Урок «Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я»

Про матеріал
Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (працювати з текстовою інформацією, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, здійснювати навчальну діяльність у взаємодії); здоров’язбережувальну компетентністі (удосконалення духовної складової здоров’я); загальнокультурну компетентність ( особливості толерантного спілкування). Формувати предметні компетентності: розглянути самостійність, як найбільшу проблему нашого часу; розкрити причини самотності та необхідності мати друга; формувати вміння спілкуватися та дружити, будувати правильні відношення.
Перегляд файлу

Основи здоров′я

4клас

Тема: «Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я»

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (працювати з текстовою інформацією, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, здійснювати навчальну діяльність у взаємодії); здоров’язбережувальну компетентністі (удосконалення духовної складової здоров’я); загальнокультурну компетентність ( особливості толерантного спілкування).

   Формувати предметні компетентності: розглянути самостійність, як найбільшу проблему нашого часу; розкрити причини самотності та необхідності мати друга; формувати вміння спілкуватися та дружити, будувати правильні відношення.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок – тренінг

Завдання: учні повинні:

  • знати, що таке дружба;
  • наводити приклади, як дружба впливає на здоров’я людини;
  • складати правила товаришування

Обладнання: мультимедійна презентація № 2, колажі, ножиці,клей, контейнери з олівцями, конверти з завданнями.

                        Хід тренінгу

І. Вступна частина

Привітання

  • Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

Повторення правил роботи під час тренінгу

  • Для успішної роботи на сьогоднішньому уроці  нам теж необхідно

укласти правила – правила яких ми з вами будемо дотримуватися. Запропонуйте, будь ласка, правила, які, на вашу думку, найбільш потрібні нам сьогодні.

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати.
  • Не критикувати .
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Поважати думку іншого.
  • Бути активними.

- Приймаємо такі правила. Дякую. Тепер на вушко побажайте один одному щось хороше, приємне, підтримайте один одного на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 - Подолайте «Лабіринт» і прочитайте про що говоритимемо на сьогоднішньому уроці. 

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

Добре тому жити, хто вміє дружити.

  • Як ви розумієте  прислів′я  ?
  • Який об’єкт будемо досліджувати?

 

 

1.«Галявина очікувань»

Пропоную Вам взяти квіточки , що лежать на парті та посадити на галявині Дружби. Напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, чого надієтесь навчитись, дізнатись та прикріпіть квіточку.

 (Діти виходять і зачитують, перед тим, як повісити на плакаті.)

 - Я бажаю, щоб усі ваші надії, очікування збулися.

2. Бесіда

Наші гості хочуть перевірити вас, чи вмієте ви знайомитися, дружити і чи знаєте ви, який він – справжній друг?

 Тема. «Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я»

  • Виконуючи завдання ми спробуємо все дізнатися про дружбу.   Сьогодні ще будемо  говорити   про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби, навчимося знайомитись та спілкуватись як друзі.

 

  1. План уроку
  2. Віео «На сходинках» Створення проблемної ситуації

      Інтерактивна вправа « Мікрофон»
-Діти, а як ви розумієте слово «дружба»? 
- Ми спитали в учнів нашої  школи, що таке дружба?

- Ось послухайте, що вони сказали? (Відео - інтерв’ю.)

- Розуміють діти, що означає слово дружба?

- Я впевнена, що не тільки розуміють, а й уміють дружити.

- Доберіть синоніми до цього слова. ( Засвіти «Сонечко»,напиши слово на промінчику та прикріпи Дружба –це…) 

Слова  на дошці або на екрані з’являються після відповідей.

( товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка,співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода та ін..)

  1. Інформаційне повідомлення

Отже, дружба — це стосунки між людьми, основою яких є взаємна симпатія, довіра, щирість, взаєморозуміння, спільні інтереси й захоплення. Людей,  у відносинах яких є  повага один до одного,  взаєморозуміння, існує взаємодопомога, то їх  називають друзями. Саме друг завжди  допоможе  у  біді, захистить, підтримає.

  1. Бесіда

У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні. Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

  Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг»

-  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.  У вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш».  Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

  1. Робота в підручнику. Прочитаємо статтю ( ст.61)
  • Який зв'язок між дружбою та здоров′ям ?
  • Одягни дерево дружби пелюсточками ввічливих слів.Щоб мати справжніх друзів , потрібно вміти дружити, прочитай порадничок , що для цього треба, ст..62

Зміцни корінчики «дерева Дружби», напиши поради, які найбільше сподобались.

Фізхвилинка

Практичний блок

8. Робота в групах. Рольова гра «Будьмо знайомі»

- А з чого, на вашу думку, починається дружба? (міркування дітей)

( із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди, із веселої гри, з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.)

- Але спочатку потрібно звичайно познайомитися. Наші групи пропонують свої варіанти знайомства: з однолітком, з дорослою людиною, з учнями сусіднього класу.

- Ось так відбувається знайомство, яке може бути початком дружніх стосунків дітей. Дякую вам, діти.

9.  Групова робота. Вправа «СПРАВЖІЙ ДРУГ»  (силуети людини)

- Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг? 

- Давайте спробуємо його створити? (фігурки  «Бінго» - силует людини).

- Візьміть силуети людини, напишіть на різних частинах фігурки ті риси, які б ви хотіли бачити у своєму другові

На плакаті створимо композицію « Справжній друг»

- Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас.

- Уміння обирати надійних і вірних друзів, установлювати і підтримувати дружні стосунки  - є однією з найважливіших життєвих навичок. Але, щоб мати друзів, потрібно й самому навчитися дружити.

Друг- доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, щирий, чесний, чуйний, тактовний.

  1. Презентація думок

Кожен з вас хоче мати друга, хоче для когось бути вірним другом, хоче набути тих якостей, які допомагали б дружити.

Вправа   арт- скринька «Яка  дружба?» (Відчуття)

 - Як  пахне дружба? Яка вона на дотик?  На смак?

- З  якою погодою ви б порівняли дружбу?

- З  якими тваринами можна пов'язати слово дружба?

- Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу? ( Словесне  малювання )

- Замалюйте дерево вашої дружби таким кольором, якою ви уявляєте дружбу.

Робота в підручнику» Ознаки дружніх стосунків»

Підручник ст..62

  • Які ознаки дружніх стосунків? Виберіть найціннішу ознаку і пошепки промовте її.

11. Інтерактивна вправа «Протилежності»

-  Давайте дітям допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.     (На дошці вивішуються малюнки для 1- го ряду, 2 - го ряду, 3- го ряду. Діти з конвертів обирають  потрібні слова - якості та наклеюють  їх  на свої малюнки.)

  • Розкладіть слова з конвертів на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками. Слова з позитивними рисами характеру прикріпіть на дереві.

У конвертах знаходяться такі слова: доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність.

  • Всі погані риси характеру, вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.

«Помічники» дружби.(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність, любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )- Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?

«Вороги» дружби (жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість).

-  Подивіться на свої малюнки, зробіть, будь ласка, висновок: Чи легко бути другом?     (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною)

-  Отже, хочеш мати друга - будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини,що знаходиться поруч , сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Поміркуй !!! Через що руйнуються дружні стосунки?

Мирилки


Мирилка летіла, 
На плече сіла, 
Сказала тихенько: 
- Миріться швиденько! 


Битися - не билися, 
Трохи посварилися, 
Потім посміялися, 
Друзями зосталися

 

Дай скоріш мізинчик свій, 
Зачепи його за мій. 
Мізин-мізин-мізинець - 



Помирив нас, молодець! 
Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Мімічна гімнастика(емоційний відпочинок)

- Посміхніться один одному.

- Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.

- А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?

(Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)

 -Що  ви  відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам?

( Діти діляться своїми враженнями.) Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

  1. Робота в групах. Вправа «Порада»

Групи знайомляться із листом від Оленки.

У мене є подруга, із якою я давно вже дружу. Ми живемо на одній вулиці, наші будинки стоять поруч. Я з нею ділюсь секретами і таємницями. Але  дізналась, що вона  всім розповідає, що  дружить зі мною лише тому, що ми  живемо поруч. А головне, каже, що я не вмію тримати секрети і мені не можна довіряти. Порадьте мені, як їй пояснити, що я не така,адже я хочу з нею дружити.

Діти працюють у групах. Підготовлені поради зачитують.

Висновок. З друзями завжди має бути цікаво і весело, найважливіше в дружбі – уміння зберігати таємниці.

  1. Гра «Долоньки доброти». (3 хв) Робота в парах

«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! У вас на парті лежать ваші долоньки. Ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі  слова про вашого  друга. Хто бажає зачитати. Прикріпіть долоньки на ваш колаж.

  1. Додаткові завдання

   Вправа «Правильний вибір»

  • А чи завжди ви погоджуєте з думкою товариша?
  • А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- І зараз пропоную зіграти у гру «Правильний вибір».  Якщо ви згідні із почутою думкою, то піднімайте зелений сигнал, а якщо ні – то червоний.

1. Друг не обманює своїх друзів.

2. Дружить тільки для власної вигоди.

3. Завжди готовий захистити друга і допомогти йому.

4. Підбиває друга на погані вчинки.

5. Відмовляється від небезпечних пропозицій і відмовляє свого друга.

6. Міняє друзів, ніби рукавички.

7. Намовляє проти інших дітей.

8. Не розкриває таємниць, які йому довірив друг.

9. Має гарні іграшки, але нікому їх не дає.

(похвалити за правильні відповіді)

  • Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, правдивості,  взаємоповазі.

 

  1. Вправа « Для чого потрібна дружба?» (5 хв)

У кожного з вас є своє уявлення про дружбу. Зараз у вас буде нагода перевірити та уточнити свої думки з цього приводу.

У нас в класі в різних кутках лежать картки з висловлюваннями про дружбу. Ваше завдання вибрати той вислів, який найбільше відповідає вашому уявленню про дружбу та зупинитися біля цієї картки.

Яке висловлювання вибрала ваша група. Зачитайте його та поясніть чому саме цей вислів ви обрали.

Картки

 Друг завжди розуміє мене.

Друг ніколи не образить мене.

 Друг завжди допоможе.

Друзі діляться між собою секретами.

ІІІ. Заключна частина

  1. Зворотній зв'язок ( результат очікування).

- Підходить до завершення наш урок. Чи справдилися ваші очікування ми зараз побачимо.

      2. Прощання.  Вправа «Долоньки настрою» ( діти стають колом)

 - Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди.

 І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб».

Взявшись за руки, пропоную скріпити нашу дружбу міцним стисканням рукпромова слів «Давайте жити дружно!»)

Передайте свій настрій і нашим гостям, подарувавши їм посмішку  дружби .

Продукт уроку

Колаж «Галявина Дружби»

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Natalya Karabut
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
3624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку