Я досліджую світ
2 клас
Де межі мого особистого простору?
Як тварини позначають межі своєї території
Тема. Де межі мого особистого простору?
Мета. Інсценізувати разом з однокласниками діалог на визначену тему;уважно вислуховувати думку співрозмовника, висловлювати свій погляд, шануючи гідність інших.Пояснити, які почуття пов'язують його/ її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені;зрозуміти визначення «особистий простір»;наводить приклади осіб, яких варто впускати / не впускати в особистий простір, пояснює, чому саме;
Хід уроку
І. Ранкове коло.
1. Привітання
Гра «Сонячний клас».
(Діти доповнюють речення з іменами однокласників.)
Ніколи не спізнюється …
Ніколи не галасує …
Завжди ввічливий з іншими …
Найгарніший голос у …
Блакитні очі в …
Найбільш веселий і жартівливий …
Найсерйозніший …
Найчесніший …
Найсправедливіший…
2. Обмін інформацією
- Діти яка зараз пора року?
- Спробуйте назвати характерні ознаки осені.
- Які ви знаєте осінні місяці?
- Який місяць, осені зараз господарює? Чому він має таку назву?
- Назвіть мені, будь ласка, день тижня.
- Яке сьогодні число?
- Які додаємо числа і отримуємо в результаті число 20?
3. Новина дня.
20 листопада – Всесвітній день дитини. Подарунком для вас є ці святкові кульки. Ви кульку вибираєте, цікаве розповідаєте.
Мене засмучує……
Найбільше мене дивує ….
Якби я став чарівником …..
Я не хочу ……
Мені сьогодні наснилось ……
Я хочу поділитися новиною……..
Я бажаю усім ……
Уранці мене здивувало …..
Дорогою до школи я побачив / побачила …….
Мені хочеться обійняти ……
Сьогодні я хочу дізнатися про ……
Я хочу всім розказати про ……
ІІ. Утворення ключових слів – теми інтегрованого дня.
Робота з картками.
На партах лежать картки, які містять закодовані слова.
а) Ваше завдання відшукати ці слова з букв, які не повторюються. (Діти утворюють слова з букв, які не повторюються , записують, називають їх.)
а а а а п а а а п
о о р о о о о о р
с с с с о с с с с о
у у с у у у у у с
е е е е т т е е е т
я я і я я я я я я і
в в в в р в в в р
к к о к к к к к о
а а а а с а а а а с
и и и и и и о и о
е б е е е е е е е е б
с с с и с с с с с си
ю ю ю ю ю ю с ю с
у т у у у у у у у у т
і і і і і і іи і і і і і і и
н н н й н н н н н й
- Сьогодні, діти , ми будемо з'ясовувати, що таке особистий простір. Тож працюємо старанно й активно, слухаємо уважно.
ІІІ. Засвоєння знань, умінь, навичок.
1. З'ясування значення слів: простір, особистий.
Особистий – такий, що є власністю окремої особи.
Простір – площа чогось на земній поверхні.
2. Робота в групах.
Гра « Пазли склади – про особистий простір розкажи».
- Кожна група зараз візьме у мене з рук пазли. По команді ви почнете відшукувати у своїх однокласників пазли – родичі і складете з них загальну картинку. (Діти відшукують візуально недостатні пазли, об'єднюють в групи, складають спільну ілюстрацію).
- Що ви бачите на картинці?
Ви розглянули особистий простір дітей.
3. Розповіді учнів про свій особистий простір.
- Хто робить порядок у кімнаті?
- Чи дозволяють батьки розміщувати іграшки по своєму?
4. Перегляд презентації «Мій особистий простір».
Будь- яка територія може бути комфортною за умови порозуміння між людьми, вміння поступатися, спілкуватися, діяти разом.
Фізкультхвилинка.
5. Робота з підручником.
Завдання 1, стор 81.
Інсценізація діалогу між Фліном та Данилком про вчинок Ірини.
а) Читання ситуації, що відбулася в автошколі.
- Що таке автошкола?
б) Робота з ілюстрацією
в) Інсценізація діалогу.
6. Бесіда з елементами дослідження.
- Що ж таке особистий простір?
- Особистий простір – така територія, що є власністю окремої особи.
Перше і найголовніше коло – це ми самі. Наше тіло належить тільки нам і тільки ми самі можемо вирішувати, хто може перебувати близько біля нас і торкатися нас.
Друге коло – це сім'я. ми повинні поважати простір наших батьків.
Третє коло – це друзі. У вас із ними спільні ігри, розмови, веселощі.
Четверте коло – це знайомі. Діти в шкільному автобусі, у дворі, друзі батьків. Повинна бути дистанція у відносинах.
П’яте коло – це люди, які надають професійну допомогу. (Вчителі, поліцейські, медсестри, пожежники).
Шосте коло – це незнайомці. Ніколи, ніколи не йдемо з ними нікуди і не сідаємо в машину, не беремо цукерки, не йдемо «шукати собачку», не допомагаємо знайти вулицю. Дорослі не повинні просити допомоги у тих, хто молодший і слабший їх. Дитина повинна не боятися сказати : «Стоп, ні», коли їй некомфортно.
7. Завдання № 2, стор 81. Допомога марсіанину.
а) Будова вежі, яка відповідає схемі особистого простору.
б) Співвідношення кольорів вежі з ланцюжком кольорів на дошці.
---Розмісти на схемі такі слова:
Бабуся
Дачниця
Тато
Мама
Поліцейський
Данилко
Водій автобуса
Бублик
Фліп
Отже особистий простір – така територія, що є власністю окремої особи.
ІV. Закріплення знань, умінь, навичок.
1. Робота в зошитах. Створення схеми «Мій особистий простір».
2. Презентація схем «Мій особистий простір».
VДослідження «Як тварини позначають межі своєї території.
VI. Рефлексія.
1. Вправа «Інтерв'ю ».
- Що таке особистий простір?
- Скільки кіл містить схема особистого простору?
- Якого кольору коло найголовніше?
- Яке коло схеми найнебезпечніше?
- Яке слово слід сказати незнайомцям?