Конспект бінарного уроку математика + інформатика у формі ділової гри 5 клас.
°Освітня мета з математики: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про звичайні дроби; розв'язувати практичні задачі, застосовуючи відомі дії з дробами;
°Освітня мета з інформатики: закріплення знань про інструменти вільного малювання та опрацювання зображень на практиці; сформувати вміння створювати напис та форматувати його.
Урок
Тема уроку: Звичайні дроби.
Інструменти вільного малювання та опрацювання зображень.
Мета уроку:
Розвиваюча мета бінарного уроку: розвивати обчислювальні навички, просторову уяву, вміння аналізувати та робити висновки, навики роботи з мишею та самостійної роботи на комп'ютері, пізнавальний інтерес; сприяти розвитку логічного мислення.
Виховна мета бінарного уроку: виховувати в учнів інтерес до предмету на прикладах оригінальних розв’язків математичних задач за допомогою комп’ютера; використовуючи диференціальний та особистісний підхід, сприяти самореалізації учнів; виховувати культуру усного та писемного мовлення, зосередженість, художній смак у доборі кольорів, естетичну насолоду від творчої роботи.
Обладнання: індивідуальні завдання, завдання для самостійної роботи, комп'ютери, графічний редактор Paint, картки із завданнями для перевірки знань, інструктивні картки для виконання практичних завдань з інформатики, учительська презентація.
Тип уроку: бінарний урок (математика-інформатика)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель математики:
М. Сходинка за сходинкою ми піднімаємось з вами, діти, до вершини знань. Сьогоднішній урок не буде винятком. Але буде він не звичайним. На уроці ми поєднаємо два навчальні предмети – математику та інформатику.
М.: На сьогоднішньому уроці ви пригадаєте все, що вивчили про звичайні дроби та спробуєте показати свої вміння при розв’язуванні прикладних задач.
І.: А також пригадаємо, які існують інструменти малювання і опрацювання зображень та перевіримо ваші знання з теми звичайні дроби та графічний редактор за допомогою комп’ютерної програми Paint.
М.: Як ви гадаєте, чим саме ви будете займатися на уроці, що очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів)
Адже, як сказав Цицерон
«Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику.»
Саме цей вислів великого мислителя стане епіграфом до нашого уроку
Сьогодні у нас бінарний урок
В математику та інформатику зробимо крок.
Тож часу не гайте.
Працювати починайте
І.: Сьогодні наш урок пройде у вигляді ділової гри.
Ділова гра:
Ми будемо відкривати піцерію, треба укомплектувати бригаду дизайнерів для виконання ремонту, потім найняти штат кухарів. Перш ніж приступити до роботи, ви маєте довести, що ви дійсно професіонали своєї справи.
На уроці ви будете працювати парами і оцінку за свою роботу фіксуватимете в таблиці, яка є у кожного з вас. (Ознайомлення учнів зі структурою таблиці)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
М.: Отже, тема сьогоднішнього уроку Звичайні дроби.
І.: Інструменти вільного малювання та опрацювання зображень.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель математики: Пригадаємо, що ми знаємо про дроби, зберемо багаж знань.
Асоціативний кущ до теми « Звичайні дроби»
Вчитель інформатики: А як реалізувати знання з теми звичайні дроби за допомогою комп’ютера, нам допоможе графічний редактор.
1. Що таке графічний редактор?
2. Які інструменти графічного редактора Paint ви знаєте?
3. Як завантажити графічний редактор Paint на виконання?
Перш ніж приступити до роботи за комп’ютером нам всім треба пригадати правила поведінки
З.1. Повторення правил техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.
Якщо твердження правильне – учні піднімають картку зеленого кольору, а якщо ні – червоного.
М.: А тепер подайте дробом кількість зелених та червоних карток і запишіть свої відповіді до таблиці.
VІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.
Ви молодці! Отже, ми можемо приступити до відбору кадрів.
Для того, щоб зрозуміти хто з вас найкращий дизайнер, пропонуємо наступні завдання:
Команда дизайнерів.
1. Розфарбуй стіни
Довжина стіни прямокутної форми 4м, а ширина 3м. ¼ площі стіни жовтого кольору, а ¾ площі зеленого. Яку площу стіни буде зафарбовано жовтим кольором, а яку зеленим?
2. картина ( зразок картини)
Розв’яжи рівняння і дізнайся скільки кульок кожного кольору буде на ялинці.
Червоних : (х+ ) – = (х=3)
Синіх : (- х) += 14 (х=4)
Команда кухарів
Меню:
Піца з беконом – грн
Молочний коктейль – грн
Салат фруктовий - грн
Млинці з начинкою – грн
Кекс з родзинками – грн
Чай чорний з лимоном –4 грн
Чай зелений з м’ятою - 3 грн
Кофе – 6 грн
Замовлення роблять гості. (кожному з гостей подати меню для вибору страв) Діти рахують вартість заказу та порівнюють
Фізкультхвилинка.
Діти сідають за комп’ютери.
ІІ частина Інформатика
Завдання 2.1.
Завантажте файл Стіна. Проявіть свої дизайнерські здібності та розфарбуйте стіну таким чином, щоб там було 3 квадрата жовтого кольору і 9 зеленого кольору. Який інструмент ви будете використовувати для виконання цього завдання?
Завдання 2.2.
Завантажте файл Картина. Вам потрібно розфарбувати ялинку та прикрасити її трьома червоними та чотирма синіми кульками. Для створення кульки використайте інструмент Овал, а потім за допомогою інструмента Виділення та кнопки Ctrl скопіюйте потрібну кількість разів і за допомогою інструмента Заливка розфарбуйте малюнок.
Завдання 2.3.
Завантажте файл Меню. Наші гості зробили замовлення. Ваше завдання сформувати замовлення за допомогою інструмента Текст, написати назву потрібних позицій та їхню вартість. Зайві позиції виділити за допомогою інструмента Виділення та видалити за допомогою кнопки Delete.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань. Підведення підсумків уроку.
Вчитель інформатики:
Отже, сьогодні ви мали можливість переконатись, що практичні навики роботи за комп’ютером, а зокрема навики роботи у графічному редакторі можна використовувати не лише для створення яскравих, гарних та творчих малюнків, але й для розв’язання задач з математики.
Запам’ятайте, вміння працювати за комп’ютером – це інструмент, який допомагатиме вам при вивченні не тільки математики, але й інших предметів.
Вчитель математики:
Ось і піднялись ми до вершини сьогоднішнього уроку. Але таких вершин нам прийдеться подолати дуже й дуже багато. Тож я бажаю вам подальших успіхів і дякую за роботу на уроці.
Рефлексія
Додаток 1
Завдання для відбору
учнів_____________
_____________
№ |
Завдання |
Відповідь |
Оцінка |
|
Математика |
Інформатика |
|||
1. |
«Правила техніки безпеки» |
Червоних:
Зелених: |
|
|
2. |
«Розфарбуй стіни» Довжина стіни прямокутної форми 4м, а ширина 3м. ¼ площі стіни жовтого кольору, а ¾ площі зеленого. Яку площу стіни буде зафарбовано жовтим кольором, а яку зеленим? |
|
|
|
3. |
«Картина» Розв’яжи рівняння і дізнайся скільки кульок кожного кольору буде на ялинці. Червоних: (х+) – = Синіх: (- х) += 14 |
|
|
|
4. |
Меню Піца з беконом – грн Молочний коктейль – грн Салат фруктовий - грн Млинці з начинкою – грн Кекс з родзинками – грн Чай чорний з лимоном – 4 грн Чай зелений з м’ятою – 3 грн Кофе – 6 грн
Завдання: підрахуйте вартість замовлення. |
|
|
|
5. |
Тести |
|
|
|
Кількість балів |
|
|
Додаток 2
Меню
Піца з беконом.……………… – грн
Млинці
з начинкою……………….. – грн
Салат
фруктовий…………… – грн
Кекс
з родзинками..… – грн
Молочний коктейль………………. – грн
Чай
чорний з лимоном………… –4 грн
Чай
зелений з м’ятою.... –3 грн
Кава……….. – 6 грн