Урок «Зображення романтики подорожей у романі Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури у 6 класі з використанням методів "Літературна вікторина", "Зустріч з персонажем", "Рольова гра", "Створення карти "
Перегляд файлу

Тема уроку: «Зображення романтики подорожей у романі Жуля Верна  «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: перевірити знання тексту роману, географічних назв, що в ньому зустрічаються; ознайомити з образною системою роману; розвивати у школярів уміння давати аргументовані відповіді; виховувати допитливість, активну життєву позицію, цілеспрямованість.

 Обладнання: текст роману «П’ятнадцятирічний капітан», презентація, географічна карта, сонечки, хмаринки,  запис пісні з кінофільму «Діти капітана Гранта»

 

Хід уроку

 

I . Рефлексія

Звучить музика з кінофільму «Діти капітана Гранта», слайди демонструються на тему «подорож».

II. Оголошення теми уроку

III. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя: Можна вирушити в подорож  уявну. Для цього нам потрібні знання. Перевіримо їх.

Літературна вікторина

  1. Де народився Жуль Верн?
  2. Ким повинен був стати на думку батьків?
  3. Яку ціль поставив перед собою?
  4. Який твір приніс першу славу?
  5. Улюблений жанр Жуля Верна?
  6. Назва шхуни із роману “П’ятнадцятирічний капітан”?
  7. Прізвище капітана?
  8. Прізвище хазяїна шхуни?
  9. В яких океанах подорожували герої?
  10.  Ім’я п’ятнадцятирічного капітана?

Взаємоперевірка

- Ми вирушаємо в географічну подорож саме з романом Жуля Верна. Чому?

IV. Робота над темою уроку

1. Мені перед уроком принесли листа від Негору

«Привіт від работоргівця! Я впевнений, що ви не вирушите у плавання, бо я порушив послідовність подій у романі і ви ніколи не зможете відновити її. І нещастя будуть переслідувати вас протягом усього уроку»

Давайте ,діти, доведемо що ми добре знаємо зміст твору.

1.      Шхуна – бриг «Пілігрим»

2.      Дік  Сенд.

3.      Напівзатоплене судно.

4.     Смугач

5.   Капітан Сенд

6.    Табір на березі Кванзи 

7.     Похорон Муані-Лунга

 2. Гра «Хто зайвий». Учитель зачитує літературних героїв. Якщо це персонаж з роману, то діти показують сонечко, а якщо ні – хмаринку.

Дік Сенд, Скрудж, місіс Уелдон, кузен Бенедикт, Марлей, Геркулес, Негору, Прометей, капітан Халл,  Джек, Робінзон Крузо, Остін, П’ятниця, Дінго.

 3. Учням було дано завдання прокласти на карті шлях шхуни «Пілігрим». Демонстрація карти.

4. Бесіда за текстом роману.

- З якою метою команда вийшла в плавання?

- Що вам відомо про напівзатонуле судно?

- Що заінтригувало людей в поведінці собаки?

- Яка трагедія сталася на судні «Пігігрим»?

 - Хто взяв на себе капітанські обов’язки?

5. Переказ тексту. Розкажіть, яких пригод зазнали члени команди шхуни «Пілігрим». Назвіть основні події їхньої небезпечної подорожі. (Ураган, втрата компаса, пробоїна в корпусі, помилкове визначення місцеперебування, знайомство з таємничим провідником, перебування у работорговців, визволення, знаходження поховання Самюеля Вернена, зустріч з містером Уелдоном.)

6. Розгадуємо загадку. Розкажіть про таємницю букв «С.В.».

7. Рольова гра (резерв).

Переказ пригод від імені місіс Уелдон, капітана Халла.

 V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Запитання для контролю.

  * Який вплив мала подорож на кожного з героїв?

  * Як склалася подальша доля героїв?

  2. Завершити речення (письмово). Використати епіграф

  • Для цікавої подорожі  необхідні…
  • Справжньому мандрівникові треба знати…
  • Щоб вижити в  екстремальній ситуації, мандрівникові треба бути…

VI. Домашнє завдання.

Підготувати цитати до образу Діка Сенда;

       * створити ілюстрації до роману;

       * підготувати переказ від імені Діка Сенда.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
19 грудня 2022
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку