Урок "Зрівнювання величин різними способами. Подорож містами України."

Про матеріал
Урок-подорож за програмою розвивального навчання ДРіМ. Здійснюючи мандрівку на повітряній кулі першачки вчаться зрівнювати величини різними способами, працювати в групах, а ще дізнаються дуже багато цікавого про наші українські міста.
Перегляд файлу

План-конспект  інтегрованого уроку з математики та природознавства для 1 класу

(за програмою розвивального навчання Ельконіна-Давидова)

Тема: Зрівнювання величин різними способами.

            Подорож містами України.

Автор: Комісар Олена Аскольдівна, учитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 м. Києва, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель».

Мета: вдосконалювати навички зрівнювання величин, усного рахування, орієнтування на аркуші зошита;

 залучати школярів до міркування, розв’язання проблемної ситуації;

 формувати вміння презентувати свою роботу;

 розвивати вміння працювати, групі;

 показати міста України, розкрити походження їх назв;

 розвивати зоров’язбережувальні навички;

 виховувати любов, повагу до Батьківщини, патріотизм, потребу вивчати історію України.

Обладнання: карта України, надписи назв міст, картинка повітряної кулі, картки прикладів з буквами, схема задачі, картинки казкових героїв Мальвіна, Незнайко, Буратіно, склянки з водою, маркери, планшетки для презентації групової роботи, лист Лева, схема самооцінки, стікери-сердечка, музика: українська пісня, мелодія польоту, пісня «Ми Вкраїни діти», відео «Повість минулих літ», електронна презентація «Подорож містами України».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 - Діти, виходьте до мене(стають півколом).

- Подивіться на наших гостей і привітайтеся.

Треба дружно привітатись.

Добрий день!

Емоційне налаштування.

(Діти стають у коло.)

  • На урок до нас сьогодні завітали сонячні зайчики(в долоньках). Подивіться які вони гарні, теплі, лагідні. Посадіть свого зайчика на голову, на плечики, на животик, на ніжки. Як тепло стало.
  • Де живуть сонячні зайчики? То давайте відпустимо їх на сонечко.
  • Який у вас став настрій?
  • Потріть долоньки, поділіться   цим теплом один з одним. Дякую.
  • Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.

ІІ. Мотивація.

  • Сьогодні у нас з вами незвизайний урок. Ми відправляємося в подорож.
    А куди відправимось підкаже пісня.

Музика.(слайд 1)

  • Здогадались? (По Україні.) (слайд 2)
  • Ми відвідаємо деякі міста України і наша задача дізнатися чому вони так називаються. Щоб отримати ці знання, нам треба буде виконувати завдання на рахування, зрівнювання велечин різними способами.
  • Подивіться на карту України. На ній позначеня міста, у яких ми сьогодні побуваємо. Але назви відкриються тільки відважним, винахідливим, дружнім, уважним учням. Якщо готові, покажіть дружбу.

ІІІ. Актуалізація.

1.  - А на чому можна подорожувати?

  • Але наш транспорт незвичайний. Відгадайте загадку і дізнаєтесь.

( слайд 3)

Я із гуми, надувна,

Як повітря я легка,

Міцно мотузок тримай

Та мене не відпускай!

(Повітряна куля) (слайд 4)

  • Так, ми полетимо на повітряній кулі.

Для цього її треба надути.

Дихальна вправа.

 Всі пальчики обох рук складені в «пучку» й дотикаються кінчиками. В цьому положенні дитина диме на пальчики і вони приймають форму кульки. Надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед. Вдихаємо через ніс, видихаємо ротиком.

2.  - Куля надута. Щоб вона піднялася у повітря, робимо відлік:

від 1 до 10 – підготовка;

і від 10 до 1 - піднімаємось.

Молодці! Ми у повітрі.

Музика. Заплющіть очі, уявіть, як ми піднялися на нашій чарівній кулі у небо і полетіли.

ІV. Місто Дніпро.

  • Ось і перше місто.
  • Порахуємо приклади, розташуємо букви в певному порядку і дізнаємося назву міста.
  • Приготували розумні пальчики, показуємо відповіді.

 

3

Д

5

Н

2

І

6

П        

7

Р

10

О

2+1           5+1

3+2           8-1

1+1           9+1

  • Прочитайте назву. (Відкрити на карті)
  • Місто дуже красиве.(слайди 5,6,7)
  • Як ви думаєте, чому місто так називається?
  • Свою назву отримало на честь річки Дніпро, (слайд 8) на березі якої було засновано місто.
  • Яке місто відвідали? Чому так назвали?

