Урок "Звук [ґ], позначення його буквами Ґґ".

Про матеріал
НУШ Мультимедійний супровід до уроків навчання грамоти (читання). Діти знайомляться з новим звуком та буквами, про які розповідає герой мультфільму "Фіксики" Дідус. Учні в ігровій формі поповнюють словниковий запас новими словами, досліджують, порівнюють, читають, розгадують ребуси та інше. Додатково: є відеосупровід https://youtu.be/ogRSdXinmtw
Перегляд файлу

Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Бикова І.А.

Дата:

Тема. Звук [ґ], позначення його буквами Ґґ. Засвоєння українських слів з цим звуком та буквою. Робота з фразеологізмами.

(Буквар М.С.Вашуленко.)

Мета:  навчити розрізняти в мовленнєвому ряді звук [ґ] та читати слова з новою буквою;вправляти в читанні складів та слів;збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві і пізнавальні уміння, проводити спостереження над мовними явищами; виховувати інтерес до рідної мови.

Обладнання: презентація «Звуки [ґ], буква «ґе»»; музичний супровід до фізхвилинок та до презентації.

Додатково: відеосупровід за посиланням https://youtu.be/ogRSdXinmtw

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організаційний момент
(за вибором учителя)

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

Вчитель: Діти, хто ж сьогодні завітав до нас на урок? Чи впізнаєте ви його?

Слайд №2

Дідус: Доброго дня, дітки. Ви, мабуть, здивовані, що я прийшов до Вас? Ви знаєте, що звуть мене Дідусом і я зазвичай навчаю фіксіків. Але сьогодні вам ніяк не обійтись без мого комп’ютера, у якому дуже багато інформації. Тому я тут і готовий допомогти Вам вивчити нові слова з новим звуком і буквою.  Тож сідайте зручніше, слухайте уважно та запам’ятовуйте все, про що розповість мій комп’ютер.

Слайд №3

Дідус: Сьогодні ми з Вами познайомимося з новим звуком та буквою, будемо перекладати слова на українську мову, досліджувати значення слів, звичайно читати, а ще ми спробуємо розв’язати ребуси. А на при кінці уроку я перевірю, хто з вас запам’ятав найбільше нових слів. Тож вперед.

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

3.1.Вичленовування приголосного звука [ґ], його артикуляція

Слайд №4

Дідус: Діти, чи не нагадаєте мені, як звуть цього птаха? (ворона). Так, це ворона. Але цей птах має і іншу назву – ґава. Давайте вимовимо це слово.

З допомогою вчителя діти вимовляють слово «ґава», вичленовують початковий звук, з’ясовують, що він є приголосним твердим.

Вчитель: голосний чи приголосний? (Приголо­сний) То чому звук [ґ] приголосний? (Звук [ґ] приголосний, бо ви­мовляється з перешкодою, утворюваною глоткою.) У парі промовте новий звук та перевірте правильність вимови один одно­го. (Учні вимовляють звук у парах для взаємоперевірки.)

Дідус: Отже, звук [ґ] – є приголосним твердим, оскільки він вимовляється з перешкодою, утворюваною глоткою. Давайте спробуємо перекласти слова на українську мову і ми побачимо, де цей звук зустрічається.

Слайди №№5-8

Під керівництвом учителя діти називають слова за малюнками та повторюють їх вимову на українській мові.

3.2.Ознайомлення з буквою «ґе»

Слайд № 9.

Дідус: Запам’ятай, звук [ґ] позначається буквами «ґе». Яку букву вони тобі нагадують?

Раз зустрілась Г із Ґ,

Здивувалась: - Що таке?

Зовсім ми з тобою схожі,

Наче сестри, стрункі, гожі!-

Та махнула Ґ рукою:

  • Не дружитиму з тобою. -

Капелюшок підняла,

запишалась і пішла.

3.3.Читання складів, слів з буквою «ґе»

Слайди №№ 10-14.

Дідус: А тепер спробуємо почитати.

Під керівництвом учителя діти читають склади з «доповненням».(ґа-аґа, ґу-уґу, ґо-оґо і т.д.)

Слайд № 15-18.

Дідус: А тепер давайте познайомимося зі словами, в яких є буква «ґе». Мій комп’ютер вам у цьому допоможе.

Діти читають слова, а вчитель коментує їх.

Ґедзь – велика муха, що живиться кров’ю тварин та соком рослин.

Ґанок – прибудова з майданчиком зі східцями для входу в будинок.

Ґрунт – верхній шар землі, на якому ростуть рослини і живуть різні організми.

Ґроно – скупчення плодів або квітів на одній гілці, китиця.

ІV. Фізкультхвилинка

Слайд №19.

3.4.Робота над словом «ґалаґан», яке має кілька значень

Слайд №20-22

Дідус: Діти, чи є серед вас дослідники? Давайте спробуємо з’ясувати, що означає слово «ґалаґан»?

Під керівництвом учителя діти з’ясовують значення слова «ґалаґан»

Ґалаґан1 – півень з великою головою та голою шиєю.

Ґалаґан2 – великий мідний горщик.

Ґалаґан3 – поплавець, який прикріплюють до ліски, щоб сигналізувати про клювання риби.

3.5.Робота над ребусами

Слайд № 23-25.

Під керівництвом учителя діти впізнають та замінюють букви, пояснюють значення слів.

Кава (напій) – ґава (птах);

Грати (на музичних інструментах, в ігри) – ґрати (огорожа з переплетених металевих кованих прутів для вікон, дверей тощо);

Клей (рідина для склеювання різних матеріалів) – ґлей (загуслий сік, що виступає на стовбурах фруктових дерев)

3.6.Читання і тлумачення слів, фразеологізму

Слайд № 26.

Під керівництвом учителя діти читають вірш, шукають та називають слова з буквою «ґе», пояснюють їх значення.

Що за ґвалт зчинився на подвір′ї   зранку?

Загубила ґудзик ґава біля ґанку.

З дерева за нею ґедзь спостерігав

і порадив ґаві не ловити ґав.

Ґвалт – галас, сильний крик, кричати, що є сили.

 Під керівництвом учителя діти з’ясовують значення і розуміння фразеологізму (без уживання терміна)  «ловити ґав», висловлюють свої припущення. Тлумачення з’являється після обговорення. 

Слайд № 27

Ловити ґав – нічого не робити, байдикувати.

V. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)

3.7.Робота за Букварем

Слайд № 28.

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель:

  • Який звук вивчили?  Який цей звук? (приголосний твердий)
  • Якими буквами він позначається на письмі?
  • Які слова запам’ятали з цією буквою?
  • Що сподобалось на уроці?

Слайди №№ 29-31

5.2  Гра «Що ж це таке?»

Під керівництвом учителя діти «підписують» малюнок. Вправу можна виконати за допомогою сигнальник карток із цифрами 1,2,3.

Слайд № 32.

Дідус : З «ґе» слова запам’ятайте,

їх, прошу не забувайте.

А мені вже час. Бувайте!

 

1

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
2029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку