Урок "Знаходження дробу від числа", Презентація, Технологічна карта

Про матеріал
Розробка дистанційного уроку з математики в 5 класі за темою "".Знаходження дробу від числа
Перегляд файлу

Технологічна карта дистанційного уроку

з математики, 5 клас

учителя Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 70 Харківської міської ради Харківської області

Філюнкіної Галини Володимирівни

Тема уроку: Знаходження дробу від числа.

Технологічна карта уроку

Етапи

Зміст діяльності

Завдання учням

Тестування

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Відповісти на питання. Слайд № 4
  2. Виконати роботу. Слайд № 5

 

Самозанурення

Вивчення нового матеріалу

  1. Переглянути відео за посиланням;
  2.  Робота з підручником.
  3. Узагальнення отриманих знань. Слайд № 6
  1. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=imwVDApdVVo 

  (7 хв.51сек)

  1. Опрацювати матеріал підручника с.158

 

Розв’язування  вправ

  1. Робота в парах (відповіді на питання)
  2. Розв’язати вправи  письмово (взаємоперевірка)
  3. Розв’язати вправи з підручника (групова).

 

Відповісти на питання

 Слайд № 7

Розв’язати вправи письмово № 1-3:

№ 1. Знайти від розгорнутого кута.

№ 2. Знайти від прямого кута.

№ 3. У класі 30 учнів. відвідує гурток з математики, а   від тих учнів, що не відвідують гурток з математики, відвідує гурток з малювання, а решта - танцювальний гурток. Скільки учнів відвідує танцювальний гурток? (Слайд № 8)

Розв’язати вправи з підручника № 710, № 712.

 

Контроль

Завдання № 4 «Перевір себе» в тестовій формі

Домашнє завдання

Виконати тестові вправи з підручника с. 187-188.

Виконати завдання з підручника: № 711, № 713.

 

 

Мета уроку: формування в учнів здібностей до самостійної діяльності при вивченні теми «Знаходження дробу від числа», розширення знань учнів з теми «Звичайний дріб»;

Виховання комунікативних здібностей учнів, толерантного ставлення одне до одного, уміння висловлювати власну думку.

Задачі уроку: створити алгоритм знаходження дробу від числа, розглянути приклади його застосування

  • Розвивати увагу, пам’ять, уміння міркувати та аргументувати свої дії під час розв’язування вправ;
  • Розвивати пізнавальний інтерес до предмета;
  • Створювати позитивний настрій на уроці шляхом застосування активних форм ведення уроку;
  • Формувати комунікативні вміння учнів під час проведення групової, парної та фронтальної роботи на уроці.

Технологія, що застосовується:технологія діяльнісного методу.

Методи організації роботи: словесні методи (бесіда ), наочні (демонстрація, відео презентація), проблемно-пошуковий, метод рефлексивної самоорганізації (діяльнісний метод).

Форми організації роботи: колективна (фронтальна), індивідуальна.

Очікувані результати діяльності: учні повинні вміти знаходити дріб від числа; грамотно висловлювати свої думки в усній та в письмовій формі, здійснювати пошук, систематизувати, аналізувати та класифікувати інформацію, використовувати джерела інформації, навчальну літературу.

Необхідне обладнання: комп’ютер.

Дидактичне забезпечення уроку: комп’ютерна презентація.

 

ХІД УРОКУ

-Вітаю вас, мої любі учні! Пролунав веселий дзвоник. Час розпочати урок.

 

Останній дзвоник – Школа 13

  1.  Самовизначення до діяльності

Джон фон Нейман  говорив: «Якщо люди відмовляються вірити в простоту математики, то це тільки тому, що вони не розуміють всієї складності життя».

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/JohnvonNeumann-LosAlamos.jpg

Джон фон Нейман (1903-1957)

Після кожного уроку невизначеності у світі математики для нас стає все менше, а здобувати знання – це прекрасно.

2. Актуалізація теоретичних знань

Розпочнемо з питань на повторення:

1. Що означає дробова риска у звичайному дробі?

2. Що означає знаменник дробу?

3. Що означає чисельник дробу?

4. Який дріб правильний?

5. Який дріб неправильний?

6. Порівняти правильний дріб з одиницею.

Відповіді:

1- ділення; 2 - на скільки рівних частин поділили дане число; 3- скільки однакових части взяли; 4- якщо чисельник менше знаменника; 5- якщо чисельник більше або дорівнює знаменнику; 6 – правильний дріб менше одиниці.

3. Перевірка домашньої роботи.

Виконати тестову роботу

  1. Виписати правильні дроби:

А

Б

В

  1. Виписати дроби які більше або дорівнюють одиниці:

А

Б

В

  1. Записати у вигляді неправильного дробу .

А

Б

В

  1. Перетворити на мішане число дріб  .

А

Б

В

  1. Обрати правильні порівняння дробів

А

Б

В

Відповіді: 1- В; 2- А; 3-Б; 4 – Б; 5-А, Б

4.  Постановка навчальної задачі

Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=imwVDApdVVo    (7 хв.51сек)

 

Які у вас виникли питання?

Учитель узагальнює:

якщо ми маємо деяке число, тоді, щоб знайти його частину, виражену дробом, треба:   

 число : знаменник · чисельник

Учитель: зверніть увагу, якщо в результаті знаходження дробу від числа ми отримали значення менше даного числа, тоді дріб правильний, якщо значення більше або дорівнює даному числу, то дріб неправильний.

 Правильність сформульованого правила перевіримо на розв’язанні прикладу 2 за підручником с. 158.

 

  1. Закріплення навчального матеріалу.

Відповісти на питання:

  • Як знайти дріб від числа арифметичним способом?
  • Як знайти дріб від числа алгебраїчним способом?
  • Чи правильно знайдено від 12, якщо 12:2*3?
  • Чи правильно знайдено від x, якщо x:b*a?
  • Розв’язування вправ усно: 1) Знайти від 15; 2) Знайти від 21.
  • Розв’язування вправ  письмово:

№ 1

Знайти від розгорнутого кута.

Розгорнутий кут має градусну міру 1800, отже

180:18*5=500.

Відповідь: 500

№ 2

Знайти від прямого кута.

Прямий кут має градусну міру 900, отже

90:18*5=250.

Відповідь: 250

№ 3

У класі 30 учнів. відвідує гурток з математики, а   від тих учнів, що не відвідують гурток з математики, відвідує гурток з малювання, а решта - танцювальний гурток. Скільки учнів відвідує танцювальний гурток?

  1. 30:10*6=18 (учнів) займається в математичному гуртку,
  2. 30-18=12 (учнів) займається малюванням та танцями.
  3. 12:3*2=8 (учнів) займається малюванням;
  4. 12-8=4 (учні)

Відповідь: 4 учні займаються в танцювальному гуртку.

  • Розв’язати вправи з підручника № 710, № 712.

№ 710

  1. 612:17*5=180 (т) ячменю дісталося Івану,
  2. 612-180=432 (т) ячменю залишок,
  3. 432:16*9=243 (т) ячменю дісталося Назару,
  4. 432-243=189 (т) ячменю дісталося Тарасу.

Відповідь: 189 тон ячменю дісталося Тарасу

№ 712

  1. 245:35*12=84 (кг) привезли апельсинів,
  2. 84:12*7=49 (кг) привезли мандаринів,
  3. 84+49=133 (кг)

Відповідь: для дитячого санаторію привезли 133 кілограми апельсинів і мандаринів разом.

 

  1. Рефлексія навчальної діяльності на уроці (підсумок уроку)

Вчитель: повернімося до мети уроку.

-  Чи досягли ми мети уроку?

- Який результат нашої діяльності на уроці?

- Сформулюйте правило знаходження дробу від числа.

- Де використовується це правило?

Домашнє завдання. Виконати завдання з підручника: № 711, № 713.

За бажанням: розв’язати задачу від Мудрої Сови № 722 підручника з математики.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку