Урок"Звук[е ], позначення його буквою «е»"

Про матеріал
Комбінований урок-гра, на якому вивчається новий звук [е] та буква "е", проходить ознайомлення учнів з артикуляцією звука [е ]; розвивається вміння здійснювати звукові та звуко-буквені зіставлення у словах; діти вчаться розгадувати ребуси, добирати антоніми до слів; розвивають зв’язне мовлення; виховується почуття дружби.
Перегляд файлу

Навчання грамоти (читання)     1 клас

     Тема: Звук  е , позначення його буквою «е». Ребус. Уявлення про антоніми

              (без уживання терміна). Опрацювання тексту «Веселі іменини».

      Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука  е ; розвивати вміння здійснювати звукові

                    та звуко-буквені зіставлення у словах; вчити розгадувати ребуси, добирати

                    антоніми до слів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття дружби.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Працюватимем  старанно,

Щоб почуть наприкінці,

Що у нашім першім класі,

Діти – просто молодці!                    

 

II. Актуалізація опорних знань

Орфоепічна розминка:

 

А-а-а – абрикосів два,

Е-е-е – яблучко одне,

И-и-и – полунички три,

І-і-і -  а малинок дві,

О-о-о – черешень у нас сто,

У-у-у – все зберемо у саду.

 

  • Запитання на увагу: - Скільки було полуничок? (Відповідають дівчатка - три)
  • Скільки було черешень? (Відповідають хлопчики - сто)
  • Які звуки ми з вами промовляли? (Голосні)
  • Які букви, що позначають голосні звуки, ми з вами вже вивчили? (А,О,У,и,І)
  • Як ви гадаєте, яку букву, що позначає ще один голосний звук в українській мові ми сьогодні з вами вивчимо на уроці? (Буква Е та звук «Е»)
  •  Доведіть, що він голосний. . (Вимовляємо протяжно, можемо проспівати, повітря вільно проходить через рот. Отже, це голосний звук.)
  • Як позначатимемо? (червоним кружечком)

 

 III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Відгадування загадки:

Люблять дорослі і діти його,

Дуже смачне і солодке воно.

У вашому роті розтане само,

Лишиться паличка. Це -         (ескімо)

  • Що таке ескімо?
  • Хто з вас любить ескімо, морозиво і взагалі солодкі десерти?
  • Скажіть, будь ласка, де ми чуємо звук «е» (на початку слова).
  1. Гра «Добери  слова  зі звуком  е».

Звук «е» може бути у слові і посередині, і у кінці.

(Говорять діти)

 

  1. Гра «Впіймай звук  е». (Діти хлопають у долоні, якщо у слові є звук «е».)

Учитель пропонує послухати слова і визначити місце звука  е  в мовленому слові:

екран, парта, клен, орел, книжка, телефон, океан, електрика, село, сіно, стеля, тепле, метелик.

 

  1. Робота  над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок.  (Робота у пар, перевірка на дошці, записує сильніший учень.)

 

Тільки дощик прошумів

За лужком, за лісом,

Хтось у небі рушничок

 Вишитий повісив.

 Хто вгадає з діточок,

Що воно за рушничок?      (Веселка)

 

         Усі його люблять, усі його чекають, а хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце)

         Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає. (Сонце)

 

Фізкультхвилинка.

 

  1. Робота з Букварем (ст..64-65)

 

  • Ознайомлення з буквою Ее

          Показ учителем великої і малої букв Ее. . Аналіз будови, зіставлення за формою.

Звертається увага на відмінність конфігурації великої і малої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.

  • На що схожа буква Ее?

 

             На що схожа буква Ее?

Вгорі – гачок,

Внизу – гачок.

А поміж ними – язичок.

 

  • Читання стовпчиків слів. Читає перший раз вчитель, діти повторюють. Далі ланцюжком кращі учні.
  • Яке слово у другому стовпчику зайве? (Метелик – комаха, лелека і перепілка – птахи.)

 

  • Бесіда за сюжетними малюнками (ст..64).
  • Прочитайте перше речення під малюнками.
  • Як звали дівчинку? Куди пішли Оленка і тато? Як слід поводитися у метро? (Бути дуже обережним, уважним, слухатися старших, спокійно стояти на ескалаторі та на пероні, не заходити за обмежувальні лінії.)
  • Прочитайте друге речення. Як звали хлопчика? Куди прийшли Лесик і мама? Які правила поводження в кінотеатрі ви знаєте?

 

  • Розгадування ребуса. (Екран)

 

Фізкультпауза

 

  • Робота за сюжетним малюнком (ст..65). Формування уявлення про антоніми (без уживання терміна).

 

  • Розгляньте будь ласка малюнок. Які події зображено на ньому? Що допомогло вам здогадатися?
  • Як ви гадаєте,  діти зображені веселі чи сумні? Чому?
  • Діти ці великі чи малі? Чому?
  • Послухайте слова, які ми використовували: веселі – сумні, великі – малі. Що цікавого є у цих словах? Що ви помітили? (Це слова, протилежні за значенням.)
  • Яке слово, протилежне за значенням, доберете до слів:
    • Теплі – холодні
    • Солодкий – солоний
    • Світлий – темний.

 

  1. Читання слів першого стовпчика.
  • Чому всі слова написані з великої букви? (Це імена)
  • Скільки різних імен ви прочитали? (Два, бо Семен і Семенко – це одне ім’я.)
  • Продовжіть за зразком.

Оксана – Оксанка

Поліна - ….(Полінка)

Петро - ….(Петрик)  тощо

 

  1. Робота над текстом «Веселі іменини» (ст..65).

- Як називають людину, у якої день народження? (Іменинник). Тому саме святкування інколи називають іменинами.

 

               А) Читання тексту  вчителем.

- Куди прийшли діти? Скільки років імениннику? Як його звати?

Б) Читання тексту окремими учнями вголос.

В) Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

- Коли у Лесика були іменини?

- Хто і як привітав Лесика? Хто подарував іменинникові ракету? Що принесла Оленка? Який подарунок приготував Павлик?

- Чим пригощали дітей Лесикові батьки?

                Г) - Розгляньте малюнок. Чи впізнали ви іменинника, гостей? Розкажіть, хто де?

 

 

IV. Підсумок уроку.

  • Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
  • Який звук вона позначає на письмі?
  • Що найкраще запам’яталося на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки веселі букви"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки веселки"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки веселки"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки ескімо"

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки ескімо"

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки ескімо"

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку