Урок "Звук [г]. Мала буква г. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами."

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою г, навчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; ознайомити з поняттям «явища природи»; формувати вміння наводити приклади явищ природи; описувати, розповідати про явища природи які доводилось спостерігати; виховувати спостережливість, інтерес до вивчення явищ природи.
Перегляд файлу

      

Інтегрований урок в 1 класі

Читання і Я досліджую світ

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

                                        Учителя початкових класів

                                         Криворізької гімназії № 110

                                                              Перець Оксани Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Тема: Звук [г]. Мала буква г. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.

      Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою г, навчити  друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; ознайомити з поняттям «явища природи»;  формувати вміння наводити приклади  явищ природи; описувати, розповідати про явища природи які доводилось спостерігати; виховувати спостережливість, інтерес до  вивчення явищ природи. 

Очікувані результати: учні формують поняття про букву «ге» та звуки, які вона позначає, навичку правильного визначення звуку; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, навчаються працювати з підручником та медіапродукцією; навчаються працювати в малих групах.

 

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися;  контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в групі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в  групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;

здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

 

Обладнання: мультимедійний комплект, картки з явищами природи для роботи в групах, картки – літери для поділу на групи, картки для позначення голосних,  твердих і м’яких приголосних звуків., цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок - дослідження

Освітні галузі: мовно-літературна,  природознавча

        Форми роботи: робота в групах ( чотири групи для кожної пори року),               фронтальна, індивідуальна.

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

(Слайд 1-2. Організація класу.)


Холодно в полі, в саду, на городі,

Зима мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

 

2. Психологічне налаштування на урок.

(Слайд 3. Складіть девізу уроку із «розсипаних» слів.)

 

3.  Повідомлення теми уроку. Очікування.

(Слайди 4-6. Повідомлення теми уроку. Очікування.)

 

-         Сьогодні на уроці читання ми познайомимось з малою друкованою буквою «ге», навчимося її друкувати, удосконалимо вміння робити звуковий аналіз слів, читати та будувати речення.

-         А ще ознайомимося з  поняттям «явища природи». Ми з вами будемо  справжніми детективами. Читаючи, шукатимемо слова, які означають явище природи. А щоб ці слова не розгубилися, нам погодилася допомагати  королева Ельза.

-          А ви знаєте який дар вона має?  Чарувати зі снігом та кригою,  заморожувати.  Вона буде наші слова збирати, зачаровуючи їх у кригу, а потім в кінці уроку допоможе нам їх  поділити за порами року.

 

  1.     Читання чистомовки.

(Слайди 7-8. Читання чистомовки).

 

Га- га- га- скресла крига.

Гу- гу- гу- сміявсь на бігу.

Го- го- го- немає нікого.

Ги- ги- ги- зимові видлиги.

Ег- ег- ег- крутий берег.

Уг- уг- уг- вірний друг.

Ог- ог- ог- англійський дог. Иг- иг- иг- піратський бриг.

Іг- іг- іг- святковий пиріг.

-         В чистомовці вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Крига, відлига)

 

  1.     Робота над скоромовкою.

(Слайди 9-10. Робота над скоромовкою.)

 

Грізно грима грім горою –

Гонить гомін градобою.

Гнеться груш гнучке гілля.

Гонить гуси Гнат: Гиля

-         В скоромовці вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Грім)

 

    3) Гра «Буква загубилася»

(Слайди 11- 12. Гра «Буква загубилася».)

 

-          Доповни слова пропущеними буквами, спираючись на малюнки. (глобус, груша, гриб, райдуга)

-         Який звук зустрічається найчастіше?(Г)

-         Вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Райдуга)

 

  1.     Правильно вимовляй звуки.

(Слайди 13-14. Правильно вимовляємо звуки.

 

-         Повторіть слова, правильно вимовляючи звуки. (газета, гроза, гриби, голки, гольничка, голова, губи).

-         Який звук зустрічається найчастіше?

-         Вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Гроза)

 

4. Оформлення стіни слів: гілка голка гірка виноград газета генерал злива блискавка.

 (Слайди 15-16. Стіна слів. Словникова робота.)

-         Вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Злива, блискавка)

 

ІІ Основна частина.

(Слайд 17. Бесіда за малюнком)

 

  1. Бесіда за малюнком (с. 6).

-         Розгляньте малюнок на с. 6.

-         Що показують букви одна одній?

-         Яку голку тримає велика буква, а яку – мала?

-         Скільки значень має слово голка.

-         Які ще голки бувають? (наприклад, у їжака).

-          

  1. Вправа «Квест-дослідження».

(Слайд 18. Вправа «Квест-дослідження». )

 

-         Давайте зробимо звуковий аналіз слова голка.

-         Виділіть перший звук у слові.

-         Під час вимовляння звука [г] видихуване повітря натрапляє на перешкоди, отже, цей звук приголосний.

 

  1. Методика написання малої букви «ге».

(Слайд 19. Методика написання малої друкованої букви «ге». Написання букви «ге» у повітрі.)

 

-         На письмі звук [г] позначається буквою «ге».

-         Погляньте на друковану літеру і рукописну. Чим вони схожі! Чим відрізняються?

-         Алфавітна назва цієї букви «ге».

-         З яких елементів складається літера «ге»?

 

  1. Складання розповіді за малюнком.

(Слайди 20-22)

-   Що робить буква «ге» на малюнках? (Буква «ге» спускається з гірки.)

- Виконайте звуковий аналіз слова гірка. Виділіть у ньому перший звук [г′]. 

- Що робить буква «ге»? (Буква «ге» тримає виноград).

- Виконайте  звуковий аналіз слова виноград, визначте місце звука [г] в цьому слові.

- Що робить буква «ге»? (Буква «ге» несе пиріг). Виконайте  звуковий аналіз слова пиріг, визначте місце звука [г´] в цьому слові

 

  1. Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.

(Слайд 23. Прочитайте завдання Читалочки.)

 

-         Спочатку читаємо виділені синім кольором склади.

-         Визначте, твердий чи м’який звук позначає буква «ге».

-         Зробимо висновок, що перед літерою і буква «ге» позначає м’який звук [г′], перед іншими літерами – твердий звук [г].

-         Прочитаємо слова з цими складами.

(Слайди 24-25. Читання буквосполучень.)

— А тепер швидко так, як летить ракета.

— Прочитайте повільно, як повзе равлик.

-         Вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Град, грім)

 

        (Слайд 26.)

       Фізкультхвилинка.

— Зараз трохи відпочинемо. Погляньте на екран та повторюйте за персонажем.

— Діти, а який у вас настрій?

 

  1. Читання речень.

(Слайд 27. Спускайся з гірки, читаючи речення.)

 

-         Читаємо, спускаючись з гірки. Спочатку повільно, ланцюжком. (потім індивідуально та хором, прискорюючи темп.)

-         Як ви розумієте слова блискавка, грім, град, злива, гроза?

 

(Слайд 28. Вправа «Входження в малюнок».)

 

-         Блискавка – це іскровий розряд всередині хмар або між хмарами і землею. Він виникає в результаті поділу позитивних і негативних зарядів всередині хмари. Це відбувається, коли краплі води стикаються із кристалами льоду.

-         Грім – це природне явище, якому характерний гучний звук. Цей звук залежить від відстані удару блискавки, бо грім часто супроводжує блискавку під час грози.

-         Град - це вид опадів із не прозорого льоду овальної чи не правильної форми.

-         Зли́ва  - сильний дощ.

-         Гроза – явище під час якого виникають блискавки, які супроводжуються громом. Гроза небезпечне явище яке може викликати повені, пожежі.

 

 -    Чи бачили ви ці явища природи?

 -    У яку пору року?

 -   Які почуття вам доводилось переживати при цьому?

 

  1. Робота з текстом.

(Слайд 29.   Прочитай текст. Придумай свій заголовок.)

 

а) Читання тексту вчителем. (діти водять пальцем по рядках і пошепки читають).

 

     б) Опрацювання змісту прочитаного тексту.  

         Вправа «Відкритий мікрофон».

         (Слайд 30.   Вправа «Відкритий мікрофон».)

 

- Про що розповідається в тексті?

- Як ви уявляєте грозу? Чи зрозумілі вам такі вислови: прорізала блискавка, стрибали білі грудки граду, гроза довго не вгавала, небо просвітліло, заграла різними барвами райдуга?

в) Читання тексту ланцюжком.

(Слайд 31. Підготуйся читати самостійно.)

(Слайд 32.   Читання тексту «ланцюжком».)

-         Вам зустрічались слова «Явища природи»?

(Хмара, вітер, блискавка, грім, дощ,  злива, град, гроза, райдуга)

 

ІІІ Заключна частина. Рефлексія.

(Слайди 33-35. Робота з віршем)

  1. Підсумок уроку.

В усі часи усі народи

Вивчали явища природи.

Природа-матінка дивує:

То дощ паде, то вітер дує,

Мороз тріщить, туман лягає,

На небесах веселка сяє.

Отож і ми часу не гаймо:

Природні явища вивчаймо.

 

-         Про які явища природи йде мова у вірші?

(Дощ, вітер, мороз, туман, веселка)

-         Отже, давайте зробимо висновок. Що таке «Явища природи»? Все, що нас оточує і не створено людськими руками є природою . Всі зміни, що відбуваються в природі називаються природними явищами.

 

  1. Робота в групах.

(Слайди 36-42. Робота в групах)

 

-         Кожне природне явище існує у відповідну пору року.   За допомогою букв «Ге» поділимося на 4 групи по порах року.

-         Ваше завдання вибрати зображення явищ природи і приклеїти їх до тієї пори року, у яку вони відбуваються.

                            

-         Перша група - природні явища характерні для зими.

-         Друга група -  природні явища характерні для осені.

-         Третя -  природні явища характерні для весни.

-         Четверта - природні явища

характерні для літа


 

 

 

 

     

 

 

3. Рефлексія.  Вправа «Мікрофон».

(Слайд 43. Вправа «Мікрофон».)

-          Я впевнена, що кожному цей урок запам’ятається по-своєму. У кожного з вас свої враження, захоплення. А цікаво, чи справдились ваші очікування від уроку. Хотілося б, щоб ви поділилися своїми враженнями. А для цього проведемо інтерактивну вправу «Мікрофон». Уявимо собі, що при виході з класу вас чекає кореспондент, мета якого знати ваші враження від уроку. Уявним кореспондентом буду я. Я починаю, а ви продовжуєте речення.

-         Яку букву вивчали на уроці?

-         Які звуки вона позначає ([г] і [г′])?

-         Що ми знаємо про ці звуки (вони приголосні, перший твердий, а другий м’який).

-         Перед якою буквою літера «ге» позначає м’який звук (перед буквою і).

 -   Доберіть слова з буквою «ге», вимовте звук, який вона позначає, визначте – твердий він чи м’який.

- Отож, на уроці я:

-         дізналася про…(кожна пора року має свої природні явища);

-    я навчилася…     (працювати в групах);                       

-    зрозуміла що…    (все, що нас оточує чудове);

-    найбільший мій успіх …  відображення задуму на картині);

-    цей урок мене збагатив… (знанням всього, що мене оточує довкола).

 

4. Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.

(Слайд 44.)

 Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO. Створимо пірамідку нашого настрою.

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку