Тема: Письмо вивчених букв. Закріплення вміння писати вивчені букви.
Мета: закріпити написання вивчених букв, складів, слів із ними, з’єднання із вивченими буквами; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати вміння писати під диктовку та списувати з друкованого тексту; розвивати зв’язне мовлення, граматичну пильність, виховувати старанність у роботі.
Тип уроку: урок закріплення вмінь і навичок учнів.
Обладнання: презентація, картки для роботи в парі.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Пролунав і стих дзвінок,
Починаємо урок.
І щоб він пройшов не марно,
Сядьте всі рівненько й гарно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
— Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)
— Наведіть приклад голосних звуків.
— Наведіть приклад приголосних звуків.
— Чим позначаються звуки на письмі? (Буквами)
2. Утворення та читання складів
- Давайте для початку пригадаємо вивчені букви.
Ходить буква рядами,
Дружить хоче з вами.
Кого за руку візьме,
Нехай той слово назве.
А а, В в, Д д, З з, И и, І і, Е е, К к, Л л, М м, Н н, О о, П п, Р р, С с, Т т, У у.
- Погляньте на дошку, чи всі тут букви записані, які ми вже з вами вивчили? Яких не вистачає? (Б б, Й й)
- Діти, скажіть, скільки в нашій мові є букв, які позначають голосні звуки? Назвіть їх.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок
В світ казки й фантазії зробимо крок,
Із казкою ми зустрічались не раз,
Та знову вона завітала у клас.
(На дошці ілюстрації до казки «Колобок»)
-Давайте пригадаємо, хто головні герої цієї казки.
(А решта дітей виконують це завдання на картці). По завершенні – фронтальна перевірка.
Гімнастика для очей ( вправа маятник)
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
- Діти, на сьогоднішньому уроці ми пригадаємо не лише назви, а й написання вивчених букв, їх поєднання, будемо писати слова, списувати речення прописом, поданого друкованим шрифтом.
1. Підготовка дитини до письма
- Сідаймо зручніше, прибираємо все зайве з парт і починаємо працювати.
(Вірш про поставу під час письма)
V. Контроль, корекція та закріплення знань
1. Каліграфічна хвилинка
- Прочитайте слова: Віта, ставок, вікно, слива.
- Яка буква є спільною для всіх цих слів? ( буква «ве»)
- Давайте пригадаємо, як її правильно писати. Пропишіть цю літеру (велику й малу у поєднанні) цілий рядок.
2. Запис складів під диктовку.
- Зараз вам треба бути дуже уважними, бо ми з вами напишемо складовий диктант.
Во, ли, сі, но, од, ин.
3. Робота в парах. Відновлення слів із пропущеними буквами.
Прийшов Дід-буквоїд і деякі букви у словах з'їв. Давайте їх відновимо. У вас на партах лежить картка із пропущеними літерами. Ваше завдання – вставити потрібну букву.
В...с...лка кло...н
Віт...р лі...
В...сло ...вері
М...тро ві...ро
Т...пло ...аринка
4. Фізкультхвилинка
5. Списування речення прописом, поданого друкованим шрифтом (з дошки).
Йосип і Оленка – давні друзі.
6. Робота в парах
- Снігова королева дмухнула на землю сніжинки, на яких зашифровані слова. Спробуйте їх розшифрувати.
Л Т І О К А С О
С О Е Л Р А У К
З А І Р К
- Запишіть ці слова. (Діти по черзі виходять до дошки і прописують слова)
7. Вправа «Які літери ти вмієш писати?»
- Ви сьогодні гарно працювали. Повторили вивчені літери, виконували ряд завдань. І насамкінець – покажіть, чи запам’ятали ви букви. У вас у зошиті вклеєна картка із літерами української абетки. Ваше завдання – обвести знайомі вам літери.
VI. Підсумок уроку
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
Дід, баба,вовк. Дід, баба,вовк.
в...с...лка кло...н
віт...р лі...
в...сло ...вері
м...тр ві...ро
т...пло ...аринка
в...с...лка кло...н
віт...р лі...
в...сло ...вері
м...тр ві...ро
т...пло ...аринка
в...с...лка кло...н
віт...р лі...
в...сло ...вері
м...тр ві...ро
т...пло ...аринка