Урок: "Зображення тварин. Створення начерку тварин , що рухаються з натури обо фоотографі"ї

Про матеріал
Розробка уроку для 6 класу. Малювання тварин у русі за поданими схемами та техніками виконання.
Перегляд файлу

6 клас. Анімалістика

Тема уроку: Зображення тварин. Створення начерку тварини , що рухається з натури або фотографії.

Мета: ознайомити учнів видами образотворчого  мистецтва , різноманітністю графічних матеріалів та технік; навчити учнів  зображувати тварин; розвивати відчуття пропорції,  розвивати спостережливість, уяву, фантазію.

Тип уроку: комбінований.


Методи: робота в парах, завдання  «Заверш думку»,

     
Техніка виконання: графіка


Обладнання:
Зображення наскельних малюнків, зразки робіт виконаних різними графічними техніками, малюнки та фото  тварин, картки «В», «Ф», «П», «К», лак для волосся, крейда, шило, аркуш кольорового паперу, фактурна тканина (в залежності від кількості учнів).
аркуш паперу, графітовий олівець, гумка.

Хід уроку

1. Організаційна частина

2. Мотивація навчальної діяльності

1.     Розповідь учителя

Колись, давно, коли людина була беззахисною і постійно боролася за виживання, коли її життя залежало від успіху на полюванні, з’явилися перші зображення тварин на стінах печер та скель.

  • Як ви думаєте, діти,  якими були перші наскальні малюнки?

                Легенда  про виникнення  крапки та ліній у малюнках.

Колись  давно , коли первісні  люди ще жили у племенах, і не було ні якої цивілізації,  люди ще не вміли говорити , малювати, виражатися ,на узбережжі океану жило одне плем’я .    

Якось плем’я вийшло на полювання  за якоюсь здобиччю . І ось одна людина відстала від свого племені . Заблукавши по лісу вона наштовхнулась на дивного та дуже страшного звіра. Людина так сильно злякалась і почала всіма своїми силами тікати від цього звіра, намагаючись знайти своє плем’я і попередити її про    загрозу яка на них надвигається .                                                                             Бігаючи вона вийшла на берег океану , де знайшла   своє плем’я . Взявши в руки палицю  людина почала на піску щось викарякувати, якісь лінії крапки, намагаючись відтворити  того страшного звіра ,якого він побачив у лісі , щоб попередити свою сім’ю про загрозу. Але так як людина не вміла малювати,  у неї вийшов такій страшний малюнок , що всі злякалися від нього:

  • Уууууууу!  Закричали люди та від переляку  втікли  всі  в ліс та  залізли  на дерева .

Тим часом звір по слідам  чоловіка вийшов на  берег океану ,  йшов ,йшов і  натрапив на малюнок  чоловіка…

  • Уууууууууу!!!  Злякався звір побачивши малюнок , і сам втік назавжди з того берега.

Люди побачивши цю картину дуже зраділи  що минула біда ,і стали з того  моменту  поважати ту людину та його малюнок ,який врятував їх життя.

Ось так у перше з’явився малюнок з ліній.                                                                                                       

       Первісна людина вірила в магічну силу малюнку і тому зображала багато тварин. Вони для них були  і засобом існування і небезпекою. Для успішного полювання первісна людина малювала тварину вражену стрілами, списами, з надією, що  це станеться насправді.

      (перегляд ілюстрацій)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Види образотворчого мистецтва

Мистецтво покликане перетворити навколишній світ на цікавий, барвистий калейдоскоп. В його розмаїтті важливе місце посідає образотворче мистецтво. Воно має свої види. Які саме, пригадаємо, погравши в гру.

     Гра «Заверш думку»

1.     Картини виграють багатством барв і відтінків, а образи оживають  під пензлем  художника. Цей вид образотворчого мистецтва називається – (живопис).

2.     Для її створення потрібні тверді або пластичні матеріали з яких майстер висікає майбутній витвір – (скульптури).

3.     Основою цієї роботи є лінія, пляма, штрих. Саме вони  можуть бути, як самостійними картинами так і основою для інших видів мистецтва. Цей вид образотворчого мистецтва називають – (графіка).

3.  Повідомлення теми  уроку.

Тема уроку – Зображення тварин. Створення начерку тварини , що рухається з натури або фотографії.

Отже ми створимо роботи в анімалістичному жанрі, тобто намалюємо? -(тварин).

 Як називатиметься художник, що працює в анімалістичному жанрі?(анімаліст)

Сьогодні ми вдосконалимо вміння зображувати тварин, згадаємо особливості будови тіла тієї чи іншої тваринки. Правильно знаходити пропорції частин тіла. Навчимося працювати з різними графічними матеріалами: вугілля, сангіна, крейда, олівці.

    Послідовність роботи. Пояснення з педагогічним малюнком.

-         загальні форми, розміри;

-         уточнення пропорцій;

-         порівняння з натурою частин тіла, виявлення схожості;

-         деталізація;

-         виконання роботи відповідними матеріалами.  

V. Практична робота учнів

Клас розподіляється на групки за матеріалами роботи (продряпування-графітовий олівець, вугілля, крейда, графітовий олівець-фактура) обираючи собі літеру.  П, В, Ф, К

П - продряпування-графітовий олівець (імітація наскального малюнку) намалювати малюнок, навести  лінії гострим предметом, затерти олівцем.

В – вугілля – намалювати малюнок, завершальний етап виконати вуглем, закріпити лаком для волосся.

Ф – фактура – намалювати малюнок, завершальний етап виконати олівцем  з підкладанням під аркуш рельєфної тканини.

К –крейда – намалювати малюнок на кольоровому папері, завершальний етап виконати крейдою, закріпити лаком для волосся.

VІ.Підсумок уроку

Аналіз виконаних робіт. Оцінювання.

 

 

docx
Додав(-ла)
Кукуляк Анжела
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку