Урок Звук [ п]. Позначення його буквами Пп. Опрацювання тексту «На Івана Купала».

Про матеріал
Матеріал за програмою Савченко О.Я.(Буквар Вашуленко М.С.,Вашуленко О.В.).Використовувала в рамках тематичного тижня "Вода".
Перегляд файлу

Українська мова (читання) 1 клас

Тема. Звук [ п]. Позначення  його  буквами Пп. Опрацювання  тексту «На Івана Купала».

Мета: закріпити артикуляцію звуків [п],[п’];  ознайомити учнів з новою для них  буквою П, п («пe»);удосконалювати вміння впізнавати звуки [п],[п’] у словах, робити звуковий аналіз слів;  формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи,інтерес до народних традицій,свят.

Обладнання: Букварі, зошити з друк основою , відеогра.

                                              Хід уроку

І.Організаційний момент.

Станемо в коло.

ІІ.Мовленнєва розминка.

1.Дихальні вправи.

-Пір’їнку здуємо з долоньки.

-Понюхаємо конвалію.

-Надуємо велику кульку.

-Подуємо на обпечений пальчик.

2.Гра «Щоб ротик був слухняний».

Читаємо в голос:
Пролетів веселий жук (Ж-Ж-Ж).

Задзвенів комарик тут ( 3-3-3 ).

Вітер гілку розгойдав ( У-У-У)

Песик в будці загарчав ( Р-Р-Р )'

Зашумів у воді очерет ( Ш-Ш-Ш )!

А ми тихенько їдемо вперед ( Ш-Ш-Ш ).

Уявимо краплинки водички у себе на долоньках, їх стає більше,  починається дощик, крап-крап-крап…

Сьогодні на уроці ближче познайомимось зі звуком ,який є в слові крап

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліцопитування.
Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає.

ІV.Повідомлення теми і завдань уроку.

-Сьогодні ми ознайомимось з новою буквою, дізнаємось, які звуки вона позначає на , навчитеся читати слова з нею.Пригадаєте, як слід ставитися до природи, і дізнаєтеся про одне з народних свят .

VІ.Вивчення нового матеріалу.

1.Перегляд відео «Буква П, звуки [п],[п’]» .Виконання завдань.

  • Який звук зустрічається найчастіше?
  • Чи відчувається перешкода на шляху видихуваного повітря?
  • Доведіть , що цей звук приголосний, використовуючи слова « Я впевнений…»  « Тому що…»   « Отже…»(Перешкода на шляху струменя видихуваного повітря створюється губами,повітря розриває цю перешкоду.Отже, цей звук приголосний.)

2. Ознайомлення з буквою «п",засвоєння її назви.Зіставлення великої і малої букви,аналіз графічної будови.

Робота в зошиті з друков. основою ст.38

Пошук звука[п],[п’]   в словах,звуковий аналіз слова ПАЛІТРА

Друкування Пп

4.Фіз хвилинка.

VІІ. Робота в Букварі Читання складів і слів. Ст.82

1.Читання складів пошепки,»голочкою», з питальною,окличною інтонацією(слайди).

2.Читання слів з новою буквою. Словникова робота. Колективне читання слів(с.82).

4.Хвилинка фантазії. Як мандрує вода? Робота з розвитку зв’язного мовлення.

  • Ми виконали багато завдань та на нас сьогодні чекає ще одне диво.  Закрийте очі  та уявіть, що ви на березі річки. Чим люблять займатися діти біля річки літом?
  • А які літні народні свята ви знаєте?
  • Чи можете ви , користуючись ілюстраціями , здогадатися, чим займалися наші предки   влітку 7 липня, на Івана Купала?

5.Опрацювання тексту «На Івана Купала» (с. 83) (слайди).
5.1.Інформація.

В українського народу свято Івана Купала було колись найголовнішим літнім святом, якого всі чекали, особливо молодь. Саме в цей час розквітає природа. Сонце переливається всіма барвами веселки. Вода в річках і ставках набуває цілющої сили. У Купальську ніч із рослинами відбуваються дива, вони стають цілющими.
Вважалося, що вогневим цвітом у Купальську ніч розквітає папороть. Люди вірили, що ця чарівна квітка відкриває всі скарби, зміцнює тіло та дух, навіть допомагає розуміти мову тварин.
На свято Івана Купала дівчата плели вінки з волошок, барвінку, любистку та інших квітів. На галявині неподалік від річки вкопували в землю велику гілку берези і прикрашали її стрічками і квітами. Навколо цього дерева водили хороводи, співали пісні. Хлопці розводили вогнище і влаштовували біля нього ігри: стрибали через багаття, перекидали через вогонь вінки.
Потім влаштовували велику вечерю обов’язково з варениками. Після неї дівчата йшли до води пускати вінки і ворожити. По тому, як пливе вінок, визначали свою долю. А купальський вогонь не згасав до самого ранку. Розходилися по домівках, умившись ранішньою росою.

5.2. Завдання.

 Вибрати серед запропонованих назв лише той місяць, у який відбуваються зображувані події.

СІЧЕНЬ, БЕРЕЗЕНЬ, ЛИПЕНЬ, ВЕРЕСЕНЬ.

Вчитель:  Наші віночки сьогодні теж попливуть , якщо ми старанно виконаємо завдання.

1.Послухайте уважно текст.

2.Як читаються речення із «!»?

5.3.Читання тексту підготовленою ученицею.

-Про яке свято прослухали текст?

-Коли його відзначають?

5.4.Вибіркове читання тексту учнями.

-Що робили на свято хлопці?дівчата?

-Що співали дівчата? Прочитайте.

VІІІ.Підсумок уроку. Мікрофон.Рефлексія.

1.-Які звуки ми вивчили?

-Якою буквою цей звук позначається на письмі?

2.Що цікавого дізналися на уроці? Покажіть олівчиком ,як попрацювали на уроці.

 

 

 

 

docx
Додано
13 липня 2022
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку