Урок " Значення ссавців для людини. Охорона ссавців. Тваринництво "

Про матеріал

Тема : Значення ссавців для людини. Охорона ссавців. Тваринництво

Мета уроку: сформувати в учнів знання про особливості ссавців для обґрунтування заходів їх охорони; розкрити завдання сучасного тваринництва; розглянути значення ссавців для людини; формувати екологічно цілісну орієнтацію в плані взаємин людини і навколишнього природного середовища.

Перегляд файлу

Тема : Значення ссавців для людини. Охорона ссавців. Тваринництво

Мета уроку: сформувати в учнів знання про особливості ссавців для обґрунтування заходів їх охорони; розкрити завдання сучасного тваринництва; розглянути значення ссавців для людини; формувати екологічно цілісну орієнтацію в плані взаємин людини і навколишнього природного середовища.

Очікувані результати: учні наводять приклади ссавців, які потребують охорони, свійських ссавців; учні пояснюють значення ссавців у житті людини; учні застосовують знання про особливості ссавців для обґрунтування заходів їх охорони, для утримання ссавців у штучних умовах та використання у сільському господарстві; учні роблять висновок про значення ссавців в екосистемах та в житті людини.

Обладнання:  

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1. Представники якої родини хижих ссавців мають п’ятипалі стопоходячі лапи?

А котячі    В куницеві

Б ведмежі    Г вовчі

2. Представники якої родини хижих ссавців підстерігають здобич в укритті?

А котячі    В куницеві

Б ведмежі    Г вовчі

3. Представники якої родини хижих ссавців пристосовані до проникнення у вузькі нірки і щілини?

А котячі    В куницеві

Б ведмежі    Г вовчі

4. До ластоногих ссавців не належить:

А морський котик   В гренландський тюлень

Б чорноморська афаліна  Г морж

5. Бегемоти та свині належать до:

А непарнокопитних   

Б нежуйних парнокопитних

В жуйних парнокопитних

Г жуйних непарнокопитних

6. До непарнокопитних ссавців належать:

А тапір    В антилопа

Б олень    Г кабан

7. До людиноподібних мавп не належать:

А гібон    В шимпанзе

Б горила    Г лемур

8. Представники якого ряду ссавців мають п’ятипалі кінцівки з дуже рухливими пальцями?

А Хижі    В Парнокопитні

Б Примати    Г Комахоїдні

2.3. Розгадування кросвордів.

Учні обмінюються кросвордами, які вони склали вдома.

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Тварини з давніх часів вважалися супутниками людини: вони давали їжу, захищали, були друзями або, навпаки, наводили своїм виглядом жах. У кожного народу були свої священні тварини, яким поклонялися, яких ретельно оберігали.

У деяких давніх племенах існував тотем — тварина, від якої велося походження племені. Індіанці та австралійці називали свої племена за тотемом: рід Вовка або Тигра. Усі вони вважали цих тварин своїм богом. Полювання на них було, звичайно ж, забороненим, і того, хто насмілювався порушити цю заборону, піддавали жорстоким тортурам або виганяли з ганьбою з племені.

Яке значення мають ссавці в житті сучасної людини? Це одне із запитань, яке ми розглянемо сьогодні на уроці.

Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Значення ссавців для людини. (Бесіда, повідомлення учнів, складання опорного конспекту.)

2. Охорона ссавців. (Розповідь учителя, складання опорної схеми, повідомлення учнів.)

3. Тваринництво. (Розповідь учителя, повідомлення учня, бесіда.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Фронтальна бесіда.

6. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями робить загальний підсумок проведеної на уроці роботи.

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Ссавці».

1

 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку