6 клас. Анімалістика
Тема уроку: Зображення тварин. Створення начерку тварини , що рухається з натури або фотографії. Мета: ознайомити учнів видами образотворчого мистецтва , різноманітністю графічних матеріалів та технік; навчити учнів зображувати тварин; розвивати відчуття пропорції, розвивати спостережливість, уяву, фантазію. Тип уроку: комбінований.
Хід уроку 1. Організаційна частина 2. Мотивація навчальної діяльності 1. Розповідь учителя Колись, давно, коли людина була беззахисною і постійно боролася за виживання, коли її життя залежало від успіху на полюванні, з’явилися перші зображення тварин на стінах печер та скель.
Легенда про виникнення крапки та ліній у малюнках. Колись давно , коли первісні люди ще жили у племенах, і не було ні якої цивілізації, люди ще не вміли говорити , малювати, виражатися ,на узбережжі океану жило одне плем’я . Якось плем’я вийшло на полювання за якоюсь здобиччю . І ось одна людина відстала від свого племені . Заблукавши по лісу вона наштовхнулась на дивного та дуже страшного звіра. Людина так сильно злякалась і почала всіма своїми силами тікати від цього звіра, намагаючись знайти своє плем’я і попередити її про загрозу яка на них надвигається . Бігаючи вона вийшла на берег океану , де знайшла своє плем’я . Взявши в руки палицю людина почала на піску щось викарякувати, якісь лінії крапки, намагаючись відтворити того страшного звіра ,якого він побачив у лісі , щоб попередити свою сім’ю про загрозу. Але так як людина не вміла малювати, у неї вийшов такій страшний малюнок , що всі злякалися від нього:
Тим часом звір по слідам чоловіка вийшов на берег океану , йшов ,йшов і натрапив на малюнок чоловіка…
Люди побачивши цю картину дуже зраділи що минула біда ,і стали з того моменту поважати ту людину та його малюнок ,який врятував їх життя. Ось так у перше з’явився малюнок з ліній. Первісна людина вірила в магічну силу малюнку і тому зображала багато тварин. Вони для них були і засобом існування і небезпекою. Для успішного полювання первісна людина малювала тварину вражену стрілами, списами, з надією, що це станеться насправді.
(перегляд ілюстрацій) ІІ. Актуалізація опорних знань Види образотворчого мистецтва Мистецтво покликане перетворити навколишній світ на цікавий, барвистий калейдоскоп. В його розмаїтті важливе місце посідає образотворче мистецтво. Воно має свої види. Які саме, пригадаємо, погравши в гру. Гра «Заверш думку» 1. Картини виграють багатством барв і відтінків, а образи оживають під пензлем художника. Цей вид образотворчого мистецтва називається – (живопис). 2. Для її створення потрібні тверді або пластичні матеріали з яких майстер висікає майбутній витвір – (скульптури). 3. Основою цієї роботи є лінія, пляма, штрих. Саме вони можуть бути, як самостійними картинами так і основою для інших видів мистецтва. Цей вид образотворчого мистецтва називають – (графіка). 3. Повідомлення теми уроку. Тема уроку – Зображення тварин. Створення начерку тварини , що рухається з натури або фотографії. Отже ми створимо роботи в анімалістичному жанрі, тобто намалюємо? -(тварин). Як називатиметься художник, що працює в анімалістичному жанрі?(анімаліст) Сьогодні ми вдосконалимо вміння зображувати тварин, згадаємо особливості будови тіла тієї чи іншої тваринки. Правильно знаходити пропорції частин тіла. Навчимося працювати з різними графічними матеріалами: вугілля, сангіна, крейда, олівці. Послідовність роботи. Пояснення з педагогічним малюнком. - загальні форми, розміри; - уточнення пропорцій; - порівняння з натурою частин тіла, виявлення схожості; - деталізація; - виконання роботи відповідними матеріалами. V. Практична робота учнів Клас розподіляється на групки за матеріалами роботи (продряпування-графітовий олівець, вугілля, крейда, графітовий олівець-фактура) обираючи собі літеру. П, В, Ф, К П - продряпування-графітовий олівець (імітація наскального малюнку) намалювати малюнок, навести лінії гострим предметом, затерти олівцем. В – вугілля – намалювати малюнок, завершальний етап виконати вуглем, закріпити лаком для волосся. Ф – фактура – намалювати малюнок, завершальний етап виконати олівцем з підкладанням під аркуш рельєфної тканини. К –крейда – намалювати малюнок на кольоровому папері, завершальний етап виконати крейдою, закріпити лаком для волосся. VІ.Підсумок уроку Аналіз виконаних робіт. Оцінювання.
|