19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок "Звуки [л], [л'], позначення їх літерою Лл. Звуковий аналіз найпростіших слів. Читання складів, слів і речень. Уявлення про омоніми без уживання терміна "

Про матеріал

Розробка уроку з навчання грамоти (читання) за підручником "Українська мова. Буквар" авторів С.Тарнавська, В.Науменко за навчальною програмою для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Савченко

Перегляд файлу

НА КОНКУРС

17 жовтня 2018 рік

 

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

(читання)

Тема. Звуки [л], [л'], позначення їх літерою Лл. Звуковий аналіз найпростіших слів. Читання складів, слів і речень.

Уявлення про омоніми без уживання терміна (продовження формування понять)

 

Мета: ознайомити учнів із буквою Лл («ел») та її звуковим значенням; закріплювати уявлення про складовий принцип української графіки; удосконалювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви; розвивати фонематичний слух, уміння передбачати події; аналізувати і порівнювати; виховувати в дітей потребу дотримуватися правил особистої гігієни.

ХІД УРОКУ

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пригадаємо рутини уроку:

  1. Висловлюватись по черзі.
  2. Говорити коротко, за темою.
  3. Слухати один одного уважно.
  4. Кожна думка є цінною.
  5. Правило піднятої руки.
  6. Бути позитивним.
  7. Працювати дружньо та весело.

Автотренінг:

 

-А зараз проведемо автотренінг і налаштуємося на урок.

 

Учитель:        - Очі дивляться…

Діти (разом): - Та все бачать.

Учитель:        - Вуха слухають…

Діти (разом): - Та все чують.

Учитель:        - Голова…

Діти (разом): - Добре думає.

 

II.  МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

 

1. Читання для себе. (Діти самостійно обирають книги, обирають вдале для них місце для читання, шукають в тексті вивчені букви, складають розповідь за картинкою в обраній книзі. 1-2 учні презентують свою роботу)

 

 

 

 

2. Робота над чистомовкою

Ло-ло-ло — дощем землю залило.

Ва-ва-ва — холодний вітер завива.

Но-но-но — гілка стукає в вікно.

Ці-ці-ці —ховаються від зливи горобці.

 

III.  ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

1.  Робота над скоромовкою

Навчимося промовляти скоромовку повільно, а потім — швидко.

На лелеку лила злива.

Зліва — злива,

Справа — злива.

Що таке злива? (Густий рясний дощ.)

Що означає слово зліва?

Яким ви уявляєте лелеку? Хто зможе показати цього лелеку під час такої зливи?

Промовимо скоромовку ще раз.

Який  звук  найчастіше  повторюється  в  цій  скоромовці?  У  яких  словах чуємо звук [л]?

Повний звуковий аналіз слів зліва — злива (На магнітних планшетах)

Виділення злиття в словах зі звуком [л]

— У якому слові чуємо звук [л’]?

— Сьогодні ми з вами будемо ознайомимося із буквою Лл («ел») та її звуковим значенням.

Повний звуковий аналіз слів злива і зліва та запис звукових моделей цих слів; називання приголосних звуків у злиттях ли, лі: [л], [л’].

Вимовте  звук  [л]  і  спробуйте  розповісти,  як  він  утворюється.  (Кінчик язика притискуємо до верхніх зубів. Поштовх повітря з голосом долає перешкоду, створену зубами і язиком.)

Вимовте звук [л’] і спробуйте пояснити, як утворюється цей звук. (Кінчик язика піднімаємо вгору до твердого піднебіння, губи розтягуються. Струмінь повітря з голосом долає перешкоду, створену язиком і зубами.)

2.  Виділення звуків [л], [л’] зі слів

Літак, клоун, лялька, лійка, ложка, поляна, малюнок, фіалка.

3.  Самостійне добирання учнями слів зі звуками [л], [л’]

 

IV.  СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Ознайомлення з буквою «ел» та її алфавітною назвою

Розглядання та аналіз форми букви. Зіставлення малої та великої букв. Показ місця букви «ел» в кишеньковій азбуці.

2.  Робота за Букварем (с. 50-51)

1)  Повний звуковий аналіз слів “лис”, “орел”. (На магнітних планшетах)

2)  Читання складів з підручника (с. 50)

3)  Читання слів “луною” за вчителем з підручника (с. 51)

Фізкультхвилинка під музику.

Робота в групах

— Знайдіть слова, які відповідають першій звуковій моделі. (Лини, лани)

— Знайдіть слова, які відповідають другій звуковій моделі. (Лама, лами)

— Знайдіть слова, які відповідають третій звуковій моделі. (Млин)

— Чи можна стверджувати, що слово Лама відповідає першій звуковій моделі. (Ні. Наголос падає на інший склад)

3.  Робота з омонімами (без уживання терміна)

 

Є в українській мові слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням.

 

Робота в групах

Знайдіть у віршику на дошці такі слова.

Мама милом Милу мила,

Мила мила не любила,

І тому щоранку Мила

Гірко плакала від мила.

— Що означає перше слово? (Мила – означає дію)

Що означає друге слово? (Мила – імя дівчинки)

— Що означає третє слово? (Мила – назва предмета)

 

4. Бесіда про особисту гігієну.

Учитель показує дітям гребінець, зубну щітку і зубну пасту, мило, рушник. Учні називають речі і пояснюють їхнє призначення. Учитель нагадує про правила особистої гігієни, наголошує на необхідності додержуватися їх.

 

V. РЕФЛЕКСІЯ НАСТРОЮ (ЕМОЦІЙНА)

 

Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Діти відповідають жестом або ставлять позначку на «Екрані емоцій». Вони висловлювати свої думки і описувати свої емоції.

Додатковий матеріал до уроку:

Кероване читання або читання (слухання) з передбаченням

Мишеня та Олівець

(казка)

  • Як ви думаєме, про що буде казка?

         Жив-був у Володі на столі олівець. Одного разу, коли Володя вже спав, на стіл забралося Мишеня. Побачило Олівця, схопило його і потягло до своєї нірки.

 - Відпусти мене, будь ласка! – попросив Олівець. – Навіщо я тобі? Я дерев’яний, мене не можна їсти.

 - Я тебе буду гризти! - сказало Мишеня. В мене чешуться зуби і я маю весь час що-небудь гризти. Ось так! - І Мишеня боляче вкусило Олівця.

                                  -   А що ж було далі?

          - Ой, - зойкнув Олівець. - Тоді дай мені можливість що-небудь намалювати востаннє, а потім роби що хочеш.

 - Добре, - погодилось Мишеня, - малюй! Але потім я тебе все одно погризу на дрібні кусочки.

 Гірко зітхнув Олівець і намалював кружечок.

 - Це сир? - спитало Мишеня.

 - Може й сир, - сказав Олівець і намалював ще три маленьких кружечки.

 - Ну, звичайно, це сир, а це - дірки в ньому, - здогадалося Ми­шеня.

 - Можливо й дірочки, - погодився Олівець і намалював ще один великий круг.

 - Це яблуко! - запищало Мишеня.

 - Може бути і яблуко, - відповів Олівець і намалював ще декіль­ка видовжених кружечків.

 - Я знаю - це сардельки! - закричало, облизуючись Мишеня. - Ну, закінчуй скоріше, у мене дуже чешуться зуби.

 - Почекай хвилинку! - сказав Олівець.

         І коли він почав малювати кутики, Мишеня закричало:

                                   -   А що ж було далі?

 - Це схоже на ко... Не малюй більше!
 Та Олівець вже намалював великі вуса...

 - Та це ж справжній кіт! - пискнуло налякане Мишеня. - Рятуй­те! - і кинулося до своєї нори.

                                  -   А що ж було далі з Олівцем і з Мишеням?

 З того часу Мишеня звідти не показує свого носа. А Олівець у Володі досі живе, тільки став трішки меншим.

 І ти своїм олівцем спробуй намалювати такого кота на страх мишам.

  • Передбачення яких учнів справдились?

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку