УРОК 98
Звук [й]. Мала буква й. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про слова, протилежні за значенням
Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою й; навчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання, уявлення про слова, протилежні за значенням, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну та здоров’язбережувальну компетентності; виховувати спостережливість, увагу до значення слів.
Обладнання: ноутбук, фішки звуків, картки для гри («Знайди предмети», ); магнітні букви, картки для рефлексії.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна та здоров’язбережувальна
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Гра «Знайди предмети, у назвах яких є звук [з]
Без пригод не буває. Ось і вранці мене розбудив такий жалібний звук. Виявляється один із звуків на нас ображається , навіть ,мало не до сліз. Чому про мене забули? Коли з дітьми познайомите ?
-Який предмет зайвий? ( трамвай)
- Який звук чуєте в кінці слова ?
Робота над чистомовкою
Ай-ай-ай — ми побачили трамвай.
Ій-ій-ій — залетів у вулик рій.
— Який звук зустрічається найчастіше?
— Яка ж тема сьогоднішнього уроку? Яку ціль уроку?
— Дійсно, сьогодні ми подружимося із маленькою буквою «ій», навчимося її друкувати та читати склади і слова із нею.
ІІ. Основна частина
1.Відкриття нових знань
— Знайдіть спільний звук у словах зайчик, сойка, гай, змій, майка.
Під час вимовляння звука [й] видихуване повітря натрапляє на перешкоди, отже, цей звук приголосний. Завжди м’який звук, не має парноо твердого звука.
Щоб жили всі дружно в мирі:
Скло, пластмаса, гума, шкіра, —
Всіх здружу я, крім людей.
Здогадались, хто я?.. (Клей). ( - - о =)
В небі високо між хмар
На мотузці він літав.
За мотузку потягну
Та на землю поверну. (Змій) (- = о =)
Аналіз графічної будови. Порівняння з іншими літерами
Буква «ій» - така ж, як «И»,
Наче рідні дві сестри.
Лиш зійшов над нею місяць,
Став ріжками до гори.
Письмо друкованої букви й, складів, слів із нею
.
https://www.youtube.com/watch?v=JOsrJgMp3Fc
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=T7ofWPCl8-E
Закріплення нових знань
Робота за Букварем ( с.100- 101)
Читання з Читалочкою.
Рій — нова сім'я, яка відділилася від основної бджолиної сім'ї природним шляхом, роїння.
Читання речень (с. 101)
— Прочитайте речення з питальною інтонацією.
— Прочитайте речення з окличною інтонацією.
— Від яких слів утворилось кожне друге слово в перших трьох рядках (липовий утворилося від слова «липа», сосновий — від «сосна», кленовий — від «клен».)
— Чому листок не сосновий? Поясніть.
— Чому мед не кленовий, а липовий? Поясніть.
Фізкультхвилинкадля очей.
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
Уявлення про слова, протилежні за значенням
Читання пари слів ( робота у парах)
солоний- кислий веселий- сумний
зимовий –літній теплий-…. (холодний)
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
— Яку букву вивчали на уроці?
Марі…ка, змі… ма…стер красиви…
— Прочитайте слова, у яких буква «ій» стоїть у кінці слова
Рефлексія.
На урок до нас завітала сумна буква? Чи змінився настрій у неї?
Покажіть, який настрій має буква , домалюйте їй ротик.