Урок "Звуки [т], [т′], позначення їх буквої «те». Читання слів, словосполучень і речень. Звуковий аналіз слів".

Про матеріал

Урок читання з теми "Звуки [т], [т′], позначення їх буквої «те». Читання слів, словосполучень і речень. Звуковий аналіз слів".

Мета:ознайомити дітей з новою буквою Т,т, її звуковим значенням;удосконалювати навички звукового аналізу слів, збагачувати словник учнів, світогляд, пам'ять, зв'язне мовлення;читати слова, склади, речення з новою буквою; проводити спостереження над багатозначними словами;виховувати у дітей любов до тварин.

Перегляд файлу

Українська мова (читання) 1 – Е  клас

02.12.2021 р.

Тема: Звуки [т], [т′], позначення їх буквої «те». Читання слів, словосполучень і речень. Звуковий аналіз слів.

вивченими літерами

Мета:ознайомити дітей з новою буквою Т,т, її звуковим значенням;удосконалювати навички звукового аналізу слів, збагачувати словник учнів, світогляд, пам'ять, зв’язне мовлення;читати слова, склади, речення з  новою буквою; проводити спостереження над багатозначними словами;виховувати у дітей любов до тварин.

Обладнання: підручник,ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали,     кольорові олівці.

Тип уроку: комбінований.

                                                       Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Мотивації  навчальної діяльності

1. Привітання

Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці.

2.Метод «Настрій тигра» (Сл.2)

Уявіть себе тигром. Намалюйте свій настрій на обличчі тигра.

  • Я сподіваюсь, що ваш настрій буде гарним до кінця уроку!

II. Актуалізація опорних знань (Сл.3)

— Діти, сьогодні Тигр нам написав листа, але лист потрапив під дощ і речення в ньому незакінчені. Послухайте початок, та продовжте речення, що стерлося.

• Звуки бувають голосні і... (приголосні).

• Голосні звуки в схемі позначаються... ( .)

• Приголосні поділяються на... (тверді і м’які).

• Тверді позначаються... (–)

• А м’які... (=)

— Ще у конверті є перлинки. Але в словах зникли всі голосні. Здогадайтесь, що за слова написані на перлинках.

(Малина, віник (вінок), коза, слива (слово), сонце, поле, вітер)

— Молодці, тигр вдячний вам за допомогу.

Щоб отримати перлинки тигру довелося подорожувати потягом пасажирами якого були букви, які ми вже з вами вивчили.

— Повторимо їх. (Повторення вивчених букв). Рушаймо далі.

 Щоб гарно навчитися читати нам потрібно виконувати багато вправ для розвитку нашого мовленнєвого апарату. І першу вправу ми виконаємо з нашим другом Щебетунчиком.

2. Артикуляційні вправи( Сл.4)

Надуваємо повітряну кульку.

Подув сильний вітер.

Задуємо свічку.

Здуємо легеньку пір’їнку.

3. Чистомовка з Щебетунчиком. (Сл.5)


Ра-ра-ра – весела пора.

Рі-рі-рі – кролик у норі.

Ар – ар – ар – укусив комар

Ір – ір – ір – купили папір.


4. Розчитування складів Вправа «Блискавка» ( читання з карток)

( Ну, ка, ма, ум, ли, ко, ма…)

5. Вправа на розширення кута зору «Зелена точка» (Сл.6)

(рак, Рома, рука, ріка. Рима)

Читай швидко (Сл.7)

(рак, рис, сир, рама, Рома, рима, рука).

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Попрацюємо з Букварем.

 Завдання 1. Робота з Букварем, с. 86. (Сл.8)

-Що роблять букви на малюнку?

-Яке свято може в них бути?

-Ми потрапили на іменини до букви Т.

І троянда, і тюльпан, і струнка тополя,

Телефон і торт, труба і травичка в полі –

Всі вітають букву Т теплими словами:

- Люба Т нехай тобі добре буде з нами.

-Який звук найчастіше зустрічався у привітанні?

Сьогодні тема нашого уроку: Звуки [т], [т′], позначення їх буквої «те». Читання слів, словосполучень і речень. Звуковий аналіз слів.

- Вимовте звуки [ т ] , [ т’]. Чи зустрічаються перешкоди під час вимови?

-Чи вільно виходить повітря?

-До яких звуків, голосних чи приголосних, ми віднесемо цей звук?

-Як ми у схемі позначимо  звук [ т ], а [ т’ ]?

  ІV. Сприймання й засвоєння нового матеріалу

  1. Підготовка до вивчення нової букви.

Перегляд відеомультфільму «Тітонька сова» (Сл.9)

Наша помічниця тітонька Сова підготувала для нас цікаве відео про літеру Те. Будьте уважні та запам’ятайте, які слова зі звуком [ т ], або [т’] прозвучать у відео.

Які слова прозвучали зі звуком [ т ], або [т’]?

Куди ж зникає тінь? ( Коли немає освітлення і тіні немає. Зразок ігри з проектором).

-На письмі звук [ т ] позначають буквою «те».

Демонструю букву «те»

-На що схожа літера?  (Сл.10)

-Із скількох елементів вона складається? (Сл.11)

-Надрукуйте в зошиті букву «те». (Сл.12)

Друкування прямих і обернених складів з літерою «те».

Завдання 2. С.86   (Сл.13)

-Що робить буква на малюнку.

-Визначте місце букви «те» у словах тарілка, молоток, міст.

Завдання Читалочки. (Сл.14)

-Прочитайте склади, а потім слова у колонках.

 -Який склад спільний для слів 1 стовпчика? 2-го, 3-го і т. д.

Тигрик спостерігав за нами і вже трішки втомився, тому він запрошує нас до запального танцю.

Фізкультхвилинка. (Сл.15)

Завдання 3. (Сл 16)

Щебетунчик запропонував прочитати чистомовку.

Та-та-та – ми помітили кота.

То-то-то – проминуло тепле літо.

Тук-тук-тук – пролунав у лісі стук.

Так-так-так – пролетів літак.

а) читання самостійно;

б) читання парами;

в) читання хором.

 Гра  «Так чи ні» (Сл.17)

-Прочитайте сполучення слів.

-Якщо ви виконували таку дію, то плесніть у долоні.

Плавати у ставку                     вставати рано

Поливати квіти                        мити тарілки

Стукати у вікно                        витирати стіл

Зарядка для очей.  (Сл.18)

Завдання 4.

Продовження роботи на с.87. (Сл.19)

-Спускаємось з гірки, читаючи речення.

 Читаємо «ланцюжком».

Робота за змістом прочитаного.

-Скільки речень у тексті?

-Що робив Степан?

-Які руки у Степана?

-Що означає вислів «умілі руки»?

-Що вони вміють робити?

-Чому слово Степан записано з великої букви?

Завдання для роздумів. (Сл.20)

-Визначте, яку букву куди поставити?

 -Чим ми будемо вітати іменинницю? (Листівкою)

- А хто така ластівка?

IV. Підсумок уроку.

Тигр вам дуже дякує і хоче зробити підсумок уроку.

-Яку букву вивчали на уроці?

-Які звуки вона позначає?

- Це звуки: голосні чи приголосні?

-На що схожа буква «те»?

-Яке завдання було найцікавішим?

-Позначте свій настрій на обличчі смайлика.

-Дякую вам за гарну роботу на уроці.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костюченко Катерина
    Дякую за цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
609
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку