Урок. "Значення рослин у житті людини"

Про матеріал

Формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу через розвиток критичного мислення молодшого школяра.

Перегляд файлу

Науменко А.В.

вчитель початкових класів,

вища категорія,

ЛНВК №10. «ЗНЗ-ДНЗ»

Лозова, Харківська обл 

 

Тема. Значення рослин у житті людини

Мета: вчити учнів розповідати про цінність рослин для життя на планеті; пояснювати  проблеми зменшення рослинності, їх причини та наслідки; досліджувати власні звички і ставлення до рослин; розвивати уміння презентувати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до рослин

 Обладнання: відео http://www.youtube.com/watch?v=V_XHkX_WD7I, аудити, олівці, портфоліо.

Фактичний матеріал

Значення рослин у житті людини.

Важливість вироблення у людей дбайливого ставлення до рослин.

 Девіз уроку:

Один, два, три, чотири, п’ять,

Разом будемо працювать.

Про ресурси пильно дбати,

І Землі допомагати!

 Вступна частина.

  1. Перегляд відео «Ліси» (Додаток №1)

Що милувало ваше око? (Рослини)

  1. Складання кластера

Довести, що рослини мають велике значення у житті людини.

 

 

Рослини –дерева, кущі, трави.

Дерева – повітря, папір,  будматеріали, відпочинок, їжа, житло, ліки, утримують вологу, зсуви землі.

3.Робота за підручником. Читання тексту про пригоди Галинки і Тарасика.

4.Обговорення прочитаного.

- Якої помилки припустилися діти?

5.Робота у парі.

- Чому рослини називають друзями?

6. Повідомлення теми уроку дітьми.

Ваші очікування від цієї теми?

Знаю – хочу дізнатись – навчусь.

Проблемне питання:

  • Чи потребують рослини вашого захисту і піклування?

Основна частина.

1.Осмислене читання тексту «Зелені друзі» з позначками (знайома інформація (+ ), нова інформація (-), суперечлива інформація, я так не думав (v), недостатня інформація , про це хотілося довідатися більше (?)

2.Обговорення поданої інформації за питаннями.

*Чи багато рослин на Землі?

*Як вони впливають на довкілля?

*Чи існують проблеми із вирубуванням дерев у вашій місцевості?

*Чи задовольняє вас озеленення рідного міста? Чому саме?

*Чи відомо, якими можуть бути наслідки зменшення кількості дерев  на планеті.

3.Фізкультхвилинка

Вчитель                                                                      Учні

Трава низенька-низенька.                                 Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                         Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Повороти вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                                Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                                   Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками -«крильми».

А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

4. Інтерв’ю. ( Повідомлення нової додаткової інформації про рослини членами екогруп ). (Додаток № 2 )

  1. Аудит. Дослідження  за таблицею.  Що ми знаємо про рослини.
  2. Самооцінювання

1.Рослини використовують для виготовлення паперу                            О

2. Кількість рослин на Землі не зменшується                                            О           

3.Рослини допомагають зберігати водні ресурси Землі                               О

4.Рослини роблять повітря придатним для дихання                                             О

5. Рослини – основа здорового харчування                                               О

6. Щоб зберегти рослини, треба відмовитись від рослинної їжі             О

7. Насадження рослин збагачує ресурси планети                                      О                         

8. Люди завжди дбайливо ставляться до рослин                                                  О

9. Рослини – це домівка для комах і пташок                                                        О

 

6.Порівняння своїх відповідей з відповідями однокласників.

7.Робота в екогрупах.

Домалювати предмети,  які є «подарунком» рослин.

8.Велике коло.

Учні стають у коло і по черзі за бажанням висловлюються з приводу своїх малюнків.

9.Робота у парі. З’єднати частини речень. Пояснити їх значення.

Більше лісу – більше снігу, більше снігу - більше

сестра

Рослини - берегів

води

Ліс - охоронець

спасіння

Ліс і вода – брат і

хліба

Підсумкова частина

  1. Обговорення питань:

*Як проблема збереження рослин пов’язана  з майбутнім людства і усього живого  на планеті?

*Як працювалось в екогрупі?

 *Що здалося найбільш цікавим і важливим?

*Чи справдились ваші очікування?

2.Сенкан

                                                           Рослини

                                                   Корисні, красиві.

                                            Лікують, годують, дивують.

                                        Чистим повітрям  забезпечують!

                                                          Довкілля!

Домашнє завдання

- Чи під силу тобі захищати рослини і піклуватися про них?

Аудит. Зробити остаточні підрахунки

Приміщення, де є рослини

Кількість рослин у кожному приміщенні

Кількість рослин, які потребують негайної допомоги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього рослин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
5998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку