Визначивши інший спосіб, діти розв’язують та коментують рівняння.

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_102524.jpg

 

VIII.Перевірка набутих знань та вмінь з теми.

 

  • Після розв’язання задачі проводиться самостійна робота навчального характеру «Дістанься до кладу першим» – для відпрацювання щойно здобутих знань.

 

  • Діти самостійно розв’язують рівняння,а потім  виконують взаємоперевірку,звіривши з розв’язанням в презентації

 

.

 

 

 

  • Після самостійної  роботи учні  записують свій результат в картку самоконтролю згідно встановленої шкали оцінювання. Потім підраховується загальна кількість балів отриманих кожною сотнею.

 

 

 

 

IX. Підсумки уроку.Рефлексія.

  • Сьогодні на уроці ви переконались,що рівняння допомагають розв’язати цілий комплекс задач,а самі рівняння  розв’язуються різними способами.
  • Тому ваше домашнє завдання зв’язане саме з цими питаннями.
  • Ви сьогодні гарно попрацювали. Прийшов час підвести підсумки та дізнатися результати.
  • Діти підраховують свої бали на картках самоконтролю і таким чином дізнаються свою оцінку за урок.Вчитель визначає результат кожної сотні і оголошує переможців.

Рефлексія проводиться в кінці уроку та спрямована на виховання самоосвітньої діяльності учня та виховання патріотичних почуттів дітей.

C:\Users\Людмила\Desktop\План урока 2014\Фото урока\20141020_102953.jpg

Урок завершується подякою за роботу кожному учню та побажанням успіхів у вивчені теми.

Загальні висновки педагога про ефективність проведеного уроку.

 

1. Урок-змагання з теми «Розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь. Ігри патріотів» є продовженням вивчення теми «Рівняння. Кути.  Многокутники.» Передбачає закріплення та систематизацію уже здобутих знань,а також їх розширення за рахунок нового способу розв’язування рівнянь.

2.Учні 5-Г класу в більшості мають високий та достатній рівень знань з математики,цікавляться вивченням предмету,розв’язують завдання логічного характеру, вміють працювати в парах, групах,використовувати прийоми самоконтролю.

3.На уроці я вирішую завдання:а)загальноосвітні – через розв’язання цілого комплексу вдало підібраних вправ на відпрацювання знань і вмінь з теми;б)виховні – через звернення до історії країни,літератури,народних традицій та патріотичних почуттів;в) розвивальні – через розв’язування задач логічного та пошукового характеру та прийомів самоконтролю.

4.Обрана структура уроку дала можливість ефективно використовувати час на уроці,попередила стомлюваність дітей,дала можливість кожному учню контролювати свої досягнення та вирішувати проблемні питання. Логічний зв'язок між етапами уроку підтримувала загальна тема історичної гри та змагання між козацькими сотнями.

5.Головний акцент на уроці робиться на розв’язувані рівнянь різними способами та розв’язувані задач за допомогою рівнянь.Використовуючи прийоми самоконтролю та взаємоконтролю діти можуть самостійно проаналізувати свій ступінь засвоєння  цих вмінь. Рефлексія в кінці уроку сприяє розвитку елементів самоосвіти та самовихованню. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності відбуває протягом всього уроку,що сприяє розвитку інтересу учнів до набуття нових різноманітних знань та усвідомленню їх необхідності в житті.

6.Диференційовне домашнє завдання сприяє врахуванню індивідуальних та вікових здібностей кожного учня. Завдання на повторення сприяють засвоєнню всього курсу математики 5 класу. Завдання  «від мудрої сови» сприяють розвитку логічного мислення учнів.

7.Контроль за роботою кожного учня здійснювався через картки самоконтролю,що дало можливість кожному індивідуально оцінити свої знання та вміння та поставити перед собою нові проблеми та задачі. Саме за результатами картки самоконтролю кожний учень отримав оцінку за урок.

8.Урок був проведений з елементами інтегрування в історію України,традицій українського козацтва,елементами народознавства та географії.Такі включення в урок сприяють розвитку пошуково-дослідницького інтересу учнів та виховують патріотичні почуття дітей.

9.Використанняна уроці мультимедійного проектора дало можливість організувати ефективну роботу протягом всього уроку: провести контроль знань та вмінь учнів,сприяло розвитку пізнавального інтересу учнів, сприяло кращому засвоєнню та формуванню нових знань та вмінь учнів.

10.Здоров’язберігаюча робота на уроці: організація фізкультхвилинки,зміна видів навчальної діяльності, включення елементів гри,звернення до історії країни,врахування вікових особливостей учнів,високий ступінь мотивації навчальної діяльності та створення ситуації успіху для кожного учня.

11.На уроці підтримувалась комфортна психологічна атмосфера за рахунок врахування індивідуальних можливостей кожного учня. Дотримання вчителем норм  педагогічної етики  дозволяє досягнути тісного контакту з класом,доброзичливості у стосункам між дітьми  та вчителем. Урок-змагання з елементами історичної гри відповідає віковим особливостям учнів та сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики.

12.Отже,я вважаю,що урок досягнув своєї мети,завдань та запланованих результатів. За результатами карток самоконтролю більшість учнів отримали оцінки високого та достатнього рівня. Рефлексія показала,що учні задоволені своєю роботою та результатами,що говорить про ефективність уроку. Діти зробили висновок,що головний скарб для них – це Батьківщина та знання .

 

Вчитель математики                                Прохоренко Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

1)А.Г.Мерзляк,В.Б.Полонський,М.С.Якір «Математика» підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів Харків «Гімназія» 2013 р.

2)А.Г.Мерзляк,В.Б.Полонський,М.С.Якір «Математика 5 клас » збірник задач і завдань для тематичного оцінювання.

1

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку