Формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу через розвиток критичного мислення молодшого школяра.
Науменко А.В.
вчитель початкових класів,
вища категорія,
ЛНВК №10. «ЗНЗ-ДНЗ»
Лозова, Харківська обл
Тема. Значення рослин у житті людини
Мета: вчити учнів розповідати про цінність рослин для життя на планеті; пояснювати проблеми зменшення рослинності, їх причини та наслідки; досліджувати власні звички і ставлення до рослин; розвивати уміння презентувати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до рослин
Обладнання: відео http://www.youtube.com/watch?v=V_XHkX_WD7I, аудити, олівці, портфоліо.
Фактичний матеріал
Значення рослин у житті людини.
Важливість вироблення у людей дбайливого ставлення до рослин.
Девіз уроку:
Один, два, три, чотири, п’ять,
Разом будемо працювать.
Про ресурси пильно дбати,
І Землі допомагати!
Вступна частина.
Що милувало ваше око? (Рослини)
Довести, що рослини мають велике значення у житті людини.
Рослини –дерева, кущі, трави.
Дерева – повітря, папір, будматеріали, відпочинок, їжа, житло, ліки, утримують вологу, зсуви землі.
3.Робота за підручником. Читання тексту про пригоди Галинки і Тарасика.
4.Обговорення прочитаного.
- Якої помилки припустилися діти?
5.Робота у парі.
- Чому рослини називають друзями?
6. Повідомлення теми уроку дітьми.
Ваші очікування від цієї теми?
Знаю – хочу дізнатись – навчусь.
Проблемне питання:
Основна частина.
1.Осмислене читання тексту «Зелені друзі» з позначками (знайома інформація (+ ), нова інформація (-), суперечлива інформація, я так не думав (v), недостатня інформація , про це хотілося довідатися більше (?)
2.Обговорення поданої інформації за питаннями.
*Чи багато рослин на Землі?
*Як вони впливають на довкілля?
*Чи існують проблеми із вирубуванням дерев у вашій місцевості?
*Чи задовольняє вас озеленення рідного міста? Чому саме?
*Чи відомо, якими можуть бути наслідки зменшення кількості дерев на планеті.
3.Фізкультхвилинка
Вчитель Учні
Трава низенька-низенька. Роблять присідання.
Дерева високі-високі. Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає. Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє. Повороти вправо, вліво.
То вгору, то назад. Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає. Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають. Махають руками -«крильми».
А учні тихенько за парти сідають. Сідають за парти.
4. Інтерв’ю. ( Повідомлення нової додаткової інформації про рослини членами екогруп ). (Додаток № 2 )
1.Рослини використовують для виготовлення паперу О |
2. Кількість рослин на Землі не зменшується О |
3.Рослини допомагають зберігати водні ресурси Землі О |
4.Рослини роблять повітря придатним для дихання О |
5. Рослини – основа здорового харчування О |
6. Щоб зберегти рослини, треба відмовитись від рослинної їжі О |
7. Насадження рослин збагачує ресурси планети О |
8. Люди завжди дбайливо ставляться до рослин О |
9. Рослини – це домівка для комах і пташок О |
6.Порівняння своїх відповідей з відповідями однокласників.
7.Робота в екогрупах.
Домалювати предмети, які є «подарунком» рослин.
8.Велике коло.
Учні стають у коло і по черзі за бажанням висловлюються з приводу своїх малюнків.
9.Робота у парі. З’єднати частини речень. Пояснити їх значення.
Більше лісу – більше снігу, більше снігу - більше |
сестра |
Рослини - берегів |
води |
Ліс - охоронець |
спасіння |
Ліс і вода – брат і |
хліба |
Підсумкова частина
*Як проблема збереження рослин пов’язана з майбутнім людства і усього живого на планеті?
*Як працювалось в екогрупі?
*Що здалося найбільш цікавим і важливим?
*Чи справдились ваші очікування?
2.Сенкан
Рослини
Корисні, красиві.
Лікують, годують, дивують.
Чистим повітрям забезпечують!
Довкілля!
Домашнє завдання
- Чи під силу тобі захищати рослини і піклуватися про них?
Аудит. Зробити остаточні підрахунки
Приміщення, де є рослини |
Кількість рослин у кожному приміщенні |
Кількість рослин, які потребують негайної допомоги |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього рослин |
|
|