Урок-зустріч з енергозбереження у групі подовженого дня «В гостях у казки» Пропаганда енергозбереження серед учнів початкової школи через близьку їм тема-тику казок. Презентація теж розміщена на сайті.
Добропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №6
Добропільської міської ради
Урок-зустріч
з енергозбереження
у групі подовженого дня
«В гостях у казки»
Підготувала:
вихователь ІІ категорії
Федорова Н.В.,
Цілі:
Обладнання. Мультимедійна дошка, 4 картинки троянд з казками на оборотах (додаток 1), презентація Microsoft Power Point (додаток 2), дзвоник.
Хід уроку.
Вчитель. Добридень, друзі, у нас з вами сьогодні незвичайний урок. Ми вирушимо на пригоди з казковими героями. А щоб дізнатися, з якої казки прийшли наші головні гості,треба розгадати ребус.
Слайд 1
Вчитель. Правильно, ця казка називається «Сніжна королева», а написав її Ганс Християн Андерсен – великий датський письменник і поет. Познайомимося з нашими гостями – Казкарем, Каєм і Гердою.
З’являється Казкар, Кай і Герда. Вітаються з дітьми.
Слайд 2
Казкар. Здравствуйте, діти. У мене трапилася біда. Я так люблю квіти, і хотів подарувати чотири куща чудових троянд моїм маленьким друзям – Каю і Герді. Але бездушна Сніжна Королева зачарувала бідні квіти, щоб вони не змогли радувати серця діточок. І тепер вони ось такі, безбарвні – нудні та нецікаві (показує картинки з трояндами).
Слайд 3
А щоб зняти чари з троянд, треба відповісти на дуже важливі запитання. Але ж я простий казкар, і, на жаль, знань моїх мало, тому мені потрібна ваша допомога. Любі діти, скажіть, будь ласка, чи допоможете ви мені?
Діти. Допоможемо!
Казкар займає місце вчителя. У дошки стоять Кай і Герда. Герда бере дзвіночок і дзвонить. Починається урок.
Кай.
Добрий ранок, гарні дітки,
Сіли рівно, прямі спинки.
Продзвонив уже дзвінок.
Починаймо наш урок.
Герда. Молодець, Казкар, що привів нас на урок до таких розумних діток. Ми всі сьогодні дізнаємося багато цікавого. Адже ми відправимося в чудовий світ казки і будемо говорити про те, без чого люди жити не можуть. Отже:
Вирушайте в довгий путь скоріш,
Застосовуйте знання ви сміливіш!
Казкар. А щоб дізнатися тему нашої зустрічі вам потрібно відповісти на загадки.
Слайд 4
Слухайте уважно і відповідайте.
Якщо руки ваші в ваксі,
Якщо на ніс сіли клякси,
Хто тоді ваш перший друг,
Змиє бруд з лиця і рук?
(Вода)
Слайд 4
Він шепоче: «Шу-шу-шу…»
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю.
(Вітер)
Слайд 4
Всі його люблять,
всі його чекають,
а хто на нього подивиться –
кожен скривиться.
(Сонце)
Слайд 4
Любі всім: тобі й мені.
Вдень гуляють на вікні
І купаються у річці
Діти сонця - …
(Промінці)
Слайд 4
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає!
(Вогонь)
Слайд 4
Як запалять, то горить,
Як горить, то плаче.
Обережненько гасіть,
Бо впече у пальчик!
(Свічка)
Слайд 4
Голова скляна болить
Без перерви бо горить.
Вимкнути ніхто не хоче,
А згорить – от поклопочуть!
(Електролампа)
Слайд 4
Весь мій носик заіржавів,
Так як день і ніч пітнів.
Комусь воду лінь закрити,
А мені тепер хворіти.
(Водопровідний кран)
Слайд 4
Мої реберця так болять,
Всю зимушку вони шиплять.
