9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Урок "Зображення на площині натюрморту з квітів чорнобривців»

Про матеріал
Матеріал до уроку-"Зображення на площині натюрморту з квітів чорнобривців".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу:

«Зображення на площині натюрморту з квітів чорнобривців»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Тема. Зображення на площині натюрморту з квітів чорнобривців.

Мета. Познайомити учнів з поняттям "натюрморт"; навчити іх зображувати чорнобривці у вазі; ознайомити з репродукціями картин Маріі Приймаченко; розвивати естетичний смак, логічне мислення, уяву, якісне мовлення, увагу, міцну пам'ять; працювати над формуванням окоміру, моторики руки виховувати бережливе ставлення до рослин рідного краю, вчити шанувати природу.

Обладнання:

  Художньо-технічне обладнання: акварель або гуаш, круглий пензель, білий папір формату А-4;

  Наочність;

-репродукція декоративного панно Маріі Приймаченко"Чорнобривці";

-фотоілюстрації чорнобривців ,поля з чорнобривцями;

-зображення послідовності виконання композиції стилізованих квітів чорнобривців з показом варіативного вирішення стилізованих квітів;

-зразки дитячих робіт| З малюнки);

-таблиця на дошку із словами  «панно» «Марія Приймаченко».

Хід уроку

І.Організаційний момент

Встали дітки підтягнулись,

Один одному так щиро посміхнулись,

На урок увагу не забудьте

Сіли всі рівненько,

Починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

   Учитель. Сьогодні я вирішила зробити вам подарунок із свого саду. Я принесла букет квітів, щоб прикрасити ним наш клас. Хто знає ,як називаються ці яскраві, різнокольорові квіти?

   Учні. Чорнобривці.

  Учитель. Що приваблює вас у цьому букеті?

   Учні. Різні кольори, жовтий, оранжевий.

   Учитель. Чому ці рослини називаються чорнобривці? Придивіться уважніше,торкніться їх пелюстків , обережно погладьте.(Ставлю перед кожною дитиною по квітці (в стакан з водою). Діти обдивляються пелюстки. Нюхають.)

   Учні. У чорнобривців пелюстки ніжні, схожі на бархат.

Вчитель (пропоную торкнутись кусочок оксамитової тканини, порівняти , відчути на дотик і на вигляд тканину та пелюстку). Чи мають запах ці рослини?

   Учні. У них різкий запах.

   Учитель. Які садові квіти сильно пахнуть?

    Учитель.  Які листки у чорнобривців?

   Учні. Темно-зелені,різні, красиві.

   Учитель.  Роздивіться уважно квіти, зверніть увагу на окрасу пелюстків, форму, величину квітів. Опишіть їх.

   Учні. У пелюстків яскрава окраса. Чорнобривці не закриваються у похмуру погоду, тому і в похмурий день клумба виглядає яскраво. В Німеччині за це назвали чорнобривці сонячними квітами, а на  Україні – чорнобривці. Чому ?

   Учні. У квітки на пелюстках є чорні плямки.

   Учитель. А ще їх називають циганочками. Чому?

   Учні. У циганок яскраві плаття . Чорнобривці теж яскраві . От чому їх назвали циганочками. III.Повідомлення теми І завдань уроку

    Учитель:     Діти ,  на сьогоднішньому уроці  ми  будемо малювати чорнобривці, як дарують світло і тепло.

IV. Робота над темою уроку

   5.1 Учитель :Діти, послухайте вірш про чорнобривці.

Заквітчали щедро осінь

Чорнобривців квіти милі,

Запашні руді близнята.

Задивились в неба просинь,

Мов злетіти ввись хотіли,

Жовто-кар оченята.

Ніби полум'я заграви,

Над дворами, над садками

Хмуру осінь полонили.

Ніжні кошики яскраві

Запашними пелюстками

В теплім вітрі налетіли.

Хмари сутились сердиті,

Вниз лили дощі без ліку,

Аж самі негод лякались,

Та в дощах осінніх вмиті,

Чорнобривці ясноликі

Яскравіше усміхались

Холодів прийшла навала

і для квіточок вогненних

Принесла прогноз невтішний,

Осінь звістку заховала,

 З чорнобривців незбагненних

Все плела вінок розкішний...

5.2 Цікава інформація до теми

     А зараз послухайте легенду про чорнобривці!

    Жила колись в одному селі сім'я. Звичайні трудящі люди. Сталася в них радісна подія - народилася трійня /гри сини-соколи. Так в них були карі очі ,як мед гречаний, такі чорні брови, такі схожі між собою, що рідні, не змовляючись назвали їх Чорнобривцями, хоч кожен мав своє ім'я . Коли підросли, то, що таланти у них однаковії і різні водночас: один був золотар, другий гончар - керамік, третій - різьбяр . На всю крану стали славні хлопці, звідусюди приїздили до них подивитись на їх майстерність, придбати бодай одну річ, яка кому до вподоби.

   Трапилося так, що село, де жили хлопці, на якийсь час попало в поле дій безкінечних війн, які вели між собою люди. Село намагалося жити своїм повсякденним чином, але одного дня ввірвався ворожий загін, до грабежу - розбою взялися. Цупили все що їм подобалося. Дійшли до хати майстрів-чорнобривців.

   Розгребли все, що було в майстерні. Розгорілися жадобою, і забрали в полон майстрів . Як не благали, як не відкуплялися - ніщо не допомогло: повезли хлопців у чужу землю.

   Тяжко тужили батьки,а від синочків ані чутки, ані звістки.

   Йшли роки, підростала сестричка. Бачила, які сумні тато й мама, все допитувалась - чому? Довго не розповідали а потім бабуся все оповіла. І вирішила дівчина йти в чужий край, шукати батьків . Ніякі вмовляння не допомогли. Довго блукала дівчина світом: ніхто не чув про чорнобривців. А потім якийсь дідо сказав Ш:" Це , мабуть, твої брати були! Вони всі троє однаковісінькі, та такі ж гарнесенькі. Хан їх голодом морив, бив , наказуючи працювати. А вони одне у відповідь.

   -Відвезіть нас додому. Ми будемо працювати, І * все зроблене забирайте. Але тільки вдома ми можемо робити такі речі, як ви бачите.

Бо скільки тих виробів привезли з ними. Хан наказав іх бити, поки не згодяться працювати. Забили іх до смерті"...

   -Дідуню А де вони поховані?

   -А іх ніхто не ховав. Хан наказав викинути в степ . Там зараз тільки кісточки тліють.

   - Покажіть, де це Благаю вас!

   Позбирала в торбину кісточки братів, бо вже мало й що лишилося . Схудла , змарніла, але дійшла додому. З великою радістю зустріли батьки і все село дівчину. Поплакали над долею хлопців-чорнобривців та й розійшлися додому А батьки поховали в садку останки своїх синів.

   За якийсь час побігла дів,чина в садок як щоранку це робила і зачудувалася на могилі братів розцвіли дивні квіти. Покликала батьків , І ті водночас мовили Чорнобривці! Полюбили ті квіти на Україні рідко біля якої хати їх немає. Отак повернулися нетлінною красою додому хлопці-чорнобривці.

5.3 Аналіз репродукції картин

   Учитель: і не дивно, що .чорнобривці привертали увагу багатьох художників. Одним із них була Марія Приймаченко.

   Болотня Київської області рідне село Марії Оксентівни Приймаченко. Тут вона народилася  12 січня 1909року.

   Однією з цікавих лаконічних - простих робіт Марії Приймаченко є картина- панно " Чорнобривці".Панно зображення , яким заповнюють частину стіни , інколи спецільне поглиблення у ній . Панно буває живописним , вишитим , виконаним у техніці аплікації.

   Погляньте на цю репродукцію.

   Учитель: Що зображено на панно?

   Учні: Чорнобривці у вазі.

   Учитель :    Який    настрій    у__ вас    створює    ця    яскрава ,    соковита

фантастична робота?

   Учні: Веселий, радісний.

   Учитель : Якими ми бачимо чорнобривці?

   Учні: Яскравими, гарними, декоративними.

   Учитель: За допомогою яких кольорів зображено чорнобривці?

   Учні: Жовтий, білий, коричневий.

   Учитель: Який фон використала художниця?

   Учні: Рожевий.

5.4 Показ дитячих малюнків

   Учитель:Діти , зверніть увагу на ці малюнки, іх малювали ваші ровесники.   Подивіться як гарно вони виконали свої зображення.

   Але я знаю, що ви намалюєте краще.

   Розгляньте уважно ці роботи. Подивіться як вони виконані. За допомогою яких кольорів автор зобразив квіти, листки.

5.5 Виконання педагогічного малюнка

Учитель

   -малюємо горизонтальну лінію; намічаємо середину;

   - намічаємо якої ширини в нас буде ваза; -з'єднуємо ці лінії, малюємо вазу,малюємо овали де в нас будуть знаходитись квіти;

   -вимальовуємо квіти, розмальовуємо вазу;

5.6 Аналіз запропонованого зразка

   Учитель. Подивіться будь-ласка ось на цей малюнок. Цей приклад декоративного панно з чорнобривцями. Ви будете самі малювати ваші квіти,але подібну роботу ви можете сьогодні виконати. Тут ви бачите 5 квітів чорнобривців. Вони приблизно одного розміру. Квітки крупні. Серединки дещо темніші за кольором та мають невеличкі вставочки оранжевого кольору, що підкреслює, що пелюсточки не зовсім рівні,живі. Мазочки накладаються по колу. Придивіться, пелюсточки намалювали за допомогою відбитка великого пензлика. Листя чорнобривець нагадують сердечка. Вони мають невеличкі зубчики, що нагадує колір травички. Знайдіть його у себе в коробочках акварелі. Вірно. Однією з цікавих і лаконічних – простих робіт Марії Примаченко , є її картина-панно «Чорнобривці»

5.7 Повторення учнями послідовності виконання

5.8  Нагадування правил технічної грамоти , техніки безпеки та гігієни.

   Учитель: Діти, зверніть увагу аркуш паперу повинен знаходитись у вертикальному положенні рівно до вас. Не забувайте, квіти повинні бути розміщені  посередині аркуша паперу симетрично.

   Малюнок краще виглядає коли кольори яскраві і контрастні. Не забувайте про акуратність.

VІ. Практична діяльність учнів

   Учитель:   Тепер,    діти,    дружно беремося до роботи.

   Пам'ятайте про послідовнсть зображення, Під час практично роботи учнів виконується етап " спрямування учнів на роботу без помилок?'.

6.1 Фізкультхвилина

Малювали ви, трудились,

 Ваш: пальчики втомились.

 Ось настав час відпочинку-

Проведем фізкультхвилинку,

 Раз-підняли руки вгору,

 Два-нагнулися додолу,

 Три- повернулись вправо,вліво,

 На четвертий раз присіли,

Похитали головою

Ще й натупали ногою.

 Ручками всі повертіли

 І за парти тихо сіли.

 

VII. Перегляд аналіз та оцінювання робіт

   Аналізую роботи( композицію, колірне вирішення, технічну грамотність,' фантазію, охайність), показую що вірно, а що - ні; хвалю дітей за гарні роботи).

   Учні беруть активну участь у процесі оцінювання : переглядають, аналізують, допомагають оцінювати,

VIII. Підсумок уроку

   Учитель:

Отже, діти, ми сьогодні малювали декоративне панно з чорнобривцями Нагадаю, що панно - це мальована або вишита чи аплікаційна робота ,яка часто вставляється у поглиблення у стіні,

   Учитель:Пригадайте , як звали художницю з твором якої ми сьогодні знайомились?

   Учні: Марія Приймаченко.

   Учитель: Молодці, дітки. Ви сьогодні дуже добре працювали, були уважними, активними, Виконали дуже красивий натюрморт. Дякую вам за увагу. А зараз приберіть свої робочі місця. На цьому наш урок закінчено.

C:\Documents and Settings\Вова\Мои документы\Downloads\уроки розробки о. м\конкурс\дудник 32-ш\8378d4e81e68f62e9e1a82b00c83ec7c-1.jpg 

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку