Тема. Знайомство з прийомом округлення.
Мета. Формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 20, активізувати знання складу чисел, доповнення числа; ознайомлення з прийомами округлення ; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати повагу, бережне ставлення до природи.
Тип уроку. Комбінований.
Форма проведення. Віртуальна екскурсія.
Особливості проведення. Використання інтерактивних технологій.
Методи. Робота в парах, робота в групах, прийом «питання – відповідь», «гойдалки»,
Хід уроку
І. ОК
- У нас є гарне усміхнене сонечко в класі. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер посміхніться один одному. Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали весь урок. Якщо ми будемо працювати з гарним настроєм , то досягнемо гарного успіху під час роботи.
Наш урок математичний
І цікавий, і незвичний
Вирушаємо у путь
Нас цікаві справи ждуть.
Тож гарненько всі сідаймо,
І урок розпочинаймо.
ІІ. МНД (створення ситуації успіху)
ІІІ. АОЗ
(Вчитель назначає із учнів 5 помічників, які отримують по одному
запитання та по 10 смайликів, що отримують опитувані учні за правильні відповіді)
Вчитель . Давайте оплесками подякуємо тим, хто відповів правильно. Отож парк Математичний для нас відкритий.
У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо на ньому покататися, але треба виконати завдання.
2.Усний рахунок
На кожному з вагонів є числа . Назвіть їх та дайте характеристику.
56 52
75 99
84 63
Вітер віє – повіває
Листя в клас нам намітає.
Ви листочки розгорніть
Та число скоріш назвіть.
( на листках 20 і 5 20 і 30 4 і 9 8 і 40 3 і 6)
Запишіть ці числа каліграфічно в зошити.
Перевірка: 25 50 13 48 9
ІV. ВНМ
Ось ми з вами дійшли до плантації Казкового винограду.
8 |
|
|
9 |
6 |
|
|
7 |
|
5 |
5 |
|
|
3 |
4 |
|
2 |
|
9 |
|
4 |
|
|
7 |
|
6 |
10 11 12
8 |
|
|
7 |
9 |
|
13 14
9 |
|
|
5 |
6 |
|
(У дітей на партах по одній ягідці винограду, вони повинні прикріпити ягідку до грона)
а) Бесіда
- Пригадайте, які числа називають круглими? Наведіть приклади.
- Погляньте, які чудові яблука є в Казковому саду.
10 36 20 50 54 40
Ось такий процес наближення числа до ближчого круглого числа називається прийомом округлення. Щоб завжди правильно округлювати числа існує правило:
Якщо число закінчується цифрами 1,2, 3, 4 то округлюють його до меншого круглого числа.
А якщо число закінчується цифрами 5, 6, 7, 8,9 то округлюють до більшого круглого числа.
(відповіді дітей)
__20___21___22___23___24___25___26___27___28___29___30__
Я думаю ви правильно розшифрували це послання, числа 24, 23, 22, 21 округлюємо до числа 20, а числа 25, 26, 27, 28, 29 округлюємо до числа 30.
Ви зрозуміли підказку а от я не розумію до якого числа округлити число 47?
А число 64?
б) Записування прийому округлення
- Записувати числа, які нам треба округлити ми будемо так:
4.Фізкультхвилинка.
Всі ви гарно потрудились
І, мабуть трохи стомились.
Тож настав час відпочинку –
Проведем фізкультхвилинку.
( під музичний супровід)
V. ЗНМ
- Ось так непомітно ми дійшли з вами до наступного об’єкту нашої екскурсії – Казкового лісу. Це місце незвичне, тому пригод нас чекає тут багато. Перше завдання ми повинні виконати за допомогою кубків LEGO.
1. Робота з LEGO
- У вас на партах пірамідки LEGO, виберіть два кольори : червоний та зелений.
Я показую число, а ви піднімаєте відповідну цеглинку, на допомогу вам буде ось ця підказка. Але пам’ятайте в лісі треба дотримуватись тиші, тому працюємо тихенько, без розмов та галасу, тільки голівки думають, а ручки підіймають.
45, 63, 81, 58, 97, 33, 76, 42, 74, 88, 32,51, 99
2.Гра «Ти мені – я тобі»
- Наступне завдання від Казкового лісу на шишках. Ви отримуєте шишку з білим листочком. На одному боці ви записуєте любе двозначне число і вибираєте кому б хотіли його відправити (віддаєте), той хто отримав шишку з іншого боку пише ручкою до якого числа треба округлити і віддає шишку назад. Коли ви отримали шишку назад і перевірили чи все правильно, то разом повертаєте її до кошика, і витягуєте букву.
(робота в парах)
Горіхів – 8
Грибів – 5
Разом - ?
Горіхів – 8
Грибів – ?
Разом - 13
Мудрий ліс задоволений вашою роботою та прощається з вами . Наступним нас зустрічає Поле чудес.
В різних куточках нашого класу стоять скриньки, на яких написані круглі числа. На партах у вас є позначки певного кольору, вам треба взяти цеглинку LEGO такого ж кольору та об’єднатися у групи за кольорами.
Кожна група отримує свій овоч, на якому записане число, ваше завдання разом вирішити до якого круглого числа ви його округлите в таку коробку треба покласти.
40 20 30 80
Зелений 35, 41 19, 21 25, 31 75, 81
Жовтий 36,42 18,24 26,32 76, 82
Червоний 37,43 17, 22 27, 33 77, 83
Синій 38,44 16, 23 28, 34 78,84
VІ. ДЗ
VІІ. ПУ
1.Рефлексія
- Оцініть свою роботу на уроці, виберіть відповідну цеглинку.
- Давайте створимо піраміду нашого настрою.