Навчання грамоти – 1 клас
Тема. Урок-подорож « Моя маленька Батьківщина»
Мета: розширити і поглибити знання учнів про місто Хмельницький, його історію; вчити складати вірші; збагачувати словниковий запас, формувати громадянську, здоров`язбережувальну компетентність; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: фото краєвидів міста, текст « Моє місто», малюнок машини часу
Тип уроку: інтерактивний
Хід уроку:
І.Організація класу
ІІ. Мотивація
ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми з вами будемо подорожувати рідним містом. Сьогодні ми пройдемося вулицями міста, згадаємо його історію. Подорожувати ми будемо з допомогою машини часу, (малюнок) адже лише з її допомогою ми зможемо побувати у минулому і згадати історію міста.
Місто Хмельницький має майже 600-річну історію і веде свій родовід від невеличкого поселення Плоскирів. Перші згадки в літописах говорять про існування Плоскирова вже у першій половині ХVстоліття, а рік його заснування – 1431.
Плоскирів виник у місці впадання річки Плоскої до Південною Бугу (тоді річка називалася Бог). Звідси і назва поселення, бо воно знаходилось між річкою Плоскою і Ровом, що утворився з рукава річки Плоскої.
У ХVІІ столітті Плоскирів перебував у володінні однієї з найвідоміших польських родин - Замойських, які розбудовували місто.
У ці часи місто називали вже Проскурів. У подальші роки місто зростало, особливо після прокладання у 1870 році через нього залізниці. Місто росло і після революції, а після Великої Вітчизняної війни до нього приєднано села Заріччя та Гречани. 16 січня 1954 року на честь видатного державного діяча і полководця Б. Хмельницького місто перейменовано у Хмельницький. На карті міста сьогодні 525 вулиць, провулків, проїздів та майданів. Щороку , в останній тиждень вересня, наше місто святкує свій день народження. Цього року йому виповниться 584 роки.
V. Інтерактивна вправа
1. Асоціативний кущ
Ми продовжуємо нашу подорож, а наступною нашою зупинкою буде вправа « Асоціативний кущ»
- Діти, давайте пригадаємо, які асоціації в нас виникають , коли ми говоримо про рідне місто і складемо асоціативний кущ:
домівка
Мама Батьківщина
Рідне місто
Тато школа
Друзі
Фізкультхвилинка
Яскраво світить … (сонечко),
Шумить веселий гай.
Дивлюсь я у … (віконечко)
Це , все – мій рідний … (край).
Калина, верба, чорнобривці, курка.
Герб, гімн, прапор, діти.
Батьківщина, Хмельницький, рідна земля, домівка, парта.
Моє рідне місто носить назву Хмельницький. Тут я народився і зростаю. Тут живе моя родина, друзі. Моє місто старовинне. Раніше воно називалось Проскурів. Зараз моє місто гарне та сучасне. У ньому багато будинків, шкіл, дитячих садків, парків. Я дуже люблю своє місто.
3) Диференційоване читання.
Фізкультхвилинка
V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.
- Отже, наша подорож завершується. Наступна наша гра «Бліц-турнір» . Давайте перевіримо, як ви знаєте рідне місто.
1.Наше місто називається … 2. Йому …. років
3. Раніше місто називалось … 4.Зараз воно носить ім `я …
- Отже, ми пройшли великий шлях, виконали всі завдання і готові прочитати слова, які б могли стати девізом кожного хмельничанина
Ми вірим в майбутнє твоє, наш Хмельницький, -
Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас найкращий, бо ти в нас єдиний,
Немає такого на цілій землі!
Кирилюк Тетяна Федорівна, вчитель початкових класів НВК№2, м.Хмельницький