V. Місто Львів.

 - Наша куля відправляється в наступне місто.

 - Під час подорожі Мальвіна вирішила пригостити Буратіно і Незнайку соком. Вона налила сік, але об’єми вийшли нерівні.

В одній склянці об’єм соку А, а в другій Б.

А>Б. Схема 1.

Як зробити так, щоб об’єми сока в склянках стали рівними? (слайд 9)

 

 

 А ≠ Б

А      Б                       А > Б

 

 

У групах накресліть схему і запишіть  формули(на картонних листах)

Кожна група отримує 2 склянки з водою.

1 група – на збільшення (долити)

 

 

 

А>Б,  Б<А,

А= Б+В

2 група – на зменшення (відлити)

 

А>Б,  Б<А,

Б= А – Л

3 група – 3 спосіб на збільшення однієї і зменшення другої величин

 

 

А>Б,  Б<А,

А-К=Б+К

Презентація роботи:

як зрівняти, показати (долити, відлити, перелити)

схема,

формули

Показати: +; -

  • Яка група виконала вірно? Може хтось помилився?(Це завдання має декілька способів розв’язання).
  • Це дуже важливо знати в повсякденному житті.
  • Ви дуже дружно працювали над завданням і з успіхом його розв’язали, то нам відкрилась назва наступного міста.
  • Прочитайте. Львів.(слайди 10, 11, 12)
  • Львів – це дуже стародавнє місто. За старими літописами Львів був заснований королем Данилом Галицьким і отримав свою назву на честь сина короля, якого звали Лев. А місто стали називати Львів.(слайд 13)
  • Яке місто відвідали? На чию честь його назвали?
  • Щоб далі продовжити подорож наберемося енергії у природних стихій.

Енергетична вправа.

До вітерця іду.

Силу я беру.

Все погане матінці-Землі несу.

Джерельною водою вмиваюся –

Сильним і здоровим становлюся.

Сонечко, сонечко, дай своїм промінчикам сонячну одежину.

VI. Місто Київ.

  • Наша куля знову підіймається у повітря. Рушаємо далі.
  • Лев із міста Львів передав мені листа, який допоможе відгадати назву наступного міста. Але тут мені щось незрозуміло: 1 клітину вниз, 1 – праворуч… Що це?(графічний диктант)
  • Відкриваємо зошит і спробуємо відгадати загадку. Додаток 1.
  • Що вийшло?(слайд 14) Це серце. Розфарбуйте.
  • Оцінити нашу роботу допоможуть нам чарівні стрічки. (Охайність, правильність). Схема 2.
  • До чого тут серце? Що ж це за місто таке, пов’язане з серцем?
  • І на карті теж є серце.
  • Яке місто є серцем України? Яке місто головне?
  • Правильно. Київ – це столиця, серце України.(слайд 15)
  • Покажіть пальчиками серце.
  • Київ -  дуже красиве місто. Місто, де ми з вами живемо. Що про нього знаєте?(стоїть на річці Дніпро, Майдан, Києво-Печерська лавра, Софійський собор, Андріївська церква)(слайди 16,17, 18, 19, 20, 21, 22)
  • Чому Київ отримав таку назву?
  • Послухайте легенду.(слайд 23, відео)
  • Яке місто завершує нашу подорож? (Київ) Чому його так назвали?
  • Які міста ми сьогодні відвідали?
  • Чому вони мають такі назви?
  • А які міста України ще знаєте? (слайд 24)
  • Що об’єднує ці міста? Як називається наша країна? (Україна)(слайд 25)

VII. Підсумок

  • Давайте зробимо коло єдності наших міст.(Діти стають у коло)

Передаємо серце (іграшка)

  • Що для вас Україна?(серце, родина, друзі, мати, Батьківщина,..)
  • За що ви любите Україну? (красива, добрі працьовиті люди, друзі, батьки,..)
  • У чому сила нашої країни?(єдність, допомога, доброта,..)
  • Огорнемо Україну у тепло наших сердець. Прикріпіть сердечко на карті нашої країни. Хай наші серця оберігають Україну від негараздів.
  • Пісня – це теж оберіг. Заспіваємо пісню і будемо завжди пам’ятати, що наша країна – це Україна.(слайд 26)

Пісня «Ми Вкраїни діти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

http://bebiklad.ru/wp-content/uploads/Serdechko.jpg

 

 

 

 


 Схема 2                         

    

 

 

 

        Пр.         Ох.  

 

 

 

 

Схема 1

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клименко Любов Iванiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Комісар Олеся
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
717
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку