Урок "Знайомство з прийомом округлення"

Про матеріал
Урок розроблено з метою формування обчислювальних навичок додавання і віднімання у межах 20 , знайомство з прийомом округлення. Форма проведення уроку - віртуальна екскурсія. Під час проведення були використані методи роботи в парах, в групах, прийом "питання - відповідь", "гойдалки"
Перегляд файлу

Тема. Знайомство з прийомом округлення.

Мета. Формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах  20, активізувати знання складу чисел, доповнення числа; ознайомлення з прийомами округлення ; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати повагу, бережне ставлення до природи.

Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Віртуальна екскурсія.

Особливості проведення. Використання інтерактивних технологій.

Методи. Робота в парах, робота в групах, прийом «питання – відповідь», «гойдалки»,

                     

 

                                   Хід  уроку

І. ОК

             - У нас є гарне усміхнене сонечко в класі. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер посміхніться один одному. Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали весь урок. Якщо ми будемо працювати з гарним настроєм , то досягнемо гарного успіху під час роботи.

     Наш урок математичний

     І цікавий, і незвичний

     Вирушаємо у путь

     Нас цікаві справи ждуть.

     Тож гарненько всі сідаймо,

     І урок розпочинаймо.

ІІ. МНД (створення ситуації успіху)

  • Сьогодні  у нас незвичайний урок. Запрошую усіх дітей та гостей вирушити на екскурсію у природу. Подорож ця далека, цікава, захоплива, тому із собою ми візьмемо сміливих, дружних, кмітливих.
  • Ось маршрут екскурсії:
  1.          Парк Математичний
  2.          Кленова алея
  3.          Чудовий  виноградник
  4.          Казковий сад
  5.          Мудрий ліс
  6.          Поле чудес

ІІІ. АОЗ

  • Першим об’єктом нашої екскурсії є парк Математичний, де треба перевірити чи всі готові до подорожі.
  1. Усне опитування

(Вчитель назначає із учнів  5 помічників, які отримують по одному

запитання та по 10 смайликів, що отримують опитувані учні за правильні відповіді)

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Який закон додавання ви знаєте?
  • Як знайти периметр фігури?

Вчитель . Давайте оплесками подякуємо тим, хто відповів правильно. Отож парк Математичний для  нас відкритий.

У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо на ньому покататися, але треба виконати завдання.

          2.Усний рахунок

На кожному з вагонів є числа . Назвіть їх та дайте характеристику.

56                       52

75                       99

84                       63

  • Щоб  наш потяг рушив по парку, нам треба розташувати їх в парку зростання.
  • Назвіть найбільше число, найменше.
  • Назвіть числа шостого десятка.
  • Попереду видніється Кленова алея. Подивіться яка вона гарна. А чи знаєте ви чому вона так названа?
  • Тут ми затримаємося на кілька хвилин, помилуємося красою та виконаємо хвилинку каліграфії.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Запишіть число, класна робота

Вітер віє – повіває

Листя в клас нам намітає.

Ви листочки розгорніть

Та число скоріш назвіть.

( на листках      20 і 5         20 і 30         4 і 9      8 і 40       3 і 6)

Запишіть ці числа каліграфічно в зошити.

Перевірка:  25  50  13  48  9

ІV. ВНМ

Ось ми з вами дійшли до плантації  Казкового винограду.

  • Як ви думаєте, які рослини ростуть у виноградниках? А хто такий виноградар?  Так от господар виноградника хотів пригостити вас гронами винограду з завданнями, але грона розсипалися. Допоможіть , будь ласка, їх зібрати.
  1. Доповни число…

 

8

 

 

9

6

 

 

7

 

5

5

 

 

3

4

 

2

 

9

 

4

 

 

7

 

6

10                   11                                     12                    

 


 

    

8

 

 

7

9

 

13                                           14

 

9

 

 

5

6

 

 

(У дітей на партах по одній ягідці винограду, вони повинні прикріпити ягідку до грона)

  • Ой, як швидко ви впоралися. Подякуємо один одному за плідну працю, потисніть партнеру руку.
  1. Оголошення теми уроку
  • Продовжимо нашу екскурсію. Наступним об’єктом нашої екскурсії Казковий сад. А сад повний круглих плодів. Що ж це може бути?
  •  І сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомом округлення чисел. Цей прийом застосовується для усних обчислень.
  1. Робота над новим матеріалом.

а) Бесіда

- Пригадайте, які числа називають круглими? Наведіть приклади.

- Погляньте, які чудові яблука є в Казковому саду.

10       36           20         50             54       40

  • Серед запропонованих назвіть круглі числа.
  • Які числа зайві? ( 32 і  68)
  • Яке найближче кругле число до числа 36?
  • Яке найближче кругле число до числа 54?

Ось такий процес наближення числа до ближчого круглого числа називається прийомом округлення. Щоб завжди правильно округлювати числа існує правило:

          Якщо число закінчується цифрами 1,2, 3, 4 то округлюють його до меншого круглого числа.

            А якщо число закінчується цифрами 5, 6, 7, 8,9 то округлюють до більшого круглого числа.

  • Подивіться уважно на схему та повторіть як правильно виконати округлення чисел.

(відповіді дітей)

  • Ось погляньте яке послання нам надійшло від птахів Казкового саду. Хто може розшифрувати це послання? (заслуховую варіанти дітей)

 

 

__20___21___22___23___24___25___26___27___28___29___30__

 

Я думаю ви правильно розшифрували це послання, числа 24, 23, 22, 21 округлюємо до числа 20, а числа 25, 26, 27, 28, 29 округлюємо до числа 30.

Ви зрозуміли підказку а от я не розумію до якого числа округлити число 47?

А число 64?

     б) Записування прийому округлення

- Записувати  числа, які нам треба округлити ми будемо так:

 

 

4.Фізкультхвилинка.

Всі ви гарно потрудились

І, мабуть трохи стомились.

Тож настав час відпочинку –

Проведем фізкультхвилинку.

( під музичний супровід)

V. ЗНМ

- Ось так непомітно ми дійшли з вами до наступного об’єкту нашої екскурсії – Казкового лісу. Це місце незвичне, тому пригод нас чекає тут багато. Перше завдання ми повинні виконати за допомогою кубків LEGO. 

 1. Робота з LEGO

- У вас на партах пірамідки LEGO, виберіть два  кольори : червоний та зелений.

Я показую число, а ви піднімаєте відповідну цеглинку, на допомогу вам буде ось ця підказка. Але пам’ятайте в лісі треба дотримуватись тиші, тому працюємо тихенько, без розмов та галасу, тільки голівки думають, а ручки підіймають.

 

                        45, 63, 81, 58, 97, 33,  76, 42, 74, 88, 32,51, 99

  • Я бачу, що ви не всі запам’ятали правило, хто пояснить ще раз.

2.Гра «Ти мені – я тобі»

- Наступне завдання від Казкового лісу на шишках. Ви отримуєте шишку з білим листочком. На одному боці ви записуєте любе двозначне число і вибираєте кому б хотіли його відправити (віддаєте), той хто отримав шишку з іншого боку пише ручкою до якого числа треба округлити і віддає шишку назад. Коли ви отримали шишку назад і перевірили чи все правильно, то разом повертаєте її до кошика, і витягуєте букву.

 

(робота в парах)

  1. Робота над задачею.
  • Із отриманих букв складіть слово. ( З А Д А Ч А)
  • Складіть задачу за коротким записом.

Горіхів – 8

Грибів – 5

Разом - ?

  • Про що йде мова в задачі?
  • Скільки у дуплі горіхів?
  • Скільки грибів?
  • Що в задачі запитують?
  • Чи можемо ми відповісти на запитання задачі?
  • Яка це задача проста чи складна?
  • Якою дією ми розв’яжемо цю задачу?
  • Складіть вираз.
  • Сформулюйте відповідь до задачі.
  • Запишіть розв’язання та відповідь у зошити.
  • Давайте складемо обернену задачу. Змініть умову задачі так, щоб шуканим були гриби.

Горіхів – 8

Грибів – ?

Разом - 13

  • Розкажіть умову нової задачі. Що відомо в задачі?
  • Що треба знайти?
  • Якою дією?
  • Яке буде розв’язання? (13 – 8 =5)

Мудрий ліс задоволений вашою роботою та прощається з вами . Наступним нас зустрічає Поле чудес.

В різних куточках нашого класу стоять скриньки, на яких написані круглі числа. На партах у вас є позначки певного кольору, вам треба взяти цеглинку LEGO такого ж кольору та об’єднатися  у групи за кольорами.

               Кожна група отримує свій овоч, на якому записане число, ваше завдання разом вирішити до якого круглого числа ви його округлите в таку коробку треба покласти.

                                40                          20                          30                       80

Зелений           35, 41                      19, 21                          25, 31                    75,  81    

Жовтий            36,42                      18,24                           26,32                     76, 82

Червоний        37,43                        17, 22                         27, 33                    77, 83         

Синій                38,44                       16, 23                         28, 34                     78,84

 

  • Давайте перевіримо чи ніхто не помилився. Чудове завдання від Поля Чудес.
  • Чи сподобалася вам математична екскурсія. Я теж задоволена вашою роботою, кмітливістю та уважністю. А мешканці Мудрого лісу звертаються до вас з великим проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили в лісі тільки стежками та протоптаними тропами, не галасували, не розводили багаття. Оберігали їхній спокій.

VІ. ДЗ

  •  Щоб стати такими мудрими, як вони, вам вдома виконати завдання 4 на сторінці 43. 

VІІ. ПУ

 1.Рефлексія

- Оцініть свою  роботу на уроці, виберіть відповідну цеглинку.

- Давайте створимо піраміду нашого настрою.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку