Українська мова (читання) 1 клас
Тема. Звук [ п]. Позначення його буквами Пп. Опрацювання тексту «На Івана Купала».
Мета: закріпити артикуляцію звуків [п],[п’]; ознайомити учнів з новою для них буквою П, п («пe»);удосконалювати вміння впізнавати звуки [п],[п’] у словах, робити звуковий аналіз слів; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи,інтерес до народних традицій,свят.
Обладнання: Букварі, зошити з друк основою , відеогра.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Станемо в коло.
ІІ.Мовленнєва розминка.
1.Дихальні вправи.
-Пір’їнку здуємо з долоньки.
-Понюхаємо конвалію.
-Надуємо велику кульку.
-Подуємо на обпечений пальчик.
2.Гра «Щоб ротик був слухняний».
Читаємо в голос:
Пролетів веселий жук (Ж-Ж-Ж).
Задзвенів комарик тут ( 3-3-3 ).
Вітер гілку розгойдав ( У-У-У)
Песик в будці загарчав ( Р-Р-Р )'
Зашумів у воді очерет ( Ш-Ш-Ш )!
А ми тихенько їдемо вперед ( Ш-Ш-Ш ).
Уявимо краплинки водички у себе на долоньках, їх стає більше, починається дощик, крап-крап-крап…
Сьогодні на уроці ближче познайомимось зі звуком ,який є в слові крап
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Бліцопитування.
Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає.
ІV.Повідомлення теми і завдань уроку.
-Сьогодні ми ознайомимось з новою буквою, дізнаємось, які звуки вона позначає на , навчитеся читати слова з нею.Пригадаєте, як слід ставитися до природи, і дізнаєтеся про одне з народних свят .
VІ.Вивчення нового матеріалу.
1.Перегляд відео «Буква П, звуки [п],[п’]» .Виконання завдань.
2. Ознайомлення з буквою «п",засвоєння її назви.Зіставлення великої і малої букви,аналіз графічної будови.
Робота в зошиті з друков. основою ст.38
Пошук звука[п],[п’] в словах,звуковий аналіз слова ПАЛІТРА
Друкування Пп
4.Фіз хвилинка.
VІІ. Робота в Букварі Читання складів і слів. Ст.82
1.Читання складів пошепки,»голочкою», з питальною,окличною інтонацією(слайди).
2.Читання слів з новою буквою. Словникова робота. Колективне читання слів(с.82).
4.Хвилинка фантазії. Як мандрує вода? Робота з розвитку зв’язного мовлення.
5.Опрацювання тексту «На Івана Купала» (с. 83) (слайди).
5.1.Інформація.
В українського народу свято Івана Купала було колись найголовнішим літнім святом, якого всі чекали, особливо молодь. Саме в цей час розквітає природа. Сонце переливається всіма барвами веселки. Вода в річках і ставках набуває цілющої сили. У Купальську ніч із рослинами відбуваються дива, вони стають цілющими.
Вважалося, що вогневим цвітом у Купальську ніч розквітає папороть. Люди вірили, що ця чарівна квітка відкриває всі скарби, зміцнює тіло та дух, навіть допомагає розуміти мову тварин.
На свято Івана Купала дівчата плели вінки з волошок, барвінку, любистку та інших квітів. На галявині неподалік від річки вкопували в землю велику гілку берези і прикрашали її стрічками і квітами. Навколо цього дерева водили хороводи, співали пісні. Хлопці розводили вогнище і влаштовували біля нього ігри: стрибали через багаття, перекидали через вогонь вінки.
Потім влаштовували велику вечерю обов’язково з варениками. Після неї дівчата йшли до води пускати вінки і ворожити. По тому, як пливе вінок, визначали свою долю. А купальський вогонь не згасав до самого ранку. Розходилися по домівках, умившись ранішньою росою.
5.2. Завдання.
Вибрати серед запропонованих назв лише той місяць, у який відбуваються зображувані події.
СІЧЕНЬ, БЕРЕЗЕНЬ, ЛИПЕНЬ, ВЕРЕСЕНЬ.
Вчитель: Наші віночки сьогодні теж попливуть , якщо ми старанно виконаємо завдання.
1.Послухайте уважно текст.
2.Як читаються речення із «!»?
5.3.Читання тексту підготовленою ученицею.
-Про яке свято прослухали текст?
-Коли його відзначають?
5.4.Вибіркове читання тексту учнями.
-Що робили на свято хлопці?дівчата?
-Що співали дівчата? Прочитайте.
VІІІ.Підсумок уроку. Мікрофон.Рефлексія.
1.-Які звуки ми вивчили?
-Якою буквою цей звук позначається на письмі?
2.Що цікавого дізналися на уроці? Покажіть олівчиком ,як попрацювали на уроці.