Урок ."Значення розчинів в природі та житті людини. Кислотні дощі".

Про матеріал
Формування ключових компетентностей учнів з курсу природознавства про розчин та його компоненти; ознайомити зі значенням розчинів в природі та житті людини,явищем «кислотні дощі»,розвивати навички розв'язування розрахункових задач; виховувати в учнів активну співпрацю у групі в пошуку нових знань; Очікуванні результати: учні називають компоненти розчину, пояснюють значення розчинів в природі та житті людини; розв'язують розрахункові задачі; використовують гаджети для отримання інформації ; активно беруть участь в пошуку нових знань; працюють в команді, допомагаючи один одному.
Перегляд файлу

Хімія 7 клас

Тема : Значення розчинів в природі та житті людини. Кислотні дощі.

Мета: формування ключових компетентностей: поглибити знання учнів з курсу природознавства про розчин та його компоненти; ознайомити зі значенням розчинів в природі та житті людини,явищем «кислотні дощі»,розвивати навички розв'язування розрахункових задач; виховувати в учнів активну співпрацю у групі в пошуку нових знань;

Очікуванні результати: учні називають компоненти розчину, пояснюють значення розчинів в природі та житті людини; розв'язують розрахункові задачі; використовують гаджети для отримання інформації ; активно беруть участь в пошуку нових знань; працюють в команді, допомагаючи один одному.

 

Реалізація наскрізних ліній: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність, здоров'я і безпека.

Тип уроку: комбінований

Вода! Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти-саме життя. Ти-найбільше багатство у світі…

                                                                                   Антуан де Сент-Екзюпері

Хід уроку

І.Організаційний

 Привітання  класу.  Перевірка  готовності   до уроку.

 Психологічний  настрій.

Діти!  Природа  вчить нас, що  в світі все  закономірно  і має свої причини. А чули  ви  коли – не будь, як вона  співає, пробуджуючись від зимового  сну,     кожним листочком, пташкою, квіткою! А можливо ви чули спів  будинку, в якому  панує  мир, злагода, взаєморозуміння!  А чи доводилося  чути вам, як співає   людська душа. Я бажаю вам попрацювати  на уроці так, щоб у його кінці, прислухавшись до  стану своєї  душі, ви відчули її  спів. Пропоную долучитися до цього процесу,обравши квіточку та написати свої очікування від сьогоднішнього уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Вправа «Лист від речовини»

До нас  надійшов  лист  з    Комітету   охорони   авторських   прав    природи (КОАПП)  від  громадянки з проханням про допомогу  в розв’язанні  деяких  глобальних проблем, що   виникли завдяки діяльності   людини. Ім’я цієї  громадянки зашифровано, і відгадати  його  можна  виконавши вправу:

                                        

_____, Н2O — хімічна речовина у вигляді прозорої, безбарвної ________ без запаху і смаку. У природі існує у _____ агрегатних станах — твердому (____), ______ (вода) і _____________ (водяна пара). Молекула води складається з одного атома _______ і двох атомів ___________.

______ — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. Рослини та тварини містять понад 60 % ______ за масою. На Землі ________ покрито 70,9 % поверхні. Вона здійснює у природі постійний кругообіг, випаровуючись з поверхні й повертаючись на неї у вигляді атмосферних _______.

Виконавши вправу учні дають відповідь,від якої  речовини надійшов лист. (вода)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Виконання вправи «Кроссенс». 

Учні висловлюють свої думки,формулюють мету  та завдання уроку.

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

Об’єднання у групи за кольором квітки .

Кожна група отримує «Маршрутний лист» ( лист із завданнями та кількістю балів за їх виконання).

Бажаючи учні виконують завдання біля дошки використовуючи свої гаджети.

Завдання закодовані за допомогою QR-кодів.

Групи презентують свої творчі завдання :

І. група

Використання фізіологічного розчину людиною та необхідні розрахунки для його виготовлення.

Що ж являє собою ця прозора рідина в 200-міллілітрових аптечних флаконах або ампулах під назвою фізіологічний розчин і чому його так називають?

Найчастіше, коли мова заходить про фізрозчин, то передбачається найпростіший 09-відсотковий водний фізіологічний розчин хлориду натрію (NaCl), тобто слабкий розчин всім відомої кухонної солі, так як саме цей розчин схожий до плазми крові людини. Якщо сказати спрощено, то розчин називається фізіологічним через те, що він являє собою середовище, яка може застосовуватися для підтримки нормальної (фізіологічної) діяльності живих клітин.

ІІ.група

Дивовижні міста України .

 Лемурійське озеро у Херсонській області.

Розрахунки потрібні для приготування лікувального розчину.

 

Лемурійське озеро — міжнародний лікувальний курорт.

У Херсонській області біля села Григорівка є унікальне рожеве озеро назване Лемурійським озером з ропою, яка надзвичайно корисна.

 У ньому 35% солі, під ногами відчуваються її кристали. Хоча дістатися до дна важко — через щільність вода відразу виштовхує наверх. Тому відпочиваючі і місцеві охоче лежать на поверхні. Це не тільки неймовірне задоволення, а ще й неабияка користь. Вважається, що в озері виліковуються всі хвороби, пов'язані із запальними процесами, в тому числі, невиліковні засобами традиційної медицини. У першу чергу, мова йде про хронічні захворювання суглобів — артрити і артрози. Багато хто їде сюди лікувати також хронічні дерматози, у тому числі псоріаз.

ІІІ.група

Кислотні дощі – екологічна небезпека довкілля. Розрахунки кількості опадів від роботи промислових об’єктів міста.

 

Термін «кислотні дощі» ввів в 1812 р. Англійський інженер Роберт Сміт, в книжці «Повітря і дощ: початок хімічної кліматології». Кислотні дощі містять розчини сульфатної і нітратної кислот, наносять значну шкоду природі. Щорічно при спалюванні палива, в атмосферу надходить до 15 млн. т. сульфур діоксиду, який, сполучаючись з водою, утворює слабкий розчин сульфатної кислоти, що разом з дощем випадає на землю. Кислотні дощі негативно впливають на людей, врожай, споруди і т. Ін.

Кислотні дощі виникають у результаті поєднання з атмосферним киснем двоокису сульфуру та оксидів нітрогену, які викидаються у атмосферу працюючими на вугіллі та нафті електростанціями, металургійними заводами, а також автомобільним транспортом. Добуті таким шляхом зневоднені сульфатна та нітратна кислоти відносяться вітрами у вигляді дощів та нерідко мають значну кислотність. Фільтруючись у ґрунті, вода кислотних дощів уносить багато поживних речовин: кальцій, магній, калій та натрій. Їх місце займають токсичні метали, які під дією дощів стають розчинними та вбивають мікроорганізми, які розкладають органічні залишки і ґрунт залишається без поживних речовинОксиди сірки й азоту, що потрапляють в атмосферу внаслідок роботи ТЕС і автомобільних двигунів, сполучаючись з атмосферою вологою, утворюють дрібні капельки сірчаної та азотної кислот, які переносяться вітрами у вигляді кислотного туману й випадають на Землю у вигляді кислотних дощів. Ці дощі мають шкідливу дію на навколишнього середовища врожайність багатьох с/г культур знижується на 3-8% внаслідок ушкодження листя кислотами.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 Створення ментальної карти .

  Вправа  «Очікування».

Учні оцінюють свою участь в роботі  групи та заповнюють картки . За кожний напрям роботи від 0 до 2 балів.

                          Картка самооцінювання

       Прізвище, ім`я ____________________________________________

1. Активна участь в роботі групи ________

2. Пошук інформації для презентації ____________

3. Участь в міні – проекті________

4. Оформлення результатів_________

5. Відповіді на запитання __________

6. Складений конспект уроку_______

Загальна сума балів ________

 

Давайте вчитися любити воду, берегти її, вчити цьому своїх дітей та онуків. І тоді наша блакитна від води планета буде в надійних руках.

Завершити   урок    я  хочу   віршем.

 

Плекає  лагідно  життя, красою  вабить,

Вода – жива,  вода  - мудрець.

 

Та  не  врятує, не  спасе від спраги в полі

Вода  з калюжі, що  сміття  ховає  долі.

І  сил  не  верне, відбере останні  сили

Вода, що полум’я  реактора  гасила.

 

Не нарікай, не  забувай, про ту  нагоду:

Нашкодив, насмітив  й  « кінці  у воду»

Вода  жива і пам’ята  усе, що  чула:

Чи  нагородить?  А покара  всіх  за  минуле.

 

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал підручника § 37.

2. Творче завдання: знайти про методи очищення води.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки :

«Кроссенс»

 

 

QR-коди

 

C:\Users\комп\Desktop\вода\задача фызыол.gifC:\Users\комп\Desktop\вода\кислот..gifC:\Users\комп\Desktop\вода\лемурий.gif

 

 

 

 

Маршрутний лист

 

  1. «Хто швидше ?»

Розрахувати масові частки речовин у розчинах :

  • фізіологічному розчині
  • цукровому сиропі
  • розчині для дезінфекції (розчин соди)
  1. «Сучасний учень – це круто !»

Прочитайте завдання за допомогою своїх телефонів,від сканувавши QR-код ,виберіть ,хто розповідатиме про це всім іншим командам.

 

Фізіологічний розчин

C:\Users\комп\Desktop\вода\img4.jpg

 

Лемурійське озеро

C:\Users\комп\Desktop\вода\oze-10-60246500210_n.png C:\Users\комп\Desktop\вода\Amazing-Lake-Hillier.jpg

 

          

Кислотні дощі

 

C:\Users\комп\Desktop\вода\img6.jpg C:\Users\комп\Desktop\вода\img1 (1).jpg

 

 

  1. « Екологічне лото»

            Скласти  прислів’я про воду.

 

1. Ліс і вода... ...доброту віддячить.

2. Де верба… ...який поріг, така й господиня.

3. Криниця з водою... ...брат і сестра.

4. Хто у воді, ... ...там і вода.

5. Яка криниця, такий і господар... …що людина з розумом.

6. Вода за … ...той у добрі.

 

Відповіді:

1. Ліс і вода — брат і сестра.

2. Де верба — там і вода.

3. Криниця з водою — що людина з розумом.

4. Хто у вод, той у добрі.

5. Яка криниця, такий і господар, який поріг, така й господиня.

6. Вода за доброту віддячить.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
11 травня 2021
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку