2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок "Звуки [д], [д']. Буква Дд («де» ). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д] , [д’] у зіставленні з [т], [т’]"

Про матеріал
Урок ознайомить учнів з буквами Д, д («де»), їх звуковим значенням.
Перегляд файлу

Тема: Звуки [д], [д']. Буква Дд («де» ). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними  [д] , [д] у зіставленні з  [т], [т] (1 клас )

Мета:  ознайомити   учнів   з   буквами  Д, д («де»),  їх   звуковим   значенням, вправляти у правильній  артикуляції звуків [д], [д’], удосконалювати навичку свідомого, правильного та виразного читання, вміння робити звуко-буквений аналіз слова;  розвивати  пам’ять,  увагу,  логічне мислення, зв’язне мовлення, фонематичний слух, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи, вміння спостерігати, інтерес до читання. 
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, казковий герой (Дюймовочка), підручник, зошит,  смайлики. 
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. 
 

Хід уроку


I. Організаційний момент. (Слайд 1) 
Вірш для піднесення емоційного настрою на урок. 
Дінь-дзелень, дінь-дзелень! 
Починаймо новий день. 
До сусіда посміхніться, 
Сядьте рівно, поверніться. 
Спинку гарно порівняйте 
І урок розпочинайте. 

II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
1) Зустріч казкового героя. Загадка. (Слайд 2) 
- Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой. Ви його впізнаєте, якщо загадку відгадаєте: 
Посадила мама насінинку 
І виростила собі дитинку. 
Маленька дівчинка оця 
У квіточці жила. 
(Дюймовочка.) 

  • У Дюймовочки сьогодні день народження. І вона запрошує всіх нас до себе в гості. 

    2) Складання асоціативного куща. Вправа «Павутинка». (Слайд 3) 
    - Діти, коли я вимовляю слова «день народження», що саме спадає вам на думку, про що згадуєте, що уявляєте? Назвіть одним словом. (Друзі, радість, подарунки, торт, свято, ігри, …) 

     
  • IIІ. Оголошення теми та мети уроку 
  • Діти, а на яку букву починається слово Дюймовочка? (Букву «Де»)
     
  • Тож сьогодні ми беремо з собою нашу нову букву Д і вирушаємо в гості до Дюймовочки. А нова буква нам стане у пригоді. 

    IV. Робота над темою уроку 
    1) «Встав букву». (Слайд 4) 
    - До себе на день народження Дюймовочка запросила друзів. Вона написала і надіслала їм запрошення. Їхні імена починаються на букву Д. Назвіть їх. 

__арина                __енис

__іана                   __анило

__іна                     __митро

 - Які ще ви знаєте слова, де зустрічається буква Д?

- Яку букву вставляли? 
- Давайте вимовимо звуки, які вона позначає. 
- Голосні вони чи приголосні? Доведіть. 
Висновок. Буква д («де») може позначати два звуки: твердий [д] і м’який [д’]. 

2) Розгляд графічного зображення букви. (Слайд 5) 
- Роздивіться її уважно. На що вона схожа? 

3)Фізкультхвилинка для очей. (Слайд 6) 
- Давайте потренуймо оченята, щоб легко нам було читати. 
4) Звукове сприйняття букви. Дидактична гра «Впіймай звуки [д], [д’]».

(Слайд 7) 
Дощик, дощик, постривай! 
Дощик, дощик, зачекай! 
Дай дійти додому 
Дідусю старому. 

 

5) Вправляння у швидкій вимові слів із новою буквою. Конкурс на кращого скоромовця. (Слайд 8) 
- Прочитайте скоромовку у повільному темпі, швидше, ще швидше. 

Радо грати дітворі у широкому дворі.
- Які слова з буквою д запам’ятали? Де вона стоїть у слові? 


6) Робота в групах 
а) Завдання 1. Розчитка 
- А тепер об’єднайтесь у групи за кольорами смайликів на вашій парті. 
Кожна група хором читає свою розчитку (диференційовано). (Слайди 9-10 ) 
 

7)  Робота над текстом (Буквар с. 68) (Слайд 11 ) 

8)Фізкультхвилинка – руханка  (Слайд 12) 

V Закріплення вивченого матеріалу

1)Звуко – буквений аналіз слів (Слайд 13,14 ) 

 - Зробіть звуко – буквений аналіз слів дід, дим

2) Робота над текстом (Буквар с. 69) (Слайд 15 ) 

3) Гра «Збери слово» (Слайд 16 ) 

VI. Підсумок уроку 
- З якою буквою ми сьогодні познайомились? 
- Які звуки вона позначає? 
- До кого ходили на день народження? 
- Що побажаємо їй у цей день? 
- Що запам’яталось найбільше? 
- Чого навчились? 
(Слайд 17 ) 
- Дякую за урок!

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку