Мета:
● ознайомлювати учнів із буквою «С», її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами; удосконалювати навички звукового аналізу слів, уміння читати речення і тексти з вивченими літерами;
● розвивати фонематичний слух у дітей, пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів, творчі здібності дітей, потяг до дослідництва;
● виховувати бажання вчитися, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них.
Слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання.
Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.
Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.
Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.
Складає речення за малюнком.
Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.
Читає прості та обернені склади з вивченими буквами; слова; речення з правильною інтонацією.
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
1 клас НУШ
Навчання грамоти
За підручником «Буквар» М.Вашуленко, О.Вашуленко
Урок № 67
Тема. Звуки [ с], [с′ ], позначення їх буквою «ес». Виділення звуків[ с], [с′ ] у словах. Читання складів, слів
Мета:
● ознайомлювати учнів із буквою «С», її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами; удосконалювати навички звукового аналізу слів, уміння читати речення і тексти з вивченими літерами;
● розвивати фонематичний слух у дітей, пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів, творчі здібності дітей, потяг до дослідництва;
● виховувати бажання вчитися, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них.
Слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання.
Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.
Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.
Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.
Складає речення за малюнком.
Сприймає прості медіа продукти: малюнки, мультфільми; бере участь у обговоренні прослуханого.
Читає прості та обернені склади з вивченими буквами; слова; речення з правильною інтонацією.
Обладнання: мультимедійний комплекс; музичний та відео супровід; розрізна азбука; набори звукових моделей; малюнок сонця, букви, «світлофор настрою»
І. Організація класу до уроку
Вправа «Очікування»
Я очікую, що …
Вправа «Світлофор настрою»
II. Повторення вивченого
Діти називають літери, що містяться на «Дереві слів», пояснюють, чому букви різного кольору, складають склади з розрізної азбуки.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
1.Слухання пісні «Сонечко»
https://www.youtube.com/watch?v=9bJUYE0NTS8
ІV. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу
1.Виділення звуків [с], [с’]
О. Кононенко
2. Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=UnAYCoZBtUM
3.Артикуляція звуків [с], [с']
Чистомовка
Са-са-са — укусила ніс оса.
Су-су-су — заплету тобі косу.
Си-си-си — води мені принеси.
Сі-сі-сі — вся травичка у росі.
Фізкультхвилинка
У. Осмислення об’єктивних зв'язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі
1. Ознайомлення з буквою «С».
Розгляд та аналіз форми букви (за ілюстрацією)
2.Місце в касі, розміщення на Дереві букв
На хвості сорока звістку принесла:
«Невідома буква у Буквар прийшла!»
Засміялось сонце з висоти небес:
«Дивна незнайомка — це є буква "С"».
І. Макота
3.Хвилинка фантазії
Подивіться до небес,
Чи не видно букви «С»?
Буква «С» не стулить віч —
Світить місяцем всю ніч.
А коли приходить ранок,
Округляється серпанок.
І. Січовик
Буква «ес» — як місяць в небі,
Як маленький серпик в полі.
Як окраєць хліба теплий.
Кавуна шматок солодкий.
Л. Андрієнко
4.Друкуємо букву «ЕС»
УІ. Робота за Букварем
УІІ. Рефлексія
Вправа-енергізатор «Дякую за чудовий урок»
Діти стають у коло. Одна дитина — у центрі. До неї підходить хтось із дітей, тисне руку і говорить: «Я тобі дякую за гарний урок». Обоє залишаються у центрі і тримаються за руки. До них підходить третя дитина, бере за вільну руку першу або другу дитину, тисне її і промовляє: «Я тобі дякую за гарний урок». Отже, група дітей у центрі кола збільшується. Усі тримають одне одного за руки. Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і завершити церемонію безмовним триразовим потиском рук.