Але моя робота пропадає,
Якщо завчасно хтось не затуляє
І в вікнах, і в дверях щілини.
Невже тепло байдуже для людини!
(Батарея)
Слайд 4
Працює в кухні з мамою
Відмінний помічник.
Розквітне синєй квіткою –
Лиш піднеси сірник.
(Газова плита)
Слайд 4
Молодці, діти! Все вірно відповіли. Тепер ви і самі зрозуміли, що сьогодні ми будемо розмовляти про такі необхідні людям речі як вода, тепло, світло, тобто природничі ресурси.
А тепер давайте знімемо чари з першого трояндового куща. Для цього вам треба уважно послухати казку та відповісти на запитання.
«Три порося»
Слайд 5
Жили-були три порося. Жили вони весело, днями грали на зеленій травичці. Особливо молодші були охочі до пустощів. І якось одного дня маленькі бешкетники вирішили поплюскатися у багнюці – найулюбленіша забавка поросят! Відкрили кран і випустили усю воду до останньої краплинки, щоб отримати велику-превелику калюжу. Ой, як весело було поросям-нечепурам!
А в цей час старший брат надумав ставити обід для себе та молодшеньких. Дістав великий чан, підставив його під кран, покрутив баранчиком – а води-то нема! Розсердився старший порося, та хоч – лайся, хоч – не лайся, а голодними сьогодні залишаться усі. Ось така наука…
Казкар. Діти, що ж такого наробили молодші поросята? Яку роль у житті людини відіграє вода? Як ми повинні ставитися до цього чуда природи? (Відповіді дітей)
Кай.
Без води не можна жити,
Нею треба дорожити.
Казкар. Давайте поглянемо на дошку і закріпімо сказане нами.
Слайд 6
Слайд 7
На п’ятому слайді розпускаються квіти.
Казкар. Подивіться, яке диво! Чари знято з першого куща, а це означає, що ми з вами молодці! Так давайте продовжимо. Послухайте наступну казку.
«Як Карабас-Барабас замерз»
Слайд 8
Якось раз Карабас-Барабас пішов на прогулянку і наткнувся на гори каміння. Раптом, звідки не візьми, набігли хмари і повалив сніг великими пластівцями. Змерзлий Карабас-Барабас набрав сухих гілок і розвів багаття. І тут він побачив щось незвичайне: каміння почало горіти, і від них йшло тепло. Він зрадів своєму відкриттю! Наступного дня ж покликав кота Базиліо та лисицю Алісу. «Друзі, – сказав він, – на дворі холодно, скоро зима, а я бачу, ви ще дров не запасли. Перетягніть он ту гору каменів до мене у двір, а я вас буду пускати погрітися».
Лисиця і кіт взялися за справу. Тим часом Карабас-Барабас затопив камін, поклавши до нього чарівне каміння. Двері, вікна Карабас закрив, та що толку. Адже у вікнах і дверях були величезні щілини, і стіни всі світилися теж. Карабас-Барабас чекав своїх помічників, підкидав каміння до вогню. Але в домі не нагрівалося. Карабас-Барабас топив і дивувався, а де ж тепло? Чому воно не затримується?
Казкар. Діти, а що це за такий чарівний камінь, що горить? Що ж потрібно зробити Карабасу-Барабасу? Чи надовго вистачить каміння, якщо нічого не зробити з будинком? (Відповіді дітей)
Герда.
Утепли будинок, двері та вікно,
Щоб все тепло на двір не утекло.
Казкар. А що ще дарує тепло нашим оселям? Як його зберегти? Давайте поглянемо на дошку.
Слайд 9
Слайд 10
На восьмому слайді розпускаються квіти.
Казкар. Які чудові квіти! Ми зняли чари з другого куща, а значить, ми на правильному шляху! Продовжуємо. Наступна казка.
«В пошуках кладу»
Слайд 11
Якось раз Дядя Федір, кіт Матроскін та пес Шарик, які живуть в селі Простоквашино, вирішили шукати скарб (дуже хотіли корівку завести, а грошей не було). Темною ніччю взяли вони кирку-мотику і пішли до лісу. Поки Матроскін та Шарик обговорювали, як скарбом розпоряджатися будуть, Дядя Федір вправно махав інструментом.
І тут щось як зашипить! Як поллється фонтаном! Кіт, відомий чепурун, скрикнув: «О боже! Що за бруд?» Пес почухав потилицю і сказав: «Жахливий запах, скарб так пахнути не може!». А Дядя Федір зажурено роздивлявся свій безнадійно забруднений одяг.
Поки троє з Просоквашино охали та ахали, калюжа ставала все більше і більше. Засмучені невдачею друзі направилися додому, так і не оцінив величини свого скарбу…
Казкар. Що ж таке знайшли троє з Просоквашино? (Відповіді дітей)
Кай.
Хоч рідина ця дуже марка,
Дає вона бензин й солярку.
В розвинений технічний час
Є незамінною для нас!
Казкар. А для чого потрібна нафта? Як її використовують? Давайте подивимось на дошку.
Слайд 12
Слайд 13
На одинадцятому слайді розпускаються квіти.
Казкар. Так тримати, милі дітки! Ще з одного чудового трояндового куща зняти чари злої Сніжної Королеви. Так давайте послухаємо останню казку.
«Дюймовочка на балу»
Слайд 14
Якось, підчас неймовірної подорожі від колиски в кімнаті своєї матінки і до теплих країв, заселених чарівними ельфами, доля звела маленьку дівчинку, на ім’я Дюймовочка, з хрущем. Він летів мимо, побачив крихту, обхопив її за тонку талію лапкою і забрав на дерево. Жук сів з Дюймовочкою на самий великий зелений лист, погодував її солодким квітковим соком і сказав, що вона чудо яка гарненька, хоч і зовсім несхожа на травневого жука.
Потім до них прийшли з візитом інші хрущі, які жили на тому ж дереві. І хоч жучкам-панночкам Дюймовочка не прийшлася по душі, гостинні комахи вирішили влаштувати бал на її честь. Ах, як чарівно все навколо палало від сотні яскравих світлячків! Маленькі вогники мерехтіли весь час, поки жуки кружляли в танці. Та незабаром Дюймовочка відправилася в свій подальший шлях,а танцюристи стомилися і розлетілися по своїм домівкам. Але світлячків ніхто не вимкнув. Перед світанком один вогник за одним почали згасати…
Навряд жуки змогли ще колись влаштувати такий яскравий бал, бо світлячки, засмучені тим, що до них віднеслись так безвідповідально, дуже образилися на хрущів і зареклися надалі освітлювати їх свята.
Казкар. Що не так зробили хрущі? Чому світлячки засмутилися? (Відповіді дітей)
Герда.
Бережи енергію, від велика до мала,
Щоб на сотні років її вистачало!
Казкар. Навіщо нам потрібна електрика? Як ми повинні ставитися до неї? Звідки вона береться та які існують альтернативні джерела електроенергетики? Давайте поглянемо на дошку.
Слайд 15
Слайд 16
На чотирнадцятому слайді розпускаються квіти.
Казкар. Ось і зняті чари з останнього трояндового куща. Тепер Кай і Герда можуть насолоджуватися своїми чудовими квітами. А ми давайте ще раз прочитаємо кожне гасло і запам’ятаємо їх. І ніколи не будемо робити таких помилок, як герої наших казок.
Слайд 17
Спасибі, діти. Думаю, ми з вами ще побачимося.
Кай. Вам, дітки, завдання: зробити вдома книжку-розкладачку на теми гасел на нашій дошці. Свої роботи ви віддасте вчителю. Найкращі роботи будуть нагороджені призами. Урок закінчено. Спасибі всім.
Слайд 18
Додаток 1