Урок "Значення травлення. Система органів травлення."

Про матеріал
Розробка уроку засвоєння нових знань за темою "Значення травлення. Система органів травлення."
Перегляд файлу

Біологія людини, 8 клас

За підручником Н.Ю.Матяш, Л.І.Остапченко та ін.

Урок - 19

Тема: Значення травлення. Система органів травлення.

Мета:

  • навчальна - дати учням поняття про значення травлення, загальну будову травної системи, функції травної системи, медичні методи дослідження стану травної системи людини
  • виховна - виховувати бережливе ставлення до власного здоров´я, розуміння впливу травної системи на загальний стан організму, усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи
  • розвивальна - розвивати логіку, критичне мислення, вміння аналізувати, синтезувати знання, робити висновки

Предметні компетентності, якими оволодіють учні: здоров´язбережувальна, екологічна, соціальна, уміння вчитися.

Обладнання і матеріали: таблиця будови травної системи людини, муляжі ротової порожнини, шлунку, кишечника, відеофрагменти, підручник.

Ключові поняття і терміни: шлунково-кишковий тракт (ШКТ), порожнинне травлення, пристінкове травлення, травний канал, травний тракт, травні залози.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Структура і хід уроку:

І Актуалізація опорних знань

Питання для актуалізації опорних знань:

  1. пригадайте, яка будова травної системи ссавців?
  2. які особливості будови зубів ссавців і як це пов´язано із типом їх харчування?
  3. які методи використовують для вивчення будови людського організму?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

ШКТ в цифрах
  • Довжина травного тракту людини -  майже 10 метрів.
  • Загальна площа поверхні тонкого кишечника складає близько 250 м2.
  • Кишечник заселений мікроорганізмами, загальна вага яких становить близько 2,5кг.
  • Місткість (об´єм) шлунка дорослої людини близько 1л.
  • До 10% щоденних енерговитрат йде на перетравлення їжі. Найбільше калорій потрібно для перетравлення білків і алкоголю.
  • Щодня в товсту кишку потрапляє близько 7-8 літрів рідини. Це вода, основні солі, ферменти, слиз, жовч. Виходить же з товстої кишки всього до 100 гр.
  • В організмі дорослої людини щодня виробляється близько 1,7 л слини.
  • Нейбільша залоза в організмі - печінка - виконує близько 500 різних функцій, вона не тільки фільтрує все, що потрапляє в організм, але також виробляє жовч, зберігає поживні речовини і багато іншого.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

ІV Вивчення нового матеріалу (пояснення супроводжується демонстрацією будови травної системи на плакатах та навчальних муляжах)

План викладення нового матеріалу:

  1. Що таке травлення.
  2. Загальна будова травної системи.
  3. Функції травної системи.
  4. Способи дослідження функцій травної системи людини.

V Первинне закріплення знань

1. Індивідуальна робота з картками. Учні самостійно за допомогою підручника підписують схему будови травної системи. Після того, як всі учні підписали малюнок, проводиться спільна перевірка.

C:\Users\Админ\Desktop\1\Без названия.png

2. Біологічний диктант. Учитель зачитує визначення, а учні в робочий зошит записують функцію травної системи:

  1. ця функція здійснюється завдяки бар'єрній функції шлунково-кишкового тракту (бактеріоцидна, дезінтоксикаційна) та рефлекторним механізмам (захисна функція)
  2. ця функція забезпечує захоплення їжі, її подрібнення, перемішування з травними соками, просування травним трактом та виведення неперетравлених решток (рухова функція)
  3. ця функція забезпечує розщеплення складних хімічних сполук на простіші - полімерів на мономери (функція розщеплення)
  4. ця функція полягає у виведенні з організму продуктів травлення, які можуть бути отруйними для організму або не потрібні йому (функція виділення)
  5. ця функція забезпечує вироблення травних соків, ферментів, слизу, гормонів, що регулюють травні процеси (секреторна функція)
  6. ця функція забезпечує перехід води, мінералів, вітамінів, мономерів із просвіту кишечника в кров´яне русло або лімфу (функція всмоктування)

 Після завершення біологічного диктанту учні обмінюються зошитами і перевіряють відповіді разом із вчителем, виставляють оцінки - за кожну правильну відповідь по 2 бали.

 

VІ Рефлексія і підбиття підсумків уроку

Технологія "Уявімо, що..."

 Цей прийом розвиває в учнів гіпотетичне мислення, вміння робити припущення, аналізувати. Наприкінці уроку вчитель каже дітям: «Уявімо, що людство не знало б будови і функцій травної систем. Яким би було наше сьогодення без цих знань?». Діти озвучують свої версії відповідей.

 

VІІ Домашнє завдання

Вивчити §8 підручника. Письмово в робочих зошитах виконати тести на сторінці 43.

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку