Тема: Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Австралії.
В кінці заняття ви:
Перебіг уроку
Шановні учні, пропоную пригадати особливості географічного положення Австралії та її дослідників . Для цього виконайте та надішліть тест за посиланням :
https://docs.google.com/forms/d/1MR_AH_-clrGds7DcVxbsFgtXJ408hqMT6qsdZTZtOZI/edit
Мотивація пізнавальної діяльності.
Ми продовжуємо вивчати унікальний та єдиний материк, на якому немає діючих вулканів, а землетруси бувають дуже рідко і не мають руйнівної сили. Чому? До того ж Австралію називають «коморою корисних копалин», бо саме тут залягають численні мінеральні ресурси. Розробляти їх розпочали з далекого 1851 року, коли були знайдені великі поклади золота. Відомий історичний факт: до середини XIX ст. на Австралію припадало 40 % світового видобутку золота. У 1872 р. тут було знайдено найбільший самородок золота масою 285 г. Чи можна стверджувати, що відомості про рельєф та тектонічну будову території дозволяють припустити, які корисні копалини є на її території?
Тож, юні дослідники, вперед до нових відкриттів!
Вивчення нового матеріалу
https://www.youtube.com/watch?v=7I_aj6z4g7I
(Альтернативний варіант
https://www.youtube.com/watch?v=4bir8vjhLDE)
Завдання:
На основі отриманої інформації, використовуючи текст підручника та карти атласу, запишіть текст, виправляючи помилки.
«Австралія, як і Африка, входила до складу давньої Лавразії. В її основі лежить молода докембрійська Австралійська платформа, яка є частиною Африканської літосферної плити. Кристалічний фундамент платформи на заході, півночі та в центральній частині виходить на поверхню, утворюючи плити. Решта території фундаменту перекрита малопотужним чохлом осадових порід. На заході материка виокремлюється область складчастості, де земні кора зім’ята в складки (Великий Вододільний хребет). Унаслідок рухів земної кори – опускань і підняттів – від Австралії відокремилися острови – Нова Гвінея та Мадагаскар.»
https://www.youtube.com/watch?v=7I_aj6z4g7I
(Альтернативний варіант
https://www.youtube.com/watch?v=8yKNqzxMCaA)
Завдання :
Використовуючи карти атласу, матеріал підручника та відео уроків заповніть пропуски в таблиці
План характеристики |
Групи корисних копалин |
||
Паливні |
Рудні |
Нерудні |
|
Зв'язок з тектонічною будовою |
|
Пов’язані з магматичними та метаморфічними породами кристалічного фундаменту платформи |
|
Найбільш поширені види корисних копалин |
Нафта, природний газ, буре та кам’яне вугілля |
|
Алмази й опали |
Райони поширення |
|
Захід, північ, південь материка, острів Тасманія |
|
Завдання :
Виконайте завдання практичної роботи №7
Користуючись картами атласу, позначте на контурній карті й запам’ятайте положення на материку географічних об’єктів:
плоскогір’я Західно-Австралійське;
низовину Центральну;
гори: Великий Вододільний хребет(г. Косцюшко);
Закріплення вивченого матеріалу
https://learningapps.org/4387890
https://learningapps.org/15192084
Чи правильно ви відгадали, перевірте, скориставшись QR – кодом. Знайдіть цікаву інформацію про ці об’єкти.
Чи отримали ви відповідь на запитання отримані на початку уроку. Напишіть, чому Австралія є єдиним материком, де немає вулканів і майже немає землетрусів?
*Доведіть на прикладі Австралії, що відомості про рельєф та тектонічну будову території дозволяють припустити, які корисні копалини є на її території?
Підсумок уроку. Рефлексія
Закінчіть речення «Найбільше, що мене вразило…»
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника § 26.
Знайти цікаві факти про унікальні форми рельєфу Австралії
Бажаю всім успіхів !!!