Тема: Поняття про комп'ютерні презентації. Знайомство з програмою Microsoft PowerPoint.
Мета: Ввести поняття „презентація”, „комп’ютерна презентація”. Формувати уявлення про призначення презентацій та вміння працювати з ними; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати почуття гідності.
Базові поняття й Терміни: Презентація, комп’ютерна презентація, слайд, мультимедіа.
Хід уроку
Експрес-повторення опорних знань:
Отже, в документах можуть поєднуватись різні форми подання інформації (текстової, графічної, звукової, відео, ефектів анімації, елементів керування тощо). Такі документи називають мультимедійними.
На наступних уроках ми будемо працювати з програмою, яка дозволяє працювати з такими документами. Це програма підготовки презентацій з інтегрованого пакету Microsoft Office – PowerPoint.
Ознайомлення з планом-програмою теми.
Орієнтовний обсяг знань і вмінь (ознайомлення з стендом "Вивчаємо тему").
Під час вивчення даної теми потрібно буде виконати практичні завдання. В кінці теми – тематичне оцінювання – захист власних робіт. (Оцінювання вашої готової презентації).
а) Пояснення нового матеріалу.
Термін "презентація" має два значення. В широкому значенні презентація — це виступ, доклад, захист проекту, тощо. Кажучи узагальнено, представлення ідей, людей, виробів, матеріалів і послуг — це завжди презентація.
Один з напрямків підвищення ефективності презентацій — це використання технічних засобів. Найочевиднішими технічними засобами супроводу презентацій є наочні засоби (плакати з графіками, діаграмами, фотоматеріалами), також можуть використовуватися кіно-, відео- і діапроектори, комп'ютерна техніка, тощо.
У вузькому значенні термін "презентації" це електронний документ особливого роду. Презентація відрізняється від інших додатків пакету Microsoft Office комплексним мультимедійним змістом і особливими можливостями управління відтворенням. Відтворення може бути автоматичним або інтерактивним, у тому числі і дистанційним. Документи даного типу готують за допомогою спеціальних програмних засобів, але при цьому широко використовують і традиційні універсальні засоби, такі як текстові і табличні процесори, графічні редактори, засоби обробки звукової, відеоінформації та інші програми.
Презентація (від англ. presentation - подання, вистава) - це набір картинок-слайдів на певну тему, які зберігаються у файлі спеціального формату. На кожному слайді можна вміщувати довільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімації, стереозвук (як синтезований, так і записаний із мікрофона).
Сфера використання презентацій.
В навчальному процесі для:
В інших сферах діяльності для:
Робота з презентацією складається з таких етапів (пропонується опорна схема):
За структурою презентації поділяють на лінійні та розгалужені.
Презентації лінійної структури - послідовне відтворення слайдів.
Презентації розгалуженої структури дозволяють змінити порядок відображення слайдів шляхом використання гіпертекстові посилання.
Завантаження програми Microsoft PowerPoint:
Пуск - программы - Microsoft Office - Microsoft Office PowerPoint.
б) Встановлення зв'язків з вивченим матеріалом.
Учням слід нагадати, що у всіх програмах Windows операції зі створення, відкриття і зберігання документів виконуються практично однаково.
в) Самостійна робота.
Завдання. Порівняти інтерфейс Word з інтерфейсом PowerPoint, виявити спільні та відмінні елементи, заповнити таблицю
Назва |
Word |
PowerPoint |
Рядок заголовку |
+ |
+ |
Головне меню |
+ |
+ нові команди |
Робоче поле |
Аркуш |
слайд |
Панелі інструментів |
+ |
+ нові команди |
є) Ознайомлення з критеріями оцінювання майбутніх учнівських презентацій.
На цьому уроці учні отримують картку для оцінювання, завдяки якій вони можуть орієнтуватися, на що треба звернути увагу при створенні презентації.
Макс. к-сть балів |
Зміст |
Самооцін-ка |
Оцінка вчителя |
Оцінка учнів |
Середній бал |
1 бал |
Теоретичний матеріал |
|
|
|
|
1 бал |
Актуальність теми, призначення презентації |
|
|
|
|
1 бал |
Використання малюнків |
|
|
|
|
1 бал |
Використання таблиць, схем, діаграм |
|
|
|
|
2 бал |
Підбір та структура матеріалу, зміст |
|
|
|
|
2 бали |
Наявність анімаційних ефектів та їх доцільність |
|
|
|
|
1 бал |
Представлення проекту |
|
|
|
|
1 бал |
Відповіді на запитання |
|
|
|
|
2 бали |
Загальне оформлення |
|
|
|
|
|
Підсумок |
|
|
|
|
а) Бесіда
В ході бесіди з'ясовується, наскільки учні засвоїли поняття „презентація”, „комп'ютерна презентація”.
б) Самостійна робота учнів з комп'ютерами.
Інструктаж з техніки безпеки.
Опрацювати додаток 1, 2, конспект уроку.
Кожен учень, пригадавши тему та мету уроку, виявляє свої досягнення за перший урок.
Додаток 2. Вимоги до структури та змісту навчального матеріалу в презентації.
Вимоги до структури та змісту навчального матеріалу в презентації.
КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Макс. к-сть балів |
Зміст |
Самооцін-ка |
Оцінка вчителя |
Оцінка учнів |
Середній бал |
1 бал |
Теоретичний матеріал |
|
|
|
|
1 бал |
Актуальність теми, призначення презентації |
|
|
|
|
1 бал |
Використання малюнків |
|
|
|
|
1 бал |
Використання таблиць, схем, діаграм |
|
|
|
|
2 бал |
Підбір та структура матеріалу, зміст |
|
|
|
|
2 бали |
Наявність анімаційних ефектів та їх доцільність |
|
|
|
|
1 бал |
Представлення проекту |
|
|
|
|
1 бал |
Відповіді на запитання |
|
|
|
|
2 бали |
Загальне оформлення |
|
|
|
|
|
Підсумок |
|
|
|
|