Урок-подорож "Моя маленька Батьківщина"

Про матеріал
Розробка інтерактивного уроку-подорожі "Моя маленька Батьківщина", в якому розкрита історія міста Хмельницького
Перегляд файлу

Навчання грамоти – 1 клас

Тема. Урок-подорож « Моя маленька Батьківщина»

Мета: розширити і поглибити знання учнів про місто Хмельницький, його історію; вчити складати  вірші; збагачувати словниковий запас, формувати громадянську, здоров`язбережувальну компетентність; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: фото краєвидів міста, текст « Моє місто», малюнок машини часу

Тип уроку: інтерактивний

Хід уроку:

І.Організація класу

ІІ.  Мотивація

  • Діти, як називається місто, в якому ми живемо; ( Хмельницький)
  • А чи знаєте ви його історію? ( Так, ні)
  • А хочете дізнатись більше про рідне місто? ( Так)
  • Тож давайте подивимося невеличкий фільм « Моє рідне місто» , в якому ви зможете побачити і впізнати знайомі вам куточки рідного міста. Отож дивіться уважно, а потім скажете, що ви побачили.( фільм) Це була перша зупинка нашої незвичайної подорожі , яка триватиме цілий урок.

ІІІ.  Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми з вами будемо подорожувати рідним містом. Сьогодні ми пройдемося вулицями міста, згадаємо його історію. Подорожувати ми будемо з допомогою машини часу, (малюнок) адже лише з її допомогою ми зможемо  побувати у минулому і згадати історію міста.

  • Ну і звичайно, як і на кожному уроці навчання грамоти, ми будемо гратися, складати вірші, мислити , читати. Подорожувати пішки містом робота нелегка, тому періодично ми будемо зупинятися, а на зупинках – виконувати різні завдання. Якщо ми виконаємо всі  завдання на зупинках, то в кінці подорожі зможемо прочитати девіз Хмельничан.
  • ІV. Надання необхідної інформації
  1. Історична довідка « Моє рідне місто»

Місто Хмельницький має майже 600-річну історію і веде свій родовід від невеличкого поселення Плоскирів. Перші згадки в літописах говорять про існування Плоскирова  вже у першій половині ХVстоліття, а рік його заснування – 1431.

Плоскирів виник у місці впадання річки Плоскої до Південною Бугу (тоді річка називалася  Бог).  Звідси і назва поселення, бо воно знаходилось між річкою Плоскою і  Ровом, що утворився з рукава річки Плоскої.

У ХVІІ столітті Плоскирів перебував у володінні однієї з найвідоміших польських родин - Замойських, які розбудовували місто.

У ці часи місто називали вже Проскурів. У подальші роки місто зростало, особливо після прокладання у 1870 році через нього залізниці. Місто росло і після революції, а після Великої Вітчизняної війни до нього приєднано села Заріччя та Гречани. 16 січня 1954 року на честь видатного державного діяча і полководця Б. Хмельницького місто перейменовано у Хмельницький. На карті міста сьогодні 525 вулиць, провулків, проїздів та майданів. Щороку , в останній тиждень вересня, наше місто святкує свій день народження. Цього року йому виповниться 584 роки.

V. Інтерактивна вправа

  1. Асоціативний кущ

Ми продовжуємо нашу подорож, а наступною нашою зупинкою буде вправа « Асоціативний кущ»

- Діти, давайте пригадаємо, які асоціації в нас виникають , коли ми говоримо про рідне місто і складемо асоціативний кущ:

                                 домівка

       Мама                                           Батьківщина

                               Рідне місто

      Тато                                                 школа

                                Друзі

Фізкультхвилинка

  • Наступна зупинка «Творча»   
  1. Складання вірша

Яскраво  світить … (сонечко),

 Шумить  веселий гай.

 Дивлюсь я у … (віконечко)

 Це , все – мій рідний … (край).

  1. Складання звуко-буквеної моделі слова сонечко.
  2. Гра «Знайди зайве»

Калина, верба, чорнобривці, курка.

Герб, гімн, прапор, діти.

Батьківщина, Хмельницький, рідна земля, домівка, парта.

  1. Робота над текстом « Моє місто»
  1. Слухання тексту учнями
  2. Аналіз змісту

Моє рідне місто носить назву Хмельницький. Тут я народився і зростаю. Тут живе моя родина, друзі. Моє місто старовинне. Раніше воно називалось Проскурів. Зараз моє місто гарне та сучасне. У ньому багато будинків, шкіл, дитячих садків, парків. Я дуже люблю своє місто.

3) Диференційоване читання.

Фізкультхвилинка

  1. Вивчення напам`ять вірша « Рідний край»

V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

- Отже, наша подорож завершується. Наступна наша гра  «Бліц-турнір» . Давайте перевіримо, як ви знаєте рідне місто.

1.Наше місто називається …        2. Йому …. років

3. Раніше місто  називалось …    4.Зараз воно носить ім `я …

- Отже, ми пройшли великий шлях, виконали всі завдання і готові прочитати слова, які б могли стати девізом кожного хмельничанина

Ми вірим в майбутнє твоє, наш Хмельницький, -

Говорять сьогодні дорослі й малі,

Бо ти в нас найкращий, бо ти в нас єдиний,

Немає такого на цілій землі!

  • Тож я вам бажаю, щоб ці слова стали девізом вашого життя.

 

 

Кирилюк Тетяна Федорівна, вчитель початкових класів НВК№2, м.Хмельницький

docx
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку