Урок. Звуки [н] ,[н`], позначення їх буквою "ен"

Про матеріал

Тема: звуки [н], [н`], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів.

Мета: ознайомити учнів з буквою н (ен), її звуковим значенням,

формувати уміння читати склади, слова; збагачувати навчальну діяльність позитивними переживаннями, інтелектуальними почуттями; створювати умови для формування пізнавального інтересу та допитливості; розвивати асоціативне сприйняття і образне мислення, фонематичний слух, фантазію, уяву; виховувати у дітей естетично-гармонійне сприйняття та зацікавленість у навчанні.

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мовленнєва розминка сл.2

  • 1.Артикуляційні вправи
  • -«Гойдалка»
  • -«Годинник»
  • -«Смачне варення»
  • -«Конячка»
  • 2.Робота з чистомовкою сл.3
  • Ла, ла, ла — Алла дівчинка мала.
  • Ли, ли, ли — діти булочку взяли.
  • Ло, ло, ло — в мами тісто підійшло.
  • Лу, лу, лу — бачу ластівку малу.
  • Ле, ле, ле — лисеня мале.
  • Іл, іл, іл — тягне воза віл.
  • Ел, ел, ел — їсть сіно осел.
  • ІІІ. Повторення вивченого
  • 1.Гра « Вгадай букву» сл.4
  • 2.Читання складів, слів з вивченими літерами. Сл.5
  • 3.Фізкультхвилинка

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • 1.Артикуляція звуків [н],[н'] сл.6

Загадки

Два кружечки, два ножі.

Прошу, пальчик бережи!

Вирізай малюнок вправно,

Бо вони тебе поранять. ( ножиці)

Якщо його в руки брати

То обережно слід тримати!

Як попросиш щось «відріж»,

Допоможе в цьому …. ( ніж)

  • -Порівняй перші звуки у словах ножиці і ніж.
  • - Чи є ці звуки у назвах цих предметів?
  • 2.Віднесення звуків [н],[н'] до групи приголосних
  • 3.Робота в парах Сл.7
  • І пара – звуковий аналіз слова носоріг
  • ІІ пара – ножиці
  • ІІІ пара – кавун
  • IV пара – ніж
  • 4.Ознайомлення з буквою Нн(ен) сл.8
  • Потрапили Тістики на дитячий майданчик. А там дівчинка Наталка сидить на драбинці і співає пісеньку:
  • На-на-на, на-на-на,
  • Ось яка височина!
  • А Надійка стоїть поруч сумна, бо для неї місця на драбинці нема. Тістики порадилися, як дівчинку заспокоїти, та вирішили перетворитися на драбинку.
  • Палка, палка, перетинка
  • — Ось така у нас драбинка.
  • Послухайте розповідь. Запам'ятайте слова зі звуками [н], [н ].
  • В Носорога Немовля
  • Букву „Н” Не вимовля!
  • Вчитись зовсім Не бажає –
  • Ріг на Носі заважає!
  • Живе Норка у Норі,
  • Темно в Нірці дітворі,
  • Норка Нюх і Норов має,
  • Носорогу дорікає –
  • Хоч в Норі у Нас і Ніч,
  • Та Наука - гарна річ.
  • То ж причину Не шукай,
  • А дитя своє Навчай!
  • Бо ж усі повинні знати
  • Як ім”я своє Назвати.
  • 5.Хвилинка фантазії сл.9
  • -На що схожа буква Н.?

Буква «Н», немов драбинка:

Палки дві і перетинка.

- Чи це буква, чи драбина? –

Дивувалася дитина.

Ну, якщо один щабель,

То, звичайно, буква «Н».

* * *

Дві палочки - лічилочки

Гуляли у саду.

Аж тут зламалась гілочка:

- Рятуйте, бо впаду!

Летіла і кружляла,

Хапаючись за клен,

Між палочками впала –

І вийшла буква Н.

  • -Викладіть із 6 цеглинок lego букву Н.
  • -Склади з олівців букву И. Як з букви И зробити букву Н?
  • -
    • 6.Фізкультхвилинка
    • IV.Робота з Ьукварем с. 63 сл.10
    • 1.Читання прямих і обернених складів
    • 2.Читання слів у стовпчиках
  • V Підсумок уроку сл 11

    1. Гра «Продовж речення»

    - Сьогодні на уроці ми вивчили …

    - Літера Н схожа на …

    - Найбільше мені сподобалося …

    - На наступному уроці хочу краще навчитися…

    Перегляд файлу

    Тема: звуки [н], [н`], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів.

     Мета:  ознайомити учнів з буквою н (ен), її звуковим значенням, 

    формувати уміння читати склади, слова; збагачувати навчальну діяльність позитивними переживаннями, інтелектуальними почуттями; створювати умови для формування пізнавального інтересу та допитливості; розвивати асоціативне сприйняття і образне мислення, фонематичний слух, фантазію, уяву; виховувати у дітей естетично-гармонійне сприйняття та зацікавленість у навчанні.

    Хід уроку.

    І. Організація класу.

    ІІ. Мовленнєва розминка      сл.2

    1. Артикуляційні вправи
    • «Гойдалка»
    • «Годинник»
    • «Смачне варення»
    • «Конячка»
    1. Робота з чистомовкою  сл.3

    Ла, ла, ла — Алла дівчинка мала.

    Ли, ли, ли — діти булочку взяли.

    Ло, ло, ло — в мами тісто підійшло.

    Лу, лу, лу —  бачу ластівку малу.

    Ле, ле, ле — лисеня мале.

    Іл, іл, іл — тягне воза віл.

    Ел, ел, ел — їсть сіно осел.

    ІІІ. Повторення вивченого

    1. Гра « Вгадай букву»   сл.4
    2. Читання складів, слів з вивченими літерами. Сл.5
    3. Фізкультхвилинка

    ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

    1. Артикуляція звуків [н],[н’]  сл.6

    Загадки

    Два кружечки, два ножі.

    Прошу, пальчик бережи!

    Вирізай малюнок вправно,

    Бо вони тебе поранять. ( ножиці)

    Якщо його в руки брати

    То обережно слід тримати!

    Як попросиш щось «відріж»,

    Допоможе в цьому …. ( ніж)

    • Порівняй  перші  звуки  у словах  ножиці  і  ніж.
    •  Чи  є ці  звуки  у назвах цих предметів? 
    1. Віднесення  звуків [н],[н’] до групи приголосних

     

    1. Робота в парах Сл.7

    І пара – звуковий аналіз слова носоріг

    ІІ пара – ножиці

    ІІІ пара – кавун

    IV пара – ніж

    1. Ознайомлення з буквою Нн(ен) сл.8

    Потрапили Тістики на дитячий майданчик. А там дівчинка Наталка сидить на драбинці і співає пісеньку:

    На-на-на, на-на-на,

    Ось яка височина!

    А Надійка стоїть поруч сумна, бо для неї місця на драбинці нема. Тістики порадилися, як дівчинку заспокоїти, та вирішили перетворитися на драбинку.

    Палка, палка, перетинка

    — Ось така у нас драбинка.

      Послухайте  розповідь.  Запам’ятайте  слова  зі  звуками  [н],  [н ].

    В Носорога Немовля

    Букву „Н” Не вимовля!

    Вчитись зовсім Не бажає – 

    Ріг на Носі заважає!

    Живе Норка у Норі,

    Темно в Нірці дітворі,

    Норка Нюх і Норов має,

    Носорогу дорікає –

    Хоч в Норі у Нас і Ніч,

    Та Наука - гарна річ.

    То ж причину Не шукай,

    А дитя своє Навчай!

    Бо ж усі повинні знати

    Як ім”я своє Назвати.

    1. Хвилинка фантазії сл.9
    • На що схожа буква Н.?

    Буква «Н», немов драбинка:

            Палки дві і перетинка.

    - Чи це буква, чи драбина? –

    Дивувалася дитина.

    Ну, якщо один щабель,

    То, звичайно, буква «Н».

          * * *

    Дві палочки - лічилочки

    Гуляли у саду.

    Аж тут зламалась гілочка:

    - Рятуйте, бо впаду!

    Летіла і кружляла,

    Хапаючись за клен,

          Між палочками впала –

    І вийшла буква Н.

    • Викладіть із 6 цеглинок lego букву Н.
    • Склади  з олівців  букву  И.  Як  з букви  И  зробити  букву  Н?

     

     

     

     

    1. Фізкультхвилинка
    1. Робота з Ьукварем с. 63 сл.10
    1. Читання прямих і обернених складів
    2. Читання слів у стовпчиках

    V Підсумок уроку сл 11

    1. Гра «Продовж речення»

    - Сьогодні на уроці ми вивчили …

    - Літера Н схожа на …

    - Найбільше мені сподобалося …

    - На наступному уроці хочу краще навчитися…

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    docx
    Додано
    11 листопада 2018
    Переглядів
    2857
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку