Урок "Звуки [ с], [с′ ], позначення їх буквою «ес». Виділення звуків[ с], [с′ ] у словах. Читання складів, слів"

Про матеріал

Мета:

● ознайомлювати учнів із буквою «С», її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами; удосконалювати навички звукового аналізу слів, уміння читати речення і тексти з вивченими літерами;

● розвивати фонематичний слух у дітей, пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів, творчі здібності дітей, потяг до дослідництва;

● виховувати бажання вчитися, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них.

Слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання.

Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.

Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.

Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.

Складає речення за малюнком.

Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.

Читає прості та обернені склади з вивченими буквами; слова; речення з правильною інтонацією.

Перегляд файлу

 

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

1 клас НУШ

Навчання грамоти

За підручником «Буквар» М.Вашуленко, О.Вашуленко

Урок № 67

Тема.  Звуки [ с], [с′ ], позначення їх буквою «ес». Виділення звуків[ с], [с′ ] у словах. Читання складів, слів

Мета:

● ознайомлювати учнів із буквою «С», її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами; удосконалювати навички звукового аналізу слів, уміння читати речення і тексти з вивченими літерами;

● розвивати фонематичний слух у дітей, пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів, творчі здібності дітей, потяг до дослідництва;

● виховувати бажання вчитися, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

 Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них.

Слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання.

Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.

Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.

Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.

Складає речення за малюнком.

Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.

Читає прості та обернені склади з вивченими буквами; слова; речення з правильною інтонацією.

Обладнання: мультимедійний комплекс; музичний та відео супровід; розрізна азбука; набори звукових моделей; малюнок сонця, букви, «світлофор настрою»

І. Організація класу до уроку

Вправа «Очікування»

  •  Що ви очікуєте від уроку? 

Я очікую, що …

Вправа «Світлофор настрою»

II. Повторення вивченого

Діти називають літери, що містяться на «Дереві слів», пояснюють, чому букви різного кольору, складають склади з розрізної азбуки. 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  •                   Діти, до нас завітав гість. Ім'я його починається на букву, з якою ми сьогодні ознайомимося. А якою буквою, ви дізнаєтесь тоді, коли прослухаєте фрагмент пісеньки.

1.Слухання пісні «Сонечко»

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\НАВЧАННЯ ГРАМОТИ\Буква С\sonechko.jpg
 https://www.youtube.com/watch?v=9bJUYE0NTS8

  • Отже до нас на урок завітало Сонечко .
  • З якого звука починається це слово?
  •                   Отже, ми з вами вивчимо звуки [с], [с'] і букву, що їх позначає «С» і «с» (ес). А Сонечко буде спостерігати і скаже нам, хто був найактивнішим на уроці.

 

ІV. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу

1.Виділення звуків [с], [с’]

  • Спить старий сердитий сом.
  • Сниться йому сьомий сон,
  • Сонце пестить поплавок,
  • Сом сопе на весь ставок.

                                      О. Кононенко

  • На якому місці у словах вживалися звуки [с], [с']?
  • Спробуйте вимовити ці звуки. Які перешкоди заважають нам вимовляти цей звук?
  • То який він за звучанням, вимовою?

 

2. Перегляд відео

https://www.youtube.com/watch?v=UnAYCoZBtUM

3.Артикуляція звуків [с], [с']

Чистомовка

Са-са-са — укусила ніс оса.

Су-су-су — заплету тобі косу.

Си-си-си — води мені принеси.

Сі-сі-сі — вся травичка у росі.

Фізкультхвилинка

У. Осмислення об’єктивних зв'язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\НАВЧАННЯ ГРАМОТИ\Буква С\bukva-S-i-zvuk.jpg
1. Ознайомлення з буквою «С».

Розгляд та аналіз форми букви (за ілюстрацією)

 

 

2.Місце в касі, розміщення на Дереві букв

На хвості сорока звістку принесла:

«Невідома буква у Буквар прийшла!»

Засміялось сонце з висоти небес:

«Дивна незнайомка — це є буква "С"».

                                                       І. Макота

3.Хвилинка фантазії

  •  Що вам нагадує буква «ес»?

 

Подивіться до небес,

Чи не видно букви «С»?

Буква «С» не стулить віч —

Світить місяцем всю ніч.

А коли приходить ранок,

Округляється серпанок.

                                       І. Січовик

Буква «ес» — як місяць в небі,

Як маленький серпик в полі.

Як окраєць хліба теплий.

Кавуна шматок солодкий.

                                   Л. Андрієнко

4.Друкуємо букву «ЕС»

УІ. Робота за Букварем

УІІ. Рефлексія

 Вправа-енергізатор «Дякую за чудовий урок»

Діти стають у коло. Одна дитина — у центрі. До неї підходить хтось із дітей, тисне руку і говорить: «Я тобі дякую за гарний урок». Обоє залишаються у центрі і тримаються за руки. До них підходить третя дитина, бере за вільну руку першу або другу дитину, тисне її і промовляє: «Я тобі дякую за гарний урок». Отже, група дітей у центрі кола збільшується. Усі тримають одне одного за руки. Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і завершити церемонію безмовним триразовим потиском рук.

 

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
14430